A keresőoptimalizálás lehetőségei és nehézségei
A Google keresőoptimalizálás célja az, hogy javítsunk weboldalunk helyezésén a találatok között. Exponenciálisan növekedik a kattintások száma a helyezés javulásával. Ennek a trükkjeit sokan ismerik, azonban a Google rendkívül gyorsan változtatja a játékszabályokat.
Érdekes az emberi gondolkodásban, hogy bizonyos feladatok nehézségével a legtöbb ember tisztában van. Senki nem akar otthon elvégezni egy komplikált műtétet, franciául előadást tartani a mikrobiológiáról vagy saját kezűleg kicserélni az autója kuplungját. Más feladatoknál egyre inkább azt érzik sokan, hogy elég, ha elolvasnak néhány cikket "valahonnan a netről", megnéznek néhány YouTube videót és ez már menni is fog.
A keresőoptimalizálás, azaz SEO, az angol search engine optimization szavak rövidítéseként inkább az utóbbi kategóriába tartozik: mivel nem egy egzakt, könnyen mérhető tudományról van szó, sokan úgy érzik, hogy minimális tudással is nagy sikereket érhetnek el. A valóság persze ilyenkor általában kiábrándító: nem véletlenül vált már a keresőoptimalizálás külön szakmává, amelyet nem lehet néhány nap vagy hét alatt megfelelően elsajátítani: csakúgy, mint a legtöbb esetben, itt is érdemes több éves tapasztalattal bíró szakemberrel együttműködni.
Mik a keresőoptimalizálás altémái és feladatai?
A keresőoptimalizálás, ahogy neve is mutatja, annak a feladata, hogy egy keresőre (jelenleg Magyarországon és a nyugati világban a Google-re) optimalizáljon valamit, tehát valamiből a legjobbat hozza ki. Ez a valami pedig egy adott honlap, adott kulcsszavak esetében. Az online marketing ezen alfaja nem véletlenül vált külön szakmává: ez sok bonyolult részfolyamatot foglal magában, többek között
- a kiváló weboldal készítés folyamatát,
- a linképítés / linkmarketing részfeladatát,
- a technikai SEO-t és a
- tartalomépítést / tartalommarketinget.
Mennyire szükséges a SEO? Mi mindent várhatunk tőle?
Gyakorlatilag mindegy, hogy hol és milyen területen működik a vállalkozásunk, keresőptimalizálás nélkül igen valószínűtlen, hogy komoly sikereket érjünk el. Több milliárd internetes felhasználóval és egyre több online idő töltésével (amely úgy tűnik jelenleg, csak tovább fog nőni a jövőben), az internet és az online marketing megkerülhetetlen területek (szinte) minden vállalkozás esetében.
Tudni kell, hogy a SEO magában nem elég a sikerhez: szükség van kiváló minőségű termékekre vagy szolgáltatásokra, kemény munkára és minden "hagyományos" elemre is. Egyszerűen fogalmazva azt mondhatjuk, hogy a SEO arra való, hogy eljuttassa az adott vállalkozás üzenetét, névjegykártyáját a potenciális vevőkhöz azzal, hogy a Google algoritmust meggyőzi, hogy valóban jó termékről / szolgáltatásról van szó.
Ajánlott cikkek
Legolvasottabb hírek
Nem hajlandóak egy légtérben lenni.
Nem csitul a botrány a Harry Potter sztárjai körül.
Aranyos videó készült róluk.
Tragikus hírt osztottak meg a feleségével.
Így néz ki most Vivienne.
Elismerően nyilatkozott róla.
Boldogan jelentette be a sztár.
Gyerekkora óta így tesz.
Érdekes tanács, megfogadnád?
Nem bujkál többé az énekesnő.