Talmácsi Gábor
- Értékelés
- tehetség: 100%
- stílus: 100%
- szimpátia: 100%
- Születési név
- Talmácsi Gábor
- Becenév
- Talma
- Születési idő
- 1981. május 28.
- Születési hely
- Budapest
- Foglalkozás
- világbajnok gyorsaságimotor-versenyzõ
- Családi állapot
- nőtlen
- Magasság
- 164 cm
- Eredeti hajszín
- szőkésbarna
- Szemszín
- zöld
- Csillagjegy
- Ikrek
- Linkek
- Hivatalos weblap
- Twitter-oldal
- Facebook-oldal
- Starity RSS-csatorna
Talmácsi Gábor életrajza
Talmácsi Gábor Budapesten született, 1981. május 28. –án, négyéves korában kezdett versenyezni az édesapja által készített minimotoron, 50 és 80 cm³-es géposztályban. Kezdetben öccsével, Talmácsi Gergővel együtt versenyzett.1995-ben, 14 évesen indult először a felnőttek között. 1999-ben megnyerte mind a magyar bajnokságot, mind az Alpok-Adria kupát, 2000-ben az Európa-bajnokságban 5. helyen végzett. A 2000-es brnói világbajnoki futamon debütált szabadkártyás versenyzőként, és jó teljesítményét látva a Racing Service csapat szerződést ajánlott neki. 2001 volt számára az első teljes évad a világbajnokságon, ekkor egy Hondát vezetett és 34 pontot gyűjtött az év végére. 2002-ben az Italjet csapathoz szerződött, de a váltás nem volt sikeres, év közben átment a PEV ADAC Sachsen csapathoz. Velük érte el első számottevő sikerét, a brazíliai futamon 4. lett.2003-ban az Exalt Cycle csapatnál Aprilia motoron versenyzett, és ebben az évben már a 14. volt. Gábor nem volt elégedett a csapatával, sokszor azt érezte, hogy német csapattársa, Steve Jenkner jobb motort kap, mint ő. 2004-ben ezért csatlakozott a Malaguti gyári istállóhoz, és bár sikereket a motor gyenge teljesítménye miatt nem tudott elérni, tehetségére több komoly csapat is felfigyelt.
2005-ben a Red Bull KTM csapata hozta meg az igazi áttörést. Három futamon is győzni tudott: Mugellóban, Assenben és Katarban állt a dobogó tetejére, a bajnokságban pedig bronzérmet szerzett.
2006 A KTM után a elfogadta a Humangest gyári támogatású Honda csapatának ajánlatát. Döntésében az is közrejátszhatott, hogy a 2006-ot megelőző három évben a világbajnok Honda motorral nyert. A japán gyártó azonban szinte semmit nem fejlesztett a gépen, így az Aprilia és a KTM nagy előnyben volt, és ez a versenyeken meg is látszott. Az évadot Álvaro Bautista nyerte Apriliával, egyetlen igazi ellenfele a KTM-es Kallio volt. Gábor legjobb eredménye egy bronzérem volt a sok odautazó magyar szurkoló miatt hazai pályának számító Brnóban.
2007 Még a 2006-os évad vége előtt szerződést ajánlott neki a 2007-es évre Jorge Martínez, a legjobb motorokkal rendelkező csapatok egyike, az Aspar Aprilia vezetője, amit Gábor elfogadott.
A szezon jól indult, a sikeres tesztelés után az első, katari versenyen csapattársa, Héctor Faubel mögött második lett, a következő jerezi futamon viszont már ő állt a dobogó tetejére. A harmadik, isztambuli versenyt ötödikként fejezte be, de még így is tudta növelni előnyét a világbajnoki pontversenyben, mert komoly ellenfelei mögötte végeztek. A 100. versenyét Sanghajban futotta, de kisebb műszaki problémák miatt csak negyedik lett, és a rákövetkező két futamon is ezt a helyezést érte el, ami a pontversenybeli vezető helyébe került.
A katalán GP-n Barcelonában két nagy riválisa, Héctor Faubel és Lukáš Pešek összeütközött, így Gábor ezüstérmesként végre ismét dobogóra állhatott. Újra vezette a pontversenyt is, de csak rövid ideig: a következő, angliai futamot motorproblémák miatt nem tudta befejezni, Assenben pedig Faubel mögött második volt. A németországi futamon az első rajtkockából indulhatott és vezető helyét végig megőrizve fölényesen nyert. Faubel csak a harmadik lett, Gábor újra vezette a pontversenyt.
A hazai futamnak számító Brnóban csak negyedik tudott lenni, majd a következő három versenyen hol Pasini, hol Faubel mögött volt ezüstérmes. Az ausztrál futamon az Aprilia versenyzőinek nem nagyon ment: Pešek nyert, Faubel a harmadik, Pasini a hetedik lett. Talmácsi nyolcadikként futott be, ennek ellenére még mindig vezette a pontversenyt, de csak egy ponttal. Malajziában a német versenyhez hasonlóan fölényesen nyert. A verseny elején elszakadt a mezőnytől, Faubelnek be kellett érnie a dobogó alsó fokával, így a VB utolsó, november 4-én megrendezendő futamát Talmácsi tízpontos előnnyel várhatta.
Az utolsó, valenciai futamot igen szoros küzdelemben Faubel nyerte, Talmácsi másodikként ért célba, így Faubelnek 277, Talmácsinak 282 pontja volt, amivel Talmácsi Gábor a 2007. év világbajnoka lett a MotoGP 125 cm³-es kategóriájában.
Még a bajnokság vége előtt, szeptember 22-én meghosszabbította szerződését az Aspar csapattal. A megállapodás értelmében 2008-ban két 125 cm³-es gyári Aprilia áll a rendelkezésére, 2009-től pedig feltétel nélkül a 250 cm³-es géposztályban fog indulni.
2007. december 3-án jelentették be, hogy szinte egybehangzó döntéssel, Talmácsi Gábor kapta a motorsport „Oscar-díját”, a Casci D'Orót, magyarul Aranysisakot.Ugyanebben az évben a Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztje kitüntetésben részesült.
2008 Az idény első, katari futamán a versenyt vezető Gábor motorhiba miatt csak a tizenkettedik helyen végzett. Az első helyen csapattársa, Sergio Gadea végzett. A következő versenyen, Jerezben a 4. helyről indulva a harmadik helyen haladt, amikor már a 3. körben ismét technikai probléma miatt kiesett. Csapattársa, Gadea szintén feladni kényszerült a futamot. Estorilban a 9. helyről indulva a negyedik helyig ért fel, majd a verseny végén hárman is megelőzték. Talmácsi di Megliót az utolsó kör végén vissza tudta előzni, így 6. lett. A győztes Corsi tovább növelte előnyét a pontversenyben. Az esős sanghaji versenyen Gadea hamar kiesett és Corsi is kicsúszott, Talmácsi a 2. helyen motorozott a vezető Iannone mögött. A száradó pályán di Meglio megelőzte Gábort, aki bár az utolsó körökben felzárkózott rá, nem tudta megelőzni, így harmadik lett, megszerezve első 2008-as dobogós helyezését. A francia nagydíjon három körrel a futam leintése előtt az élen motorozva bukott, így csak a 14. lett. Így Le Mans-ban a francia Mike di Meglio győzött. Mugellóban nagyon szoros versenyben Gábor az utolsó körben, a célegyenesben megelőzte Pol Espargarót és második lett, nagyon közel a győztes Corsi mögött. Barcelonában a 7. helyről indulva a harmadik helyen végzett, miután a hajrában Olivé és Terol is kicsúszott előle. Doningtonban a második helyről rajtolva a 9. pozícióba esett vissza, majd műszaki hiba kiesett a magyar versenyző. Talmácsi a 13. helyről indulva győzelmet aratott a holland nagydíjon, Assenben, ahol az utolsó körben jött fel az élre. Ezzel a pontversenyben a 4. helyre lépett elő. Németországban a pole-ból indult, de a rajtja rosszul sikerült, a 10. helyre esett vissza. A futam végéig a harmadik helyre jött fel, di Meglio és Stefan Bradl mögé. A futam után Talmácsi az összetett harmadik helyezést szerezte meg di Meglio és Corsi mögött.
2009-ben új kategóriában indult: a 250 köbcentisek között. Az új kategória miatt a rajtszáma is változott, 14-esről 28-asra.
Az első futamon (a katari GP-n) jó kezdése ellenére csak a 10. helyen végzett. Május 5-én Talmácsi Gábor menedzsmentje bejelentette, hogy a versenyző nem kíván tovább a Balatonring Team-nél versenyezni a megigért második motor hiánya és a csapattal megromlott kapcsolata miatt.
A katalán nagydíj előtti héten menedzserével, Stefano Favaróval együtt sikerült újra csapatot találniuk.Ez a MotoGP-ben szereplő Scot Racing lett, ahol a japán Takahasi Juki csapattársa lett. Az első szabadedzésen nem szerepelt jól, a mezőny utolsó helyén végzett, még az utolsó előtti Canepától is mintegy két másodperccel elmaradt. A csapat a Laguna Seca-i verseny előtt felbontotta a szerződést Takahasival, így Talmácsi Gábor lett a csapat egyedüli versenyzője.
2010 A Moto2 kategóriában a hatodik lett a Speed Up Aprilia csapattal. Novemberben felmondta együttműködését menedzserével és a Jack and Jones csapathoz igazolt.
2010. novemberében aláírt szerződése volt a Jack&Jones by. A. Banderas istállóhoz, de az alakulat főtámogatójának kihátrálása miatt nem vállalta az indulást a vb-n, így Talmácsi Gábor csapat nélkül maradt, aki azonnal megkezdte a tárgyalásokat, de mérlegelve a rendelkezésére álló lehetőségeket nem vállalta a mindenáron való motorzást. A 2011-es szezonban kimaradt a versenyszerű sport az életéből.
2011 Még mindig nincs csapata Talmácsi Gábornak; a magyar versenyző, aki tavaly a gyorsaságimotoros-világbajnokság Moto2-es kategóriájában szerepelt, azt mondta, megítélése szerint még van lehetősége arra, hogy induljon a március végén kezdődő vb-sorozatban.
2012. elején új kihívást talált, egy számára új sportágban. A rallyra váltott és ezidáig több rally versenyen is rajthoz állt a Maricsek Racing Team színeiben. Versenyautója: Mitsubishi Lancer Evo IX.
Júniusban azonban kapott egy kihagyhatatlan ajánlatot minek következtében a versenyszerű motorsport is visszatért az életébe. Talmácsi Gábor túl van a Superbike Világbajnokságon történő debütáláson és élete első Supersport versenyén, Misanoban pontszerző helyen végzett, majd a következő versenyen, Aragonban már a top 10 között ért célba.Az idényben 8 futamon állt rajthoz,és mindegyiken pontot szerzett.Összesítésben a 13. helyen végzett.
Elismerései:
Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkereszt kitüntetés (2005., 2007.),
Aranysisak - Casci D'oro (2007.),
Az Év Sportolója - 2005-ben 3. hely,
2007-ben 1.hely[1],
Az Év Embere (2007.),
Az Év Legnépszerűbb Sportolója (2010.),
Az Év Embere Zuglóban (2005.,2007., 2008.),
Budapest Sportdíj,
Woman of the year - Az év legsármosabb férfi díj,
Rally Sport örökös licenc tulajdonos,
A legismertebb aktív magyar sportoló (2008.),
Nemzetisport közönségdíj (2007.)
Jennifer Lopez gyereket akar Ben Afflecktől
Jennifer Lopez gyereket akar Ben Afflecktől
Szeretne elérni vele egy újabb mérföldkövet.
Miley Cyrus húga úgy érzi, elárulta őt az énekesnő
Miley Cyrus húga úgy érzi, elárulta őt az énekesnő
Sértve érzi magát a híresség.
Gyászol Tom Holland - szörnyű veszteség érte
Gyászol Tom Holland - szörnyű veszteség érte
Közeli barátját veszítette el a színész.
A szomszéd fiú: kínos dolgot árult el Jennifer Lopezről Ryan Guzman exe
A szomszéd fiú: kínos dolgot árult el Jennifer Lopezről Ryan Guzman exe
Nagyon komolyan vette a marketinget.
Jennifer Aniston tartja a lelket a gyászoló Sandra Bullockban
Jennifer Aniston tartja a lelket a gyászoló Sandra Bullockban
Továbbra is gyászol a híresség.
Margot Robbie és Shakira nem bírják egymást?
Margot Robbie és Shakira nem bírják egymást?
Ki nem állhatják egymást.
Joey King elárulta, milyen volt fiatalon férjhez menni
Joey King elárulta, milyen volt fiatalon férjhez menni
A színésznő csak 24 éves volt.