Starity

Webáruház: van-e jövője a hagyományos boltoknak, vagy kiürülnek a bevásárlóközpontok?

2019. június 13. 17:05   |   Szerző: Starity

Figylem! Ez a cikk több mint öt éve íródott, a benne szereplő információk a publikálás időpontjában pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Bár folyton csak azt halljuk, hogy mennyire kényelmes és praktikus vásárolni úgy, hogy ki sem kell tennünk a lábunkat otthonról, a valóság az, hogy legalább annyian vannak azok is, akik igenis ragaszkodnak a hagyományos boltokhoz, mint a webshopok vásárlói. 


hirdetés
Webáruház: van-e jövője a hagyományos boltoknak, vagy kiürülnek a bevásárlóközpontok?

Az offline vásárlás éppolyan, mint a hölgyek ruhatárában levő alapdarab, a kis fekete ruha. Időtálló és bármikor bevethető, ezért sem beszélhetünk konkrétan arról, hogy a hagyományos boltokban történő vásárlás kiment volna a divatból. Sőt! Sok tulajdonos ezt kiaknázva, okosan felmérte annak a helyzetét, hogy egy jó helyen megnyitott bolt, a kedves, figyelmes kiszolgálás, az igényes környezet és némi alkalmi akció igenis bevonzza a vevőket. Ráadásul nemcsak bevonzza, de „vissza is vonzza”őket, ellentétben egy netes bolttal. Persze ezekhez is ragaszkodnak egyes vásárlók, meg, ami bevált, azt nem is szeretik lecserélni, ám akkora piaca van napjainkban a webshopoknak, és olyan olcsón készíthető, hogy hamar lenyomja egyik a másikat. 

Hagyományos boltban vásárolni emberibb

Az igazság az, hogy a vásárlók nagy része szereti személyesen intézni a beszerzést. Szeretik, ha közelebbről is megnézhetnek (esetleg kipróbálhatnak helyben) egy-egy terméket, szeretik az eladó és köztük létrejött interakciót, a közvetlenséget, és azt is, hogy ha kell, ki tudják kérni az eladó véleményét is akkor, ha elbizonytalanodnának. Egyszóval szeretnek offline boltban vásárolni, mert az emberibb. Ez a része a dolognak pedig bármikor felveszi a versenyt az online vásárlás előnyeivel: a kényelemmel, a kedvezőbb árakkal és a házhoz szállítási lehetőséggel.
Nem ritkán megesik az is, hogy egy vásárlás alkalmával szeretjük az eladó segítségét is kérni. Vagy a véleményét főleg akkor, ha szakemberrel állunk szemben. Bizonyos termékeknél igenis szükségünk van egy elfogulatlan véleményre vagy legalábbis annak a látszatára, ami így vagy úgy, de segít meghozni a végleges döntésünket. 

Bár tudjuk magunkról, hogy nagyon képben vagyunk a horgászfelszerelések terén, mégis jó besétálni egy üzletbe és ott az eladóval közösen kiválasztani a match botunkhoz legjobban passzoló zsinórt és orsót. Vagy, ha valamilyen lakástextíliát veszünk, azt is szeretjük közelebbről megnézni, hiszen mindeni tudja, hogy a számítógép, mobil kijelzője csal, így a színek nem pont olyanok, amit ezek mutatnak. Sokszor egy leheletnyi árnyalati különbség is csalódást okoz, mikor a neten rendelt termék az otthonunkban landol.

A bevásárlóközpontba nemcsak vásárolni jár az ember…

… hanem enni, mozizni, sportolni, szórakozni és még sorolhatnánk. Tehát a bevásárlóközpontok nemcsak azt a cél szolgálják, hogy elintézzük a heti nagybevásárolást vagy beszerezzünk egy-két új ruhát, hanem, hogy tartalmasan töltsük el az időt. Innen nézve pedig igenis létjogosultsága van és lesz is még a bevásárlóközpontoknak, illetve van még jócskán jövője a hagyományos boltoknak. Ám, akik igazán haladni akarnak a korral és minden igyekezetük afelé irányul, hogy megfeleljenek a XXI. század elvárásainak, offline és online boltot egyszerre üzemeltetnek. Ez nemcsak a profitra nézve van jó hatással, de napjaink vásárlási trendjeinek is eleget tesz még akkor is, ha a kezdetekben több idő, pénz, energia befektetés szükséges hozzá.

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek