Hogyan kezdjük el a keresőoptimalizálás folyamatát?
Az első lépés annak a megvizsgálása, hogy ha beütöd a Google keresőjébe a webhelyed nevét, akkor megjelenik-e a találati listán. Ha nem látod az eredményeknél, akkor a Google még nem vette fel az adatbázisába, azaz még nem indexelte.
Az indexelés folyamata nem más, mint az új weboldalak és webhelyek futtatása, beolvasása, majd indexelése a Google adatbázisában. A Google csak az általa tárolt weboldalak közül tud találatokat adni. Ha új a weboldalad, akkor elképzelhető, hogy még nem került fel a rendszerbe, mivel a keresőmotor még nem találta meg.
Az egyik legnagyobb kihívás, hogy jó helyre kerüljön a weboldal a találati listán, ezáltal versenyelőnyhöz jut az online piacon. A keresőoptimalizálás szakértők ebben segíthetnek: a kezdetekben megadják azt a kezdőlökést, ami eljuttatja a weboldalt a megfelelő pozícióba.
Hogyan zajlik a weboldalak felkutatása?
Ha egy új weboldalt regisztrálnak, ahhoz kiküldi a Google a “botokat” (más elnevezéssel “crawlereket” vagy “pókokat”), hogy feltérképezzék és jegyzeteket készítsenek róla. A szavakból és a linkekből összeállítanak egy jelentést, ami alapján az algoritmusok elemzést készítenek, majd eldöntik a rangsorolást a találati listában.
Az indexelés után változhat a keresési eredményekben a webhely pozíciója. Ez függ a tartalomtól, annak változásaitól, valamint a hivatkozásoktól. Bizonyos tartalmakat el is lehet rejteni, ehhez mindössze a “noindex” címkét kell használni. WordPressben külön le is tilthatod a feltérképezést, ez viszont a teljes weboldalt blokkolja a keresőmotorok előtt.
A találati lista pozícióját befolyásolják a következő elemek
-
Szöveges és képes tartalmak részletessége és változatossága.
-
Frissítések gyakorisága.
-
Az oldal betöltésének gyorsasága.
-
Kezelhetőség.
A Google Search Console segítségével kiderítheted, hogy milyen problémák miatt nem indexelte még a webhelyedet a Google, majd azokat orvosolva akár a találati listák élére is kerülhetsz.
Ha igazán profi segítséget szeretnél, akkor érdemes más megoldások után nézni. Ilyenkor jöhet a képbe egy SEO szakértő.
Milyen a jó SEO szakértő?
-
Alaposan ismeri a keresőmotorok működését.
-
Ki tudja értékelni a jelenlegi weboldalt, javaslatokat tesz a javításra.
-
Segít a kulcsszavak kiválasztásában, hiperhivatkozások létrehozásában.
-
Optimalizálja a tartalmakat a lehető legjobb eredmények elérése érdekében.
Lépések, amiket Te is megtehetsz
-
A webhely felépítése legyen alaposan megtervezett, áttekinthető.
-
A címek, leírások legyenek gazdagok kulcsszavakban.
-
Ne felejtsd el a linkeket!
-
Frissítsd rendszeresen a weboldaladat!
Ügyelj a tartalmakra!
Kerüld a szakzsargont! A lényeg, hogy ne zavard össze az olvasókat, az ismeretlen szavakat helyettesítsd vagy definiáld, hogy mindenki megértse a témát! Figyelj rá, hogy ne legyenek helyesírási hibák a szövegekben! Segítségként használhatsz illusztrációkat, diagramokat, linkeket, képeket, videókat. Meglátod, megéri foglalkozni ezzel!
Ajánlott cikkek
Legolvasottabb hírek
Nem hajlandóak egy légtérben lenni.
Nem csitul a botrány a Harry Potter sztárjai körül.
Aranyos videó készült róluk.
Tragikus hírt osztottak meg a feleségével.
Így néz ki most Vivienne.
Elismerően nyilatkozott róla.
Boldogan jelentette be a sztár.
Gyerekkora óta így tesz.
Érdekes tanács, megfogadnád?
Nem bujkál többé az énekesnő.