8 trend, amelyet sorozatok és filmek idéztek elő
Bohóchal, gofri, dalmaták... egy-egy sorozat vagy film után elképesztően megnőtt utánuk a kereslet.
1. A fiúknak, akiket valaha szerettem - Yakult tejital
A filmbeli Peter Kavinsky előszeretettel iszogatta az ázsiai eredetű, Yakult márkájú tejitalt, amelyet Lara Jean húga vitt magával uzsonnára. A produkció megjelenésével pedig óriásit ugrott az említett ital után a kereslet: akkorát, hogy a törzsvásárlók nem tudták beszerezni, mert készlethiány keletkezett.
2. 101 kiskutya - dalmaták
Szomorú trendet indított el a 101 kiskutya, ugyanis a film megjelenése után nagy számban kerültek dalmaták állatmenhelyekre - leginkább olyan szülőktől, akik jó ötletnek tartották ajándék gyanánt az ebeket, de nem akarták gondjukat viselni. Egy miami-i állatmenhely például 130 elárvult dalmatát fogadott be 9 hónap alatt.
3. Némó nyomában - bohóchal
Az aranyos mese fickándozó kis bohóchalai hatalmas sztárokká váltak rövid időn belül: annyira keresettek lettek, hogy sajnos természetes élőhelyükön, Srí Lankán, Thaiföldön és a Fülöp-szigeteken vannak helyek, ahol teljesen kihaltak.
4. A vezércsel - sakk
Ugyan csak októberben debütált A vezércsel című Netflixes sorozat, de az eBayen már 215%-kal megnőtt a sakkjátékok iránt az érdeklődés. Ebben persze a karantén is közrejátszik, de az igazi bombát a sorozat robbantotta.
5. Stranger Things - Eggo gofri
Abban a pillanatban, ahogy megjelent a Stranger Things, ugrásszerűen megnőtt az igény a sorozatbeli Eleven kedvenc csemegéje, az Eggo gofri után. A statisztikák szerint 14%-kal megnőtt az eladási arány, amely elég nagy szó - tekintve, hogy az Eggo a '80-as években volt igazán menő.
6. Szex és New York - Manolo Blahnik cipő
Annak ellenére, hogy a Manolo Blahnik-cipők már az 1970-es évektől jelen voltak, az igazi áttörést a márka számára a Szex és New York című sorozat, egészen pontosan a cipőmániás Carrie Bradshaw okozta, aki élt-halt a brandért.
7. Jégvarázs - Lofoten szigetcsoport
Amióta 2013-ban megérkezett a Jégvarázs, nem csak a történetben szereplő Anna és Elsa vált keresett árucikké, de a mesét inspiráló helyet is ellepték a turisták. A Lofoten szigetcsoport, amelyről Arendelle-t mintázták, már kicsit nehezen is bír az embertömeggel, hiszen 20%-kal megemelkedett a látogatók száma nem csak a szigeteken, hanem egész Norvégiában.
8. Doctor Who - csokornyakkendő
A Doctor Who ismét divatba hozta a csokornyakkendőt. A statisztikák szerint Matt Smith megjelenésével 94%-kal nőtt a kiegészítő iránti kereslet.
via BuzzFeed
Ajánlott cikkek
Szólj hozzá!
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok
Kommentek
Kapcsolódó sztárok
Legolvasottabb hírek
Az Oscar-gála másnapján hagyták el Los Angelest együtt.
Megint egy szerkesztési baki?
A közösségi médiában sokan kritizálták a ruhája miatt.
A Golden Globe óta nem mutatkoztak együtt.
Készen áll a házasságra a híresség.
Szerintük fontos jelenetet másoltak le.
Rajongói szerint teljesen leégett.
Megszólalt a fotómanipulációs botránnyal kapcsolatban.
Kiderült, miért nem volt ott.
Egy forrás elmondta az okát.