Starity

Hogyan legyél túl a szerelem-betegségen?

2017. július 17. 15:03   |   Szerző: Glamster

„Lovesick”-nek lenni nemcsak a filmekben fellelhető „betegség”: vagy viszonzatlanak az érzéseid, vagy egy borzalmas szakítás után még mindig szereted az illetőt.

hirdetés
Hogyan legyél túl a szerelem-betegségen?
Fotó: A kép csak illusztráció

A szerelem vagy a mennybe repít, vagy a földbe taszít – talán nincs is a kettő között átmenet. Így, amikor egy szakítás nem a te döntésed volt, vagy éppen a kiszemelted nem viszonozza az érzéseidet, könnyen produkálhatod a „szerelem-betegség” jeleit.

Mi a „lovesick” állapot tünetei?

#1 Fizikálisan betegnek érzed magad, fájdalom a gyomrodban, nehezen kapsz levegőt, fejfájás, vagy akár hasmenés is jelentkezhet

#2 Hányingered lehet

#3 Változás az étkezésedben: vagy nincs étvágyad, vagy többet eszel, mint szoktál

#4 Kimerültnek és letargikusnak érzed magad

#5 Nem tudsz a többiekkel témát találni – vagy nincs mit mondanod, vagy csak róla akarsz beszélni

#6 Sokat sírsz: random videókon, zeneszámokon, helyzetek miatt

#7 Influenza tünetei, tényleges influenza nélkül

#8 Szorongsz, pánik rohamok is érhetnek

hirdetés

Mit tehetsz?

  • Fogadd el, hogy amit érzel, az harag és gyász

Elvesztettél valamit, valami hiányzik az életedből, ami lyukat hagyott benned. Ha szakítottál valakivel, akkor valószínűleg a gyász státuszait éled meg, de ez azoknál is jelentkezhet, akik csupán viszonzatlan vonzalommal találkoznak.

Ennek öt szakasza:

  1. Tagadás és izoláció
  2. Harag
  3. Alkudozás
  4. Depresszió
  5. Elfogadás

Megjegyzés: bizonyos esetekben a depresszió erősebb jelei is feltűnhetnek. Vannak olyanok, akik reménytelennek, kedvtelennek, haszontalannak érezhetik magukat, és öngyilkos gondolataik támadnak. Ha ez illik rád, mindenképpen látogass el az orvosodhoz és beszélj vele!

  • Próbálj egészségesen táplálkozni

Elképzelhető, hogy sóvárogsz a nasi és a gyorskaja után, azonban a szervezetednek egészséges, tápláló ételre van szüksége, ami segíti az elmédet kiegyensúlyozni, míg a fast food, csak lehúz és elnyom.

  • Igyál sok vizet, hiszen a test hidratálása ilyenkor kritikus a sok agyalás miatt

  • Kerüld az alkoholt és a drogokat. Lehet bizonyos ideig felemelnek, de utána reménytelenebbnek érzed magad, mint valaha

Kisebb mennyiségű csoki pozitív hormonokat szabadíthat fel, így a kiegyensúlyozott táplálkozás mellett némi bűnözés belefér.

  • Légy megértő a testeddel

Ez nem az az idő, amikor a kanapén fekve sajnáltatnod kell magad napokig, Szex és New Yorkot nézve egy doboz fagyi mellett. Mozdulj ki, járj el futni – a mozgás segít levezetni a stresszt. Lehet nehezen indulsz el otthonról, de hidd el, miután megtetted, látni és érezni fogod a hatását.

Egy sírós, „gyászolós” nap belefér, add ki a fájdalmadat, de másnap már tényleg indulj el egy egészséges sétára. Az élet halad tovább, és neked is így kell tenned!

  • Aludd ki magad

Próbálj meg lefeküdni időben. Minél tovább vagy fent, annál gyötrőbb gondolatok nyerhetnek maguknak teret. Mivel a „lovesick” állapot miatt nehezen jön álom a szemedre, került a monitorokat és TV-műsorokat alvás előtt fél órával. Olvass inkább egy jó könyvet és igyál meg egy pohár citromfű teát.

Ha teheted, a kávét kerüld, mivel felesleges stresszhormonokat szabadít fel benned  és nyugtalanabbnak érezheted magad tőle.

A rendszer is segít: próbálj meg egy időben feküdni és kelni, így a szervezeted könnyebben beáll egy rutinra.

  • Szabadulj meg a cuccaitól

Ha most szakítottál valakivel, elképzelhető, hogy még nálad van egy-két dolga. Vagy dobd ki őket végleg, vagy tedd el őket egy olyan helyre, ahol nincsenek szem előtt. A takarítás segíthet az elmédnek véglegesíteni az elválást, így elindulhat a gyógyulás folyamata.

  • Gondolkodj pozitívan

Nem fogsz felkelni úgy, hogy hirtelen rózsásan látsz mindent, azonban az segíthet, ha némi pozitív érzéseket beiktatsz és elfogadóbb vagy magaddal. Igen, most egyedül vagy, de miért kell ezt negatívan megélni? Gondolj a jó dolgokra, amik az életedben vannak – a környezeted, a szabadságod, a vitamentes helyzetek...

Tudatosítsd magadban, hogy jó ember vagy, akire majd ismét rátalál a szerelem egyszer, addig pedig élvezheted az egyedül töltött perceket és  bónuszként újra megismerheted magad.

  • Hasznosítsd magad

Valószínűleg semmihez nincs kedved, így segíthet, ha kis lépéseket teszel meg. Írj egy listát azokról a dolgokról, amiket el szeretnél érni a következő egy évben, és dolgozz meg értük!

  • Tölts időt a barátaiddal

Ha készen állsz arra, hogy ismét emberekkel tölts időt, akkor kezd a baráti köröddel. Ha ezután elég erősnek érzed magad, lépj tovább. Találkozz új arcokkal, mozdulj ki, menj el vásárolni, könyvtárba, bárokba, regisztrálj esetleg Tinderre, adj esélyt az újnak.

Kilenc egyszerű lépés egy női magazin szerint

#1 Utáld őt – feltűnt már, mit tesz az életeddel? Hogy érzed magad miatta?

#2 Fókuszálj a hibáikra – akár belső, akár külső értelemben

#3 Foglald le az elméd

#4 Szocializálódj

#5 Égesd el az emlékeket

#6 Húzd meg a határaidat – rendben van, ha néha gondolsz rá, beszélsz róla, de próbálj meg nem megszállott lenni.

#7 Mozdulj ki a szabadba

#8 Flörtölj új emberekkel

#9 Fogadd el, hogy idő kell a továbblépéshez

Az ultimate szakítós számok

#1 Beyoncé – Why Don't You Love Me

#2 Little Mix – Shout Out To My Ex

#3 *NSYNC – ByeByeBye

#4 Selena Gomez – Same Old Love

#5 Britney Spears – Stronger

#6 Christina Perri – Jar of Hearts

#7 Katy Perry – Part of Me

#8 Kelly Clarkson – Since U Been Gone

#9 Adele – Rolling In The Deep

#10 Kanye West – Hearless

Lásd még:

Neked akadnak bevált tippjeid? Akkor ne habozz megosztani a többiekkel a komment-szekcióban!

wikihow & lovepanky

  twitter 
hirdetés

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek