Ütős pszichológiai tippek a kóklerek ellen

Sokszor hallani a siker elmaradásának kifogásaként, hogy az “Olcsójánosok,” vagyis az alacsony áron dolgozó vállalkozók miatt képtelenek a kiváló minőségű szolgáltatást, terméket kínálók (magasabb összeget elkérők) érvényesülni.


Az igazság az, hogy rengeteg mindent fel lehet hozni érvként a növekedés ellen, de valójában bőven bevethetők ügyes pszicho-trükkök, amelyek segítenek, hogy a siker útjára lépjünk.
Ebben a cikkben bemutatunk néhány ütős tippet a 7Blog által javasolt pszichológiai technikák tárházából.
Mennyire ismered a figyelem fókusz technikát?
Ennek hátteréről annyit érdemes tudni, hogy sok-sok évvel ezelőtt készítettek egy felmérést, mégpedig egy matracokat árusító webshop esetében, ahol A/B tesztelés zajlott, hogy melyik fotó lesz a jobban teljesítő.
Az egyiken pénzérmék voltak, a másikon pedig felhőcskék, és itt jön be a figyelem fókusz érdekessége, vagyis, hogy meghatározó a vásárlást megelőző benyomás, hatás. Ha tehát pénzt látunk, az árra fókuszálunk, ha viszont felhőket, akkor a puhaságra és a komfortra.
Emeld ki a termék, szolgáltatás különleges tulajdonságait!
Érdemes azokat az előnyöket kihangsúlyozni, amelyekre a konkurensek nem fordítanak kellő figyelmet.
Ha például egy zöldség esetében kiemeljük, hogy azt nem kezelték kockázatos permetszerrel, az emberek hajlandóak többet is adni érte. Persze itt nagyon fontos, hogy valóban azokat az előnyöket, pozitív tulajdonságokat emeljük ki, amelyek igazak a termékre, és legyünk hitelesek mindebben. A tartalomnak, kommunikációnak minőséginek kell lennie, ellenkező esetben csak rontunk a helyzeten.
Nagyon ügyesen lehet úgy tálalni adott tulajdonságot, hogy abban valójában semmi extra sincs, hiszen minden termékre igaz, de a versenytársak mégsem emelték ki soha, vesztükre.
A viszonosság elve: miért működik olyan jól?
Sokunk számára ismerősek az ingyen termékminták, de talán hazánkban annyira nem elterjedt, hogy az éttermekben ízletes falatokkal fogadjanak kóstoló gyanánt, de ez is idetartozik. A viszonosság elve azonnal működésbe lép, hiszen ha kapunk valamit, kényszert érzünk, hogy mi is adjunk, “megháláljuk” a szívességet.
Itt a legfontosabb, hogy valódi értéket kínáljunk az érdeklődők számára, az online világban nagyon jól működnek például a lead mágnesek.
Nem érdemes a kóklereket okolni
Az emberi természet sajnos hajlamos mindenre kifogást találni, mintsem elismerné, ha ő hibázott, vagy épp nem vetett be pszichológiai trükköket a növekedés érdekében (és az Olcsójánosok ellen). A prémiumszolgáltatásokat, -termékeket is el lehet adni, de persze nem úgy, hogy folyton összehasonlítgatjuk magunkat az alacsony áron dolgozókkal, vagy a kontárokkal.
Ilyenkor az okokat kell megtalálni, amelyek miatt elmaradt a siker, ha másképp nem megy, segítség is kérhető, például egy full-stack ügynökségtől, a 7Blog szakértői csapatától.

Ajánlott cikkek
Legolvasottabb hírek
20 millió dollárnak kell búcsút intenie.
Végül a szerep Kristen Stewartnál landolt.
Outfitek a vörös szőnyegről.
Először adott interjút Kate Cassidy.
Tegnap volt az első meghallgatás.
Nézd meg, kik vihették haza a díjat.
Még csak 13 éves, de valóságos díva!
Persze, hogy van beceneve!
A férfiaknak akar tetszeni és folyamatos megfelelési kényszer dolgozik benne.
Ha lehetne, kimaradna a botrányából.