Starity

Így lehetsz kiegyensúlyozott az iskolaidőben

2012. szeptember 03. 10:10   |   Szerző: like me

Figylem! Ez a cikk több mint öt éve íródott, a benne szereplő információk a publikálás időpontjában pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az iskola kezdetével sok minden változik, a szokatlan korai felkelés, a tanulás és a mindennapi hajsza felboríthatja a hétköznapokat, s ezzel együtt nemcsak a ruhaméretedet befolyásolja, hanem a szervezetedet is kikészítheti.

hirdetés
Így lehetsz kiegyensúlyozott az iskolaidőben

Kezdetét vette az új iskolai tanév. Ez nem csak tankönyveket és az iskolai életbe való visszatérést, hanem egyben komoly életmódváltást is jelent. Ezentúl nem alhatsz délutánig, korlátozott pihenési lehetőségeid vannak és a suli az étkezésedre is kihat.

Ha oda akarsz figyelni, hogy megakadályozd a bizonyos téli kilók felszedését, a legjobb ha a kezdetektől odafigyelsz, hogy megtartsd a nyári, egészségesebb életmódodat. Az idő lehűlése nem kifogás a plusz kilókra, csak az étkezési szokások változásának következménye. Íme néhány tipp, ami segíthet az iskola kezdetével is megtartani az egészséges életmódot.

1. Továbbra is sok vizet igyál!

A nagy nyári melegben, ha be is tartottad a korábbi vízivással kapcsolatos ajánlásunkat, és több liter folyadékot ittál naponta, ne engedd, hogy az iskola kezdetévével ez változzon! Hiába fér az üvegedbe csak fél liter, vigyél két üveget, vagy töltsd meg egy szünetben a csapból, főlg ha késő délutánig a suliban gyötröd magad, a szervezeted ugyanúgy megkívánja, hogy vizet igyál. A szénsavas, cukrozott üdítőitalok és energiaitalok lehet, hogy trendin mutatnak egyesek kezében, de egészséged érdekében, jobban teszed, ha messze kerülöd ezket.

hirdetés

2. Reggelizz!

Ez a legfontosabb. Érthető, hogy ha húsz perccel a buszod indulása előtt kelsz fel, eszed ágában sincs kajálni, de figyelj oda, és szakíts időt erre, mert ez a nap legfontosabb étkezése. Összeszorult gyomorral a szünetet várva, magától értetődő, hogy szinte képtelenség figyelni a tanárra, ráadásul a reggeli kihagyása automatikusan magával hozza a délutáni és esti falási rohamokat.

3. Az éjszakát csak pihenésre használd!

Ez részben összefügg a reggelivel. Ha hamarabb alszol el, hamarabb is kelsz fel, és időt tudsz szakítani mindenre. Ne hanyagoldd a tanulást késő estig, ha hulla fáradtan is érsz haza a suliból, pihenj egy kicsit, hogy fogjon az agyad, de utána láss neki, bármennyire is nehéz. Ha kipihenten ébredsz, egész nap kiegyensúlyozottabb leszel.

4. Vigyél rendszert az étkezésedbe!

Az iskolaidei elhízások leggyakorabbi oka, hogy az össze-vissza evés. A rohanásban reggelire nem jut idő, így fáradtan és farkaséhesen túlzabáljuk magunkat délután az ebédkor, ezzel mondhatni kivégezzük az üres gyomrot, ami a hirtelen jött nagymértékű táplálékot nehezen tudja megemészteni, a dolgok tetejébe pedig fáradtságunkból fakadólag semmilyen olyan tevékenyéget nem végezünk amivel ledolgoznánk a kiadós ebédet. A tízórait nem a pisis napköziseknek találták ki – minden nap egyél valamit a reggeli és az ebéd között is!

5. Egészséges táplálkozás, nemcsak nyáron!

Lédús gyümölcsök, zamatos zöldségek – ez volt nyáron. De most, hogy a suli megkeződött, azt esszük, amit éppen kézhez kapunk. Pedig kis odafigyeléssel az ilyen szokásokon is változtathatunk, így üdítő és csokis croissant helyett pakoljunk gyümölcsöket és zöldségekkel kiegészített szendvicset, aminek nemcsak az összetételét tudjuk, de kellő tápanyagot tartalmaznak ahhoz, hogy óra alatt is legyen erőnk figyelni a tanárra és délután ne hullafáradtan essünk haza.

Ha ezeket igyekszünk szemmel tartani, nemcsak a súlyunkat, hanem az egészségünket is megőrizhetjük az iskolai ideje alatt is. A kiegyensúlyozott életmód pedig a jó közérzetet és jegyeink átlagát is javíthatja.

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés


Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek