Hogyan készíts SEO barát lokális kapcsolati oldalt?
A Google keresési algoritmusai és a találati listák megjelenési módjai folyamatosan változnak, egyre modernebb megoldásokkal igyekszenek elkápráztatni a látogatókat. Nem is csoda, hiszen a Google a hirdetések bevételeiből tartja fenn magát és finanszírozza a különféle fejlesztéseket.
Az egyik nagyon népszerű fejlesztés, amikor a találatok a listás felsorolás helyett egy térképen jelennek meg, a közelben található 3 cég elérhetőségeivel. A lokális kapcsolati oldal témakörében ásunk mélyebbre ebben a bejegyzésben.
Hogyan működik a helyi keresőoptimalizálás?
A helyi keresőoptimalizálás előkelő helyet vívott ki magának a Google találati listáiban. Ahhoz, hogy egyáltalán bekerülj a térképes találatokba, rendelkezned kell egy Google Cégem profillal, és ennek megfelelő beállításaival tudsz jó pozíciókat elérni. Mivel helyi keresésekről beszélünk, a legfontosabb beállítás a Google Cégemben a hely megadása.
Ha helyi szolgáltatást kínálsz, például Veszprémben, akkor nem fog megjelenni a vállalkozásod a debrecenieknek, és valószínűleg nem is szeretnél az ország másik végén lévő embereknek hirdetni. Más a helyzet, ha országos hálózatod van, vagy kevés hasonló profilú vállalkozás létezik Magyarországon.
A lokális térképes találati listában a honlapod helyi keresőoptimalizálásával kerülhetsz előbbre.
A Google Cégem beállításai
A helyi organikus találatok növelése érdekében a következő beállításokat érdemes használni:
-
Minden telephelyre külön aloldal - több telephely esetén legyen minden telephelynek saját aloldala!
-
A település neve legyen benne a meta adatokban - a meta cím és a meta leírás is tartalmazza a helység nevét!
-
Név-cím-telefonszám sorrend - ne térj el ettől a sorrendtől!
-
Használd a térképbeágyazást - Google vagy WordPress térképet is integrálhatsz. A Divi sablon által generált térkép szebb, a Google térkép viszont sok szempontból hasznosabb, mert össze van kötve a Google Maps-szel, amelyen rögtön az útvonalat is meg lehet tervezni. Nyilván az sem véletlen, hogy a Google keresője jobban olvassa a Google térképet.
-
Legyen szöveges tartalom is az oldalon - néhány száz szavas tartalom is legyen a kapcsolati oldalon!
-
Adataid legyenek jól strukturáltak - azaz tartalmazzanak speciális rendszer szerint felépített beágyazási kódokat. Ma már vannak olyan speciális weboldalak, amelyek képesek a strukturált adatok előállítására, legenerálására.
A WPKurzusnál részletes útmutatót találsz ahhoz, hogyan tudod a WordPress-alapú weboldaladba beilleszteni a Google Térképet.
Összegzés
A helyi szolgáltatások nyújtásánál érdemes megmutatni a szolgáltatást az ott élő embereknek. A helyi keresőoptimalizálás előre sorolhatja a vállalkozásod, növelheti a helyi organikus elérések számát. Ennek fontos eleme a Google Cégem regisztráció, majd a cégprofil helyes beállítása. A térképes találati lista nagyon népszerű, ezért egyszerűen azt tanácsoljuk, hogy legyél rajta a térképen!
Ajánlott cikkek
Legolvasottabb hírek
Aranyos videó készült róluk.
Tragikus hírt osztottak meg a feleségével.
Boldogan jelentette be a sztár.
Gyerekkora óta így tesz.
Érdekes tanács, megfogadnád?
Egy újabb híresség csatlakozott.
A-listás színésszel jár Kris Jenner egyik lánya.
Kifejtette, mi a baja vele.
Szeretne elérni vele egy újabb mérföldkövet.
Közeleg az esküvő, így érez vele kapcsolatban a zenész.