Starity

Minden cégnek szüksége van a jó Employer Brandingre

2021. március 11. 10:10   |   Szerző: Starity

Sokan keverik az Employer Brandinget a toborzással, mások a cég énmárkájával azonosítják, de ez sem pontos. Ahhoz, hogy megértsük, mit is takar az Employer Branding, ismernünk kell a cégünket és a munkavállalókat is. Mindez nagyon fontos a cégünk jövője szempontjából, ezért érdemes vele foglalkozni.

hirdetés
Minden cégnek szüksége van a jó Employer Brandingre

Mi is az az Employer Branding?

Ahogy már írtam is, sokan keverik sok mindennel. De ez nem véletlen, ugyanis nem lehet teljesen különválasztani sem a toborzástól, legfőképp nem a cégünk énmárkájától. Az Employer Branding gyakorlatilag a munkáltatói márkaépítés szerteágazó területeit takarja. Cégünknek van egy általános márkaismertsége, márkaképe, mely mindenkinek eszébe jut a cégünkről. Emellett van egy olyan oldala is a cégünk ismertségének, mely gyakorlatilag a “milyen ott dolgozni?” kérdésre adja meg a választ. Ez lesz az Employer Branding hiányának vagy épp meglétének eredménye.

Mikor jó az Employer Branding?

Az Employer Branding akkor jó, ha folyamatosan foglalkoznak vele. Igazából, ha bármikor is tervezünk embert felvenni a céghez, ha bármikor is szeretnénk bővülni, szükségünk lesz rá. Ugyanis ha ezzel nem foglalkozunk, akkor sokkal nehezebb dolgunk lesz a toborzásnál (mint említettem, nem különválasztható).

Nem feledkezhetünk meg a jelenlegi munkavállalóinkról sem! Fontos, hogy ők is jól érezzék magukat nálunk, szeressenek nálunk, velünk dolgozni! Ezzel nem csak azt tudjuk biztosítani, hogy lelkesen elvégezzék a munkájukat, és ajánljanak minket ismerőseiknek is, mint munkahelyet. Ezzel jelentősen tudunk hatni a munkavállalók fluktuációjára is. Ez pedig mindenképp megéri a befektetett időt és energiát. Ha a te céged már most is figyel erre, és bővülni szeretnétek, mindenképp regisztrálj a Szerethető Cégek közé a DreamJo.bs oldalán.

Miért, hogyan és kinek dolgozunk?

Folyamatosan tenned kell azért, hogy keresett munkáltató legyél, hogy stabil és tartós munkáltatói márkád legyen. Időnként fel kell tenned magadnak ezeket a kérdéseket: Miért, hogyan és kinek dolgozunk?

Miért dolgozunk? Korábban csak azért, hogy megéljünk belőle, de ma már ez kevés. Most már tudjuk, hogy ha csak ezért dolgozunk egy helyen, akkor hamar ki fogunk égni, és rámegy az egészségünk. Ezért ma már próbáljuk távol tartani magunkat a munkahelyi stressztől, amennyire csak lehet. Gyakorlatilag eljutottunk odáig, hogy ma már a munkahelyünkön is jól akarjuk érezni magunkat, egyfajta boldogságforrásként tekintünk a munkánkra is.

Hogyan dolgozunk? Régen ez úgy nézett ki, hogy reggel bementünk dolgozni, este meg hazajöttünk. Jelenleg közel sem ennyire fekete-fehér a munkavállalók munkavégzése és igénye sem. Ha lehet, akkor érdemes lehetőséget biztosítani a rugalmas munkaidőre, valamint a távmunkára is. Ez nem mindenhol kivitelezhető, de ahol igen, ott éljünk vele.

Kinek dolgozunk? Világos célok, inspiráló közösség, erős márka. Ez vonzza a ma munkavállalóját.

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek