Starity

Hogyan kezdjük el a keresőoptimalizálás folyamatát?

2022. május 23. 20:08   |   

Az első lépés annak a megvizsgálása, hogy ha beütöd a Google keresőjébe a webhelyed nevét, akkor megjelenik-e a találati listán. Ha nem látod az eredményeknél, akkor a Google még nem vette fel az adatbázisába, azaz még nem indexelte.

hirdetés
Hogyan kezdjük el a keresőoptimalizálás folyamatát?

Az indexelés folyamata nem más, mint az új weboldalak és webhelyek futtatása, beolvasása, majd indexelése a Google adatbázisában. A Google csak az általa tárolt weboldalak közül tud találatokat adni. Ha új a weboldalad, akkor elképzelhető, hogy még nem került fel a rendszerbe, mivel a keresőmotor még nem találta meg. 

Az egyik legnagyobb kihívás, hogy jó helyre kerüljön a weboldal a találati listán, ezáltal versenyelőnyhöz jut az online piacon. A keresőoptimalizálás szakértők ebben segíthetnek: a kezdetekben megadják azt a kezdőlökést, ami eljuttatja a weboldalt a megfelelő pozícióba. 

Hogyan zajlik a weboldalak felkutatása?

Ha egy új weboldalt regisztrálnak, ahhoz kiküldi a Google a “botokat” (más elnevezéssel “crawlereket” vagy “pókokat”), hogy feltérképezzék és jegyzeteket készítsenek róla. A szavakból és a linkekből összeállítanak egy jelentést, ami alapján az algoritmusok elemzést készítenek, majd eldöntik a rangsorolást a találati listában. 

Az indexelés után változhat a keresési eredményekben a webhely pozíciója. Ez függ a tartalomtól, annak változásaitól, valamint a hivatkozásoktól. Bizonyos tartalmakat el is lehet rejteni, ehhez mindössze a “noindex” címkét kell használni. WordPressben külön le is tilthatod a feltérképezést, ez viszont a teljes weboldalt blokkolja a keresőmotorok előtt.

A találati lista pozícióját befolyásolják a következő elemek

  • Szöveges és képes tartalmak részletessége és változatossága.

  • Frissítések gyakorisága.

  • Az oldal betöltésének gyorsasága.

  • Kezelhetőség.

A Google Search Console segítségével kiderítheted, hogy milyen problémák miatt nem indexelte még a webhelyedet a Google, majd azokat orvosolva akár a találati listák élére is kerülhetsz. 

Ha igazán profi segítséget szeretnél, akkor érdemes más megoldások után nézni. Ilyenkor jöhet a képbe egy SEO szakértő.

Milyen a jó SEO szakértő?

  • Alaposan ismeri a keresőmotorok működését.

  • Ki tudja értékelni a jelenlegi weboldalt, javaslatokat tesz a javításra.

  • Segít a kulcsszavak kiválasztásában, hiperhivatkozások létrehozásában.

  • Optimalizálja a tartalmakat a lehető legjobb eredmények elérése érdekében.

Lépések, amiket Te is megtehetsz

  • A webhely felépítése legyen alaposan megtervezett, áttekinthető.

  • A címek, leírások legyenek gazdagok kulcsszavakban.

  • Ne felejtsd el a linkeket!

  • Frissítsd rendszeresen a weboldaladat!

Ügyelj a tartalmakra!

Kerüld a szakzsargont! A lényeg, hogy ne zavard össze az olvasókat, az ismeretlen szavakat helyettesítsd vagy definiáld, hogy mindenki megértse a témát! Figyelj rá, hogy ne legyenek helyesírási hibák a szövegekben! Segítségként használhatsz illusztrációkat, diagramokat, linkeket, képeket, videókat. Meglátod, megéri foglalkozni ezzel!

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek