Starity

Linképítés 2024: SEO alapok, tippek és útmutató

2024. június 04. 17:05   |   

A honlap és webáruház tulajdonosok egy idő után mindenképpen hallják azt a kifejezést, hogy linképítés. Azzal viszont már nincsenek tisztában, hogy mit is takar, hogyan oldhatja meg a látogatási problémát.

hirdetés
Linképítés 2024: SEO alapok, tippek és útmutató

Ennek a lényege, hogy megtolja a marketing szekerét, anélkül, hogy hirdetésre lenne szükség. Néhányan azonban az ördögtől valónak tekintik a SEO-t, úgy gondolják, hogy többet árt, mint használ. Pedig ez nem így van, hiszen, ha jól csinálják, akkor a seovip.hu linképítés kifejezetten hasznos lehet. Ehhez meg kell érteni a lényeget, tudni kell alkalmazni, utána viszont értékes organikus eléréseket zsebelhetünk be.

Miért van rá szükség? Mit tud és mikor hasznos? Ebben a cikkben ezekre a kérdésekre adjuk meg a választ.

Miért kell linket építeni?

A linképítés általában a havidíjas keresőoptimalizálás egy része, tehát sokat hozzátehet ahhoz, hogy egy adott weblap, webáruház előkelő helyet foglalhasson el a Google találati listáján. Ez azonban csak akkor következhet be, ha a linkeket a megfelelő helyről kapjuk, elég erősek, nem csak pár darab van belőlük. Éppen ezért nem árt kiemelt figyelmet fordítani erre a SEO ezen részére.

De mi is a link?

A link, avagy hivatkozás egy kattintható horgony, kapocs, aminek köszönhetően tudunk egyik weboldalról a másikra navigálni. Kapcsolatot teremthet az egyes honlapok között, megkönnyítve a felhasználó dolgát bizonyos tartalmakkal kapcsolatban. A linkeket a szövegben nagyon könnyen fel tudjuk ismerni, hiszen aláhúzással, kék színnel jelölik azokat. Ha pedig fölé visszük a kurzort, akkor láthatjuk, hogy az adott szó kattintható-e vagy sem.

Azt azért fontos megemlíteni, hogy nem direktbe szokták a szövegbe beletenni az URL-t, hanem egy szövegrészre, kifejezésre kerül rá. Ez jelentős hatással van arra, hogy hányan fognak rá kattintani, éppen ezért nem árt rendesen átgondolni, hogy mi is legyen az pontosan. Csalogató, a hivatkozás másik végén lévő tartalmat megmutató szövegre van szükség, amit lehetőleg egy megfelelő kulcsszóval kell ellátni.

Mi maga a linképítés?

A znt.hu szerint keresőoptimalizálás egy része, az offsite marketingbe tartozik, amikor egy saját weboldalra mutató link elhelyezését próbáljuk elérni egy másik honlapon. Minél több és erősebb, a weboldalunkra mutató hivatkozást próbálunk szerezni, annál nagyobb forgalmat generálhatunk a saját site-unkra. Az eredmény pedig több látogató, több vásárlás, magasabb bevétel. Ennek hatására az oldal erősebb lesz, hitelesebbnek tűnik a Google és a látogatók szemében, ezért a keresőben is előrébb fog elhelyezkedni.

Mi a rangsorolási faktor?

Az utolsó mondattal kapcsolatban nem árt tudni, hogy nem csak úgy lehet több látogatóra szert tenni, hogy rákattintanak, hanem úgy is működik a dolog, hogy a linkelt honlapokat a Google relevánsabbnak tartja, úgy értékeli, hogy az hasznos a közösség számára, ezáltal előrébb sorolja őket.

Adott kulcsszavakra keresve a találati listában jobb helyet szerezhetünk, ha pedig sokan hivatkoznak az adott weblapra, akkor az SEO szempontból is hasznos tényező.

hirdetés

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek