Starity

Hogyan készíts SEO barát lokális kapcsolati oldalt?

2021. július 12. 12:12   |   Szerző: Starity

A Google keresési algoritmusai és a találati listák megjelenési módjai folyamatosan változnak, egyre modernebb megoldásokkal igyekszenek elkápráztatni a látogatókat. Nem is csoda, hiszen a Google a hirdetések bevételeiből tartja fenn magát és finanszírozza a különféle fejlesztéseket.

hirdetés
Hogyan készíts SEO barát lokális kapcsolati oldalt?

Az egyik nagyon népszerű fejlesztés, amikor a találatok a listás felsorolás helyett egy térképen jelennek meg, a közelben található 3 cég elérhetőségeivel. A lokális kapcsolati oldal témakörében ásunk mélyebbre ebben a bejegyzésben.

Hogyan működik a helyi keresőoptimalizálás?

A helyi keresőoptimalizálás előkelő helyet vívott ki magának a Google találati listáiban. Ahhoz, hogy egyáltalán bekerülj a térképes találatokba, rendelkezned kell egy Google Cégem profillal, és ennek megfelelő beállításaival tudsz jó pozíciókat elérni. Mivel helyi keresésekről beszélünk, a legfontosabb beállítás a Google Cégemben a hely megadása. 

Ha helyi szolgáltatást kínálsz, például Veszprémben, akkor nem fog megjelenni a vállalkozásod a debrecenieknek, és valószínűleg nem is szeretnél az ország másik végén lévő embereknek hirdetni. Más a helyzet, ha országos hálózatod van, vagy kevés hasonló profilú vállalkozás létezik Magyarországon.

A lokális térképes találati listában a honlapod helyi keresőoptimalizálásával kerülhetsz előbbre. 

A Google Cégem beállításai

A helyi organikus találatok növelése érdekében a következő beállításokat érdemes használni: 

  • Minden telephelyre külön aloldal - több telephely esetén legyen minden telephelynek saját aloldala!

  • A település neve legyen benne a meta adatokban - a meta cím és a meta leírás is tartalmazza a helység nevét!

  • Név-cím-telefonszám sorrend - ne térj el ettől a sorrendtől!

  • Használd a térképbeágyazást - Google vagy WordPress térképet is integrálhatsz. A Divi sablon által generált térkép szebb, a Google térkép viszont sok szempontból hasznosabb, mert össze van kötve a Google Maps-szel, amelyen rögtön az útvonalat is meg lehet tervezni. Nyilván az sem véletlen, hogy a Google keresője jobban olvassa a Google térképet. 

  • Legyen szöveges tartalom is az oldalon - néhány száz szavas tartalom is legyen a kapcsolati oldalon!

  • Adataid legyenek jól strukturáltak - azaz tartalmazzanak speciális rendszer szerint felépített beágyazási kódokat. Ma már vannak olyan speciális weboldalak, amelyek képesek a strukturált adatok előállítására, legenerálására. 

A WPKurzusnál részletes útmutatót találsz ahhoz, hogyan tudod a WordPress-alapú weboldaladba beilleszteni a Google Térképet. 

Összegzés

A helyi szolgáltatások nyújtásánál érdemes megmutatni a szolgáltatást az ott élő embereknek. A helyi keresőoptimalizálás előre sorolhatja a vállalkozásod, növelheti a helyi organikus elérések számát. Ennek fontos eleme a Google Cégem regisztráció, majd a cégprofil helyes beállítása. A térképes találati lista nagyon népszerű, ezért egyszerűen azt tanácsoljuk, hogy legyél rajta a térképen!

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek