Starity

Három világsztár, akiknek érdekeltségük van az alkoholiparban

2020. január 21. 13:01   |   Szerző: Starity

Egyre gyakrabban hallani a sztárvilág ismert szereplői kapcsán, hogy a forgatások vagy fellépések mellett megpróbálnak pénzt keresni a saját hírnevükből azzal, hogy egy tőlük addig teljesen ismeretlen világban vagy iparágban érvényesülhessenek.

hirdetés
Három világsztár, akiknek érdekeltségük van az alkoholiparban

A női celebek körében szinte mindennapos, hogy valaki saját sminkkollekcióval, parfümökkel vagy más egyéb szépségipari termékkel jelenik meg a piacon, de a férfi sztárok többsége befektetési célzattal inkább az alkoholipar mellett dönt.

Ez nem meglepő annak fényében, hogy rengeteg hírességnek a puszta neve elegendő ahhoz, hogy kis túlzással szinte bármit el tudjon adni a piacon, és mivel az alkohol mindig is óriási bizniszt jelentett, ezért egyre több helyről hallani, hogy hírességek saját szeszfőzdét nyitnak, jelentős részesedést vásárolnak egy nagyobb gyártónál, esetleg a nevüket viselő italt engednek megjelentetni egy ismert márka égisze alatt. Bár rengeteg világsztárt ki lehetne emelni a sorból, mi most három nagyobbat választottunk, hogy alaposabban is megismerhessük egy egészen más, eleddig talán sokak számára ismeretlen oldalukat.

George Clooney

George Clooney korunk egyik legnagyobb hollywoodi csillaga, egy élő legenda és ikon, aki mindössze néhány évvel ezelőtt döntött úgy, hogy miután végre megállapodott, megpróbálja befektetni a pénzét, és egy átmulatott éjszaka után Cindy Crawford férjével közösen letették saját szeszfőzdéjük alapját. Mindez hét évvel ezelőtt történt, és a Casamigos olyan nagy sikert aratott, hogy ma már a Diageo italkereskedelmi gigavállalathoz tartoznak, de a színésznek maradt beleszólása abba, hogy mi láthasson napvilágot a név alatt. Hogy miként sikerült egy milliárddolláros vállalkozássá tennie saját szeszfőzdéjét?

Erre a kérdésre nehéz válaszolni, de érdemes az elején indítani a történetet! George Clooney ugyanis még 2013-ban alapította meg tequilafőzdéjét Rande Gerber és Michael Meldman társaságában. A Casamigos magyarra fordítva azt jelenti „barátok háza”, ami arra utalt első körben, hogy kizárólag egy belső körnek volt elérhető az ital, csak az alapítók, és a hozzájuk közelállók kaphattak belőle, de miután az első főzetek kimagaslóan jól sikerültek, ezért még 2013-ban elindult a tömeggyártás, amivel a termék az Egyesült Államok területén a leggyorsabban fejlődő prémium tequilamárkává lépett elő.

Ebben természetesen óriási munka feküdt! Bár a saját szeszfőzde ötlete egy átmulatott mexikói éjszakához köthető, utána azonban a három alapító rengeteg, több mint 700 különféle italt megkóstolt annak érdekében, hogy ráleljenek a tökéletes receptre. Ezzel az volt a cél, hogy a terméktől senki se legyen másnapos, és akár egész napon át lehessen inni anélkül, hogy megfájduljon az ember torka. Mára a tequila 20 különféle országban elérhető, és alaposan a zsebébe kell nyúlnia annak, aki szeretne egy palackkal, hiszen egy hét és fél decis üveg átszámítva 15 ezer forintba kerül.

Ryan Reynolds

A Deadpool mozifilmek sztárjaként megismert Ryan Reynolds-ról köztudott, hogy imádja a minőségi alkoholos italokat, és nem titkoltan George Clooney példáján alapulva ő is egy igazi alkoholmágnásként éli mindennapjait a színészet mellett. Ryan ugyanis jelentős tulajdoni részt vásárolt magának a Davos Brands részeként ismert Aviation American Ginben, hogy ezzel erősítse a prémium kategóriás gin iránti imádatát. Esetében viszont biztosan nem beszélhetünk majd akkora sikerről, mint idősebb kollégájánál, hiszen a gin a tengerentúlon nem tartozik a legnépszerűbb szeszes italok közé, így míg a whiskey vagy a tequila esetében egy minőségi prémium termékkel komoly bevételek érhetők el, addig az európai gyökerekkel rendelkező borókás párlat esetében ilyesmi nem várható.

A színészt azonban ez egyáltalán nem érdekelte, amikor úgy döntött, hogy tulajdont vásárol magának az Aviation American Ginben. Ő ugyanis egyrészt a presztízs miatt döntött a beruházás mellett, másrészt pedig azért, mert egyenesen imádja ezt a különleges italtípust. Reynolds egyébiránt még a vásárláskor kijelentette, hogy nem kell aggódniuk a márka kedvelőinek, ő továbbra is csak hűséges fogyasztója marad az italnak, magát az üzletet és a főzést nála okosabb és kvalifikáltabb emberek vezetik majd. A Davos Brands egyébiránt az USA egyik legismertebb prémium italokat gyártó vállalkozása, ezáltal olyan italok készülnek náluk, mint az Astral tequila, vagy a híres Tyku szaké.

Drake

Drake korunk egyik legismertebb előadója, és bár a kanadai sztár rapperként van számon tartva, azonban valójában inkább a pop-, illetve a könnyűzenei színtéren futott be, de egyre nagyobb nevet szerez magának az alkoholiparban is, pontosabban a hozzá kapcsolódó minőségi whiskyjével. Merthogy Drake már évek óta saját whiskyvel büszkélkedhet, hiszen a rapper annyira kedveli ezt az italt, hogy Virginia Black név alatt saját főzdét és márkát indított, ami bár nem lett óriási siker, de megtalálta a saját ügyfélkörét, méghozzá olyannyira, hogy a sztár azóta újabb és újabb dollármilliókat fektetett a márka felfuttatásába, miközben továbbra sem feltétlenül a kimagasló profitszerzés a cél.

A híresség ugyanis nagyon jól keres a zenével és a fellépéseivel, a Virginia Black esetében tehát inkább az volt Drake célja, hogy saját hírnevének növelése mellett megajándékozhassa rajongóit, hiszen az ital bárkinek megvásárolható lesz, továbbá mindenki a márka részesévé válhat, ezáltal akár már 100 dollár ellenében bárki elmondhatja, hogy ő is hozzátett valamit a szeszfőzdéhez. Bár a márka egyelőre még nem említhető egy lapon a legnagyobb whiskygyártók termékeivel, ezáltal többségében még bizonyára Drake rajongói teszik ki az ügyfélkör jelentős részét, hiszen míg a Jack Daniel’s-ből egy év alatt közel 13 millió palack megy el világszerte, addig a Virginia Blackből alig 60 ezer palack kelt el 15 hónap leforgása alatt. 

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek