Lady Gagától 156 milliós nézettséget vett el a YouTube
Figylem! Ez a cikk több mint öt éve íródott, a benne szereplő információk a publikálás időpontjában pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Justin Bieber, Kanye West, Nicki Minaj, Rihanna és egyéb a Universal kiadónál lévő előadók összesen egymilliárd megtekintéssel lettek szegényebbek, így a lemezcég elvesztette nézettségének egyhetedét, emellett a Sony előadóitól is elvettek 850 millió nézettséget.
A YouTube hirdetési rendszerének nem tesznek jót a speciális programokkal és más egyéb módszerekkel mesterségesen generált valótlan nézőszámok, ezért utólagosan csökkentik azoknak a videóknak a nézettségszámát, ahol szabálytalanságokat észlelnek. Legutóbb Lady Gagától vettek el 156 milliós hamis nézettséget, de így járt Chris Brown és Michael Jackson is.
A mesterséges nézőszám generálás egyre elterjedtebb a kiadók vagy a zenészek részéről, hiszen egy ugrásszerűen növekedő videó nemcsak a reklámokat vonzza, hanem kiemelt helyett kap a videómegosztón, illetve a sajtó is többet foglalkozik vele. Számos internetes cég és vállalkozás specializálódott arra, hogy pénzért különböző módszerekkel növelje a Facebook-lájkok, Twitter-követők és YouTube-nézettségek számát. Ezek visszaszorítására kezdte el a YouTube megnyirbálni a videók hamis számadatait.
Egy Tapangoldy felhasználó néven tevékenykedő 16 éves fiatalember már öt dollárért tízezres nézettséget ígér, és számos más hacker is pénzért kínálja a megnövekedett nézettséget. Tapangoldy összesen 60 ezer dollárt szedett már össze ezekből a megrendelésekből egy Fiverr nevű online portálon, ahol szabadúszó munkavállalók kínálják szolgáltatásaikat már öt dolláros bértől kezdődően.
A legnagyobb kiadók egy ideje a VEVO-ra koncentrálnak, ami négy zenei óriáscég előadóinak videós licenszjogait kezeli, ezzel egy saját csatornarendszert létrehozva a YouTube-on belül. A VEVO tartalmazza a világ legnépszerűbb előadóinak videóit, számos többmilliós nézettségű videóval – írja a ReadWrite. Azonban ők is mesterségen generálnak hamis nézettség számokat – állítja egy spk névre hallgató YouTube-dolgozó.
Korábban spk a redditen és a Twitteren nyújtott hasonló szolgáltatást, mielőtt a YouTube-nál próbálkozott volna. Annyira sikeresen tudta növelni a nem létező nézőkkel a videók számát, hogy állítása szerint meg is keresték a cégtől, hogy segítse megugrasztani a frissen alakult VEVO videóinak számadatait. Így összesen 20 ezer videónak növelte több milliós nagyságrenddel a nézettségét. Később kiszállt a cégből, és saját vállalkozást alapított, ahol mostanra 15 beosztottja van, köztük a korábban említett 16 éves programozó is.
A Readwhite Kanye West Heartless című számához készült kisfilmjét hozta fel példaként. A grafikonon jól látható, hogy Kanye klipje egyik napról a másikra 33 millióval nézettséggel növekedett. Ugyanilyen kimutatások láthatóak a ReadWrite cikkében Lady Gagánál, Katy Perrynél és Britney Spearsnél is.
Ajánlott cikkek
Szólj hozzá!
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok
Kommentek
Kapcsolódó sztárok
Legolvasottabb hírek
Szeretne elérni vele egy újabb mérföldkövet.
Csúnyán beszóltak Sydney-nek.
Sértve érzi magát a híresség.
Közeli barátját veszítette el a színész.
Ki nem állhatják egymást.
Továbbra is gyászol a híresség.
Nagyon komolyan vette a marketinget.
A színésznő csak 24 éves volt.
A szakításról szól a klip.
Így tisztelgett előtte.