Starity

Avicii: több dal várható Adam Lamberttel

2013. szeptember 28. 14:02   |   Szerző: Glamster

Figylem! Ez a cikk több mint öt éve íródott, a benne szereplő információk a publikálás időpontjában pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Exkluzív interjú készült a svéd DJ-vel és producerrel, aki beszélt arról, milyen volt az amerikai énekessel, Adam Lamberttel dolgozni (és mi jön még), a jótékony munkájáról, az albumáról és a melegek jogairól.

hirdetés
Avicii: több dal várható Adam Lamberttel

A kétszeres Grammy-jelölt producer/DJ Avicii, aka Tim Bergling, vadonatúj albuma, a #True (PRMD Music/Island Records) már megjelent.

Avicii hatalmas sikereket ért el világszerte a koncertjein, a rádiókban és a klipjeivel is, mindezek ellenére ez a legelső teljes albuma. Ebben az exkluzív beszélgetésben a szupersztár elárul pár dolgot az új albumról; arról, hogyan pörgeti a lemezeket a meleg-bárokban; a Madonnával való fellépéséről; hogyan változtak az LMBT közösségek jogai és milyen volt a közös munka Adam Lamberttel!

– Gratulálok a fantasztikus lemezedhez. Nemcsak a kislemezek nagyszerűek, hanem maga az egész album. Azok közé tartozik, amit az elejétől a végéig meg kell hallgatni.

– Köszönöm!

– Van egy dal a True-n, ami reméljük, hogy a következő kislemez lesz. Nem más, mint a Lay Me Down, Adam Lambert közreműködésével! Milyen volt vele dolgozni?

– Nagyszerű! Adam hangja bámulatos. Mi több, fantasztikus dalszövegíró is. De a hangja egyszerűen őrületes! Olyan, mintha Freddie Mercury reinkarnációja lenne. Vagyis, inkább Freddie-é és Rober Planté.

– Ez az, amiért vonzott az Adammel való munka? Az előadói képességei miatt?

– Igen, azt hiszem. Nile Rodgers volt az, aki kapcsolatban állt vele, ő hívta Adamet, hogy énekeljen fel a demóra, amit Nile és én készítettünk. Nem is terveztük, hogy a dal végső változatát ő énekelje. De olyan remek munkát végzett, hogy úgy voltunk vele, miért keresnénk mást a feladatra? Tökéletes így, ahogy van.

Egy másik dalt is vettünk fel Adammel, ami arról szól, hogyan akar ágyba csábítani egy lányt. Azt mondta: „Ez nem éppen rólam szól, de feléneklem. Megteszem a női rajongóimért. Ágyba viszem őket a hangommal. Így vagy úgy, mindenki ott köt ki végül.”

– Nem tudom, hogy csináltad, de sikerült ezzel a sok zenei műfajjal egy kiegyensúlyozott lemezt kreálnod. Akár dance, akár folk, vagy éppen rock stílusú dalokról legyen szó.

– A Liar Liarnek van egy 60-as évekbeli, pszichedelikus hangzása. Beszéljünk erről a dalról egy kicsit. A Liar Liarben közreműködött Aloe Blacc és a Blondfire (egy Los Angeles-i indie zenekar). Tulajdonképpen két számot kevertem egymásra. Volt két ötletem, szóval összeraktam őket és jól működött a dolog.

– És mi az a billentyűs hangzás a dalban?
– Farfisa. Régen nem használták már, pedig gyönyörű.

– Klasszikus hangzású. Amikor hallgatod, a 60-as évekbeli, LA-i dalokra emlékeztet.

– Igen. Sok minden hasonlít benne azokra a dalokra. De azért az ábrázolások és a hatások más hangzásvilágot adnak. Például a mi dalunkban van kazoo is. Sokat kísérletezgettünk ezen a felvételen.

– Ettől megkapod az életérzést, hagyományos és nem hagyományos hangszerek is jelen vannak benne, még akkor is, ha egy erős ütemmel vezérelt dalban vannak jelen.

– Erre akar rámutatni a True. Az volt a fő célom, hogy olyan dalok legyenek rajta, amik nemcsak a táncparketten, hanem azon kívül is megállják a helyüket.

– Milyen volt LA-ben dolgozni? Igazából csak egy percre tudtál elszakadni a munkától, a Grammy környékén. Tudom, hogy néhány hétig ott voltál.

– Imádtam. Szellemileg, testileg és mindenhogyan remekül éreztem magam. Nem kell állandóan utaznom, csak néhány show-t kell csinálnom hetente és hétvégére van egy házam, ahová vissza tudok vonulni. Nem szükséges, hogy LA-ben legyen, de persze imádom a várost. Valószínűleg ott leszek az elkövetkezendő néhány évben. Ott van munkám és LA egy igazán kreatív környezet.

– Megtanultál már LA-ben vezetni?

– Ha.. nem, még mindig az uber alkalmazást használom. (nevet)

– A másik kedvencünk az Addicted To You. Látom magam előtt, ahogy meleg-himnusszá válik.

– (nevet) Igen, nagyon house és dívás. Szóval elképzelhető.

– Játszottál már valaha melegbárban?

– Igen, de exkluzív eseményeken nem jártam még, csak klubokban és hasonló helyeken. Amikor játszom, nemcsak a melegeknek, hanem mindenkinek teszem. Sokkal nyugodtabb a helyzet, nem az erőszakról szól minden, hanem arról, hogy jól érezzük magunkat. És kevesebb melltartót dobnak fel nekem a színpadra.

– A meleg közösség elsőként juttatta a dance zenét a legjobbak közé. Az elmúlt 10 évben ez valahogyan megváltozott, mivel ezt a stílust a fesztiválok és a mainstream zeneipar vezérli, mit gondolsz erről?

– Állandó változáson és fejlődésen megy keresztül. A meleg közösség esetében is, főleg a house stílus (amit én is képviselek) volt az, ahol minden kezdődött. Sokat dolgoztam Nile Rodgersszel, kb 6-7 dalon és mi is sokat beszélgettünk erről. Vicces, mert az ő zenéjének gyökerei is a meleg közösségekhez vezethetőek vissza és régóta vannak meleg rajongói.


Nile Rodgers és Avicii (2013)

– A dance stíluson kívül az LMBT jogok is változtak világszerte az elmúlt tíz évben. Érezted ezeket a változásokat magad is vagy szeretnél valamit hozzájuk fűzni?

– Vannak melegek a családomban és a barátaim között is, ezért ez a téma fontos számomra. Svédországban nőttem fel, itt ez nem akkora téma, mint Amerikában a melegházasság kérdése. Még a társadalom számára sem. Legalábbis én ezt érzékeltem. Soha nem voltak homofób barátaim, sőt, a szülők sem voltak azok. Nem tapasztaltam ilyesmit egyáltalán. De Amerikában még mindig találkozunk a homofóbia jelenségével. Nem olyan nagy mértékben ugyan, de azért még mindig jelen van.

– Mesélj a jótékonysági szervezetedről, a House For Hungerről. Nagyszerű, hogy jótékonysági és emberbaráti munkát végzel már a karriered kezdetén is.

– Köszönöm. Ez egy közös munka a menedzseremmel, Ash Pournourival. Egy ideje már szerettünk volna valami hasonlóba kezdeni. Nem akartunk csak egy szimpla jótékonysági estet tartani, többet szerettünk volna. Valami nagyobbat és olyat, amire azelőtt nem volt példa. Mindennel kapcsolatban, amit el szeretnénk érni, ezt tesszük. Már a legelején magasra tesszük a lécet. Meg fogjuk nézni, ahogyan jótékony célokra fordítják az összegyűjtött pénzt, és emiatt nagyon izgatott vagyok. Még több információért látogass el az oldalunkra: houseforhunger.org.

– Még egy kérdés: milyen volt Madonnával dolgozni az utolsó turnéján?

– Fantasztikus, a Yankee Stadiumban játszottam kétszer és igazi melegshow volt. rengeteg lendületes ember és transzvesztita volt a tömegben, nagy buli volt!

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek