Leáldozott a romantikus filmek és sorozatok ideje
Figylem! Ez a cikk több mint öt éve íródott, a benne szereplő információk a publikálás időpontjában pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A romantikus filmek eltűnnek éveken belül, mert a nézők már nem érdekeltek a romantikában.
A Vulture nevű filmes magazin és webportál legújabb cikkében arról számol be, hogy lejárt a romantikus filmek és sorozatok kora. A zuhanás már érezhető egy ideje, de most már majdnem tetőpontjánál tart a folyamat. A neves portál megkérdezett néhány rendezőt arról, hogy mi az oka az érdeklődés csökkenésének, és hogyan lehetne javítani a helyzeten, ha lehet és érdemes egyáltalán. A rendezők szerint az erőlködésnek már nincs értelme, a blockbuster illetve filmfeldogozások átvették a hatalmat a filmiparban, és a tévé szerelmeseinek ízlését is sikerült átformálnia a fantasy-, valamint krimiszériáknak.
Gerard Burtler új, romantikus komédiájának bukásával ismét felmerült a kérdés, hogy miért nem nézünk világszerte több romantikus filmet vagy sorozatot, szakértők és rendezők szerint a választ maga a közönség adja meg, akik ráuntak a témára, hiszen minden szerelmes történet ugyanarról szól, a körítés lényegtelen. Claude, a cikk írója és pár rendező a demográfiai statisztikákkal magyarázzák a csökkenő figyelmet. Elképzeléseik szerint a műfaj szerelmesei, főként a nők, amerikai körökben elég hamar megházasodnak, és kapcsolatukban megkapják azt, amit a filmek kínálnak, sokan viszont nem élnek boldog kapcsolatban, és pont ezért nem nézik meg a romantikus komédiákat.
Zene és szöveg; Hugh Grant és Drew Barrymore
A közízlés változása a kritikusoknál is megfigyelhető, egyre kevesebb romantikus szériát vagy filmet húznak le azon okokból, hogy a szerelmes filmek világa kifulladt. Hollywood egy ideje érezte már ezt, és bebiztosította magát, ezért népszerű és amúgy is beskatulyázás elől menekülő színészeket választott be filmjeibe, így legalább a színészek hű rajongói megnézték a filmet, amik általában buktak a pénztáraknál, világszerte. Míg voltak idők, amikor a Bridget Jones vagy az Igazából szerelem jó filmnek számított, ma már alig van nézettsége, az ehhez hasonló projektek elbuknak, mert a manapság készülő filmeknek a nagyobb stúdiók folytatást szánnak, ám egy happy end végű filmnél ez nem megoldható.
Claude szerint magával a műfajjal van baj, mert a külföldi, nem amerikai romantikus filmekkel sincsenek megbarátkozva az emberek, pedig egyre többen fordulnak a kis büdzsés vagy független filmek irányába. Ennek köszönhetően lassan már nem éri meg egy híres színészekkel teli romantikus komédiát készíteni, hiszen az amúgy is emelkedő jegyárak mellett kisebb lesz a nézettség a mozikban, és a kritikusok is lehúzzák a filmeket. Ugyanez vonatkozik a tévésorozatokra is. Maga a romantikus műfaj csak komédiával vagy dráma mellett ér valamit, a túlzott romantika azonban már elsődleges indok egyeseknél a csatorna elkapcsolására.
Túl sok érzelem és sírás? Előny vagy hátrány?
Már a romantikus filmfeldolgozások sem számítanak jó ötletnek, szinte borítékolható azok bukása, ahogyan az idén a LOL és a Jane Eyre 2011-es filmes verizóval is előfordult. A szerelmes drámák műfaja pedig mintha nem is létezne, az emberek amúgy sem szeretnek drámákat nézni, két szerelmes fiatal életétől szóló könnyes film nem tűnik jó választásnak sem a moziknak, sem a nézőknek.
A helyzet felvázolása után már csak az a kérdés maradt, hogy mi a teendő ezek után. Érdemes-e megmenteni a romantikus filmeket és sorozatokat? Nem – vallják egybehangzóan a rendezők, akik a Ted című film sikereivel pedáloznak, ami szintén egy romantikus film, csak piszkos poénokkal. A szerelmet már csak fantasy (Alkonyat) vagy akció (Éhezők Viadala) mellett érdemes felvonultatni, és csak is mellékszállként vagy jobb színészi játékkal, mint amit manapság látunk a tévében, ugyanis sokakat az tart vissza a könnyes filmektől, hogy nevetségesnek találják a színészek játékát. Az egyik rendező szerint nem csoda, ha az emberek nem kíváncsiak a komédiákra, ha fiatal, kezdő és sírni nem tudó tinisztárok szerepelnek azokban.
A nagy név vagy rendező egy projektnél tehát nem garancia a sikerre, talán ezért nem tudják értékelni két szerelmes kapcsolatát például a Drive – Gázt! című filmben, amiben – sokak szerint – az erőszak mellett irreálisan sok figyelmet irányítottak a romantikára, miközben a sztori azt nem követelte meg.
Ryan Gosling a Drive című filmben csak a pofonokat osztogatja, csókokat nem
Nagyot bukott még a Gengszterkorzó által elhíresült Kelly MacDonald filmje, a Menyasszony csaléteknek, illetve Jesse Eisenberg Free Samples elnevezésű drámája.
Csali menyasszony? Kinek kell az?
A rendezők azt javasolják mindenkinek, hogy alaposabban nézzen szét a romantikus filmek között, és fókuszáljon a kevésbé népszerűekre, esetleg próbálja meg a francia filmeket vagy angol romantikus-dráma sorozatokat, amikkel tele a padlás. Egyik nagy kedvenc filmjükként a Rust and Bone című francia remeket emlegetik Marion Cotillard főszereplésével, ami megbukott a mozikban, ám a kritikusok és filmfesztiválok megkedvelték. A még sokra tartott Amour és a Like Crazy elnevezésű 2011-es projekt szintén kritikusok által kedvelt.
Televíziózásban sem jobb a helyzet. A népszerű és idáig kedvelt Homeland című sorozat, ami hol előtérbe helyezi a szerelmet, hol az akciót teszi fontosabbá, a második évad végére sok rajongót vesztett az Egyesült Államokban a történet bonyolultsága és a két főszereplő közti érthetetlen, illetve zavaros kapcsolat miatt. A számok nagy visszaesését a szomorú hangulattal magyarázzák, a nézőknek nincs kedve sírós sorozatokat nézni, vagy olyanokat, amiben két egymásnak teremtett szereplő szerelme nem teljesedhet ki.
Nem szeretünk sírni?
Ajánlott cikkek
Szólj hozzá!
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok
Kommentek
Kapcsolódó sztárok
Legolvasottabb hírek
Megrendítő nyilatkozatot tett.
Megtörtént a várva várt lánykérés!
Újabb infó a Lively vs Baldoni botrányról.
A brit vizsgálat megerősítette.
Szerencsére ők maguk biztonságban vannak.
Ma hajnalban adták át a díjakat.
Újabb hírek a válásról.
Tényleg továbblépett a sztár.
Nem számított rá, hogy megtörténik.
Együtt élvezték a gálát.