Starity

Még mindig a nők feladata a bevásárlás - derült ki egy friss kutatásból

2018. október 15. 19:07   |   Szerző: Starity

Amikor valakinek a hagyományos férfi és női szerepek fogalmát említjük, akkor általában azt tapasztaljuk, hogy a legtöbben a háztartás körüli feladatokat, azokon belül is a bevásárlást a nők feladatai közé sorolják.

hirdetés
Még mindig a nők feladata a bevásárlás - derült ki egy friss kutatásból

A vásárlás nemek szerinti megoszlása

A ZRI Závecz Research és a CAWI Services 2017-ben 9000 fő megkérdezésével készült, reprezentatív közvélemény-kutatása is ezt erősíti meg. A „Ki végzi a mindennapi bevásárlást az ön családjában?” kérdésre a válaszadók 48%-a a nőket jelölte meg. 37%-nyi magyar családjában számít ez közös feladatnak, míg 15% azoknak a családoknak az aránya, ahol egyedül a férfi végzi ezt a tevékenységet.

A GKI Digital 2015-ös felmérése pedig arra is rávilágít, hogy a gyengébbik nem már akkor ledolgozta korábbi hátrányát az online felületeken, és az internetes vásárlások száma fele-fele arányban oszlik meg a férfiak és a nők között.

A női vásárlók és az akciók kapcsolata

A statisztikai adatok mellett a nők kapcsán sokan asszociálnak arra, hogy jobban szeretnek vásárolni a férfiaknál, türelmesebbek, több üzlet ajánlatát is megnézik és fogékonyabbak az akciókra.

hirdetés

A kedvezményes árakat reklámozó hirdetések ma már sokféle módon jutnak el a fogyasztókhoz. Ezek egyike a magyar vásárlók körében jelenleg is nagy népszerűségnek örvendő akciós újságok, amelyek nyomtatott formában és elektronikusan is megjelennek. A hazai fogyasztók körében egyébként is kedvelt a kedvezményes vásárlás lehetősége, aminek számos oka van. Ilyenek többek között az árérzékenység és a pénzmegtakarítás élménye is. Mások kellemes időtöltésnek tekintik, és egyfajta hobbiként élik meg az ilyen típusú újságokban az akciós termékek keresését, majd későbbi megvételét.

A GfK Shopping Monitor 2014-es kutatásából is kiderül, hogy ezek a reklámanyagok elsősorban a nők körében keresettek. Itt érdemes megemlíteni a felmérés azon részét, amely szerint a bevásárlólista készítése is inkább a hölgyekre jellemző.

Olyan weboldalak is elérhetőek, ahol a legtöbb áruház szórólapja egy helyen megtalálható, különböző szűrési lehetőségekkel kiegészítve. A keresés folyamán például szűkíteni is tudunk konkrét boltra vagy bolttípusra.

Hazai internet-penetráció, női vásárlók és az internetes reklámanyagok

Ahhoz azonban, hogy az online módon megjelenő akciós újságok olvasottságáról tisztább képet kapjunk, érdemes szót ejteni a hazai internet-penetrációról. A Központi Statisztikai Hivatal honlapján olvasható adatok szerint 2017-ben a magyarok 83%-a már legalább egyszer használta a világhálót, ami az európai uniós átlagnak felel meg. Erre vonatkozó mérések 2006 óta vannak, ez a szám akkor 45,9% volt. A gyakoriságot illetően elmondható, hogy a felhasználók közel 90%-a mindennap fellép valamilyen webes felületre.

Ha a nemek szerinti megoszlást nézzük, ott teljes kiegyenlítettség figyelhető meg az első mérések megszületésétől számítva egészen napjainkig. Ez az arányos eloszlás azért is szerencsés, mert ez nem torzítja például az akciós újságokat tömörítő weboldalak látogatottsági adatait. 

Az egyik ilyen oldalt, a kimbino.hu-t használók statisztikai adatai is egyértelműen azt támasztják alá, hogy a különböző üzletek elektronikus szóróanyagait jellemzően a nők keresik. Az oldalt böngészők közül 80% a nők aránya és csak 20% a férfiaké. Ezen belül a 25 és 44 év közötti nők aránya kiemelkedik, majd számuk az életkor előrehaladtával csökkenő tendenciát mutat.

Az általános közvélekedés és a statisztika is abba az irányba mutat, hogy a vásárlás szeretete és az akciók keresése, valamint az így elért pénzmegtakarítás inkább a nőket jellemzi. Rájuk igaz az is, hogy a fenti célok érdekében az akciós újságok nyomtatott és online változatait is nagyobb számban veszik igénybe.

  twitter 
hirdetés

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek