Starity

Egy webáruház készítésének feltételei jogi szempontból

2018. szeptember 16. 17:05   |   Szerző: Starity

Figylem! Ez a cikk több mint öt éve íródott, a benne szereplő információk a publikálás időpontjában pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Napjainkban sokan kereskednek az interneten, illetve aki eddig még nem tette, az is élni szeretne az e-kereskedelem nyújtotta lehetőségekkel. Mivel rohamosan nő az online vásárlás iránti igény, a vállalkozók részéről butaság lenne figyelmen kívül hagyni az internetes környezetet. A hazai webáruházak száma meghaladja a tízezret.

hirdetés
Egy webáruház készítésének feltételei jogi szempontból

Az e-kereskedelemben alapvetően két típusú webáruházzal találkozhatunk: üzletek online változataként működő webáruházakkal, valamint kizárólag csak interneten létező boltokkal. Ugyanakkor a tulajdonosok választhatnak az egyedi, valamint bérelt rendszerek között. Mindenik működési formának megvannak a maga előnyei és hátrányai.

De lássuk, hogy milyenek egy webáruház készítés feltételei ma?

Kezdő webáruház tulajdonosok számára a webáruház készítés feltételei szinte ismeretlenek. Ugyanakkor a webáruház üzemeltetők is állandóan kell figyeljék a változásokat, mint amilyen például a 2018. május 25-től érvényes Európai Általános Adatvédelmi Rendelet (röviden GDPR)

Számos jogszabály vonatkozik a webáruházak indítására, amelyeket jogi tájékoztató anyagok, vagy szakemberek segítségével érdemes áttanulmányozni. Egy webáruház készítés feltételei közé nem tartozik a külön engedélyek beszerzése, viszont a kereskedelmi tevékenységet értelemszerűen be kell jelenteni. Továbbá az értékesíteni kívánt terméknek is utána kell nézni, hiszen vannak olyan termékek (pl. cigaretta), amelyeket online nem szabad forgalmazni, vagy amelyek értékesítéséhez külön szakhatósági engedélyre van szükség. 

További webáruház indítási feltétel egy vállalkozási forma megléte, vagy például az adatkezelési tájékoztatók elkészítése. A 2018. május 25-től érvényes Európai Általános Adatvédelmi Rendelet kiterjesztette a személyes adatok védelmére vonatkozó eddigi szabályozást. Az elkövetkezőkben a webáruház tulajdonosok nagyon komolyan kell vegyék a GDPR-ban szereplő új fogalmakat és kötelezettségeket, hiszen nagy a felső bírságolási határ. 

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek