Milyen webshopújításokra érdemes figyelni?
2020 senkinek sem éppen a tervek szerint alakult. A járvány érintette az e-kereskedelmi szektort is, és nemcsak abban az értelemben, hogy növekedett a webáruházak forgalma: a COVID-19 jelentősen felgyorsította a tervezett fejlesztéseket - az e-kereskedelem növekedésének egy évtizedét egyetlen évbe csomagolta.
A karanténba zárt fogyasztók drámai módon megváltoztatták vásárlási szokásaikat, ezért az online vállalkozások kénytelenek voltak többet fektetni meglévő e-kereskedelmi csatornáikba, vagy aki korábban nem volt online, az is rákényszerült az internetes értékesítésre.
Trendek a webshopok terén
A webáruházmotort fejlesztők is igyekeztek segíteni a kereskedőket abban, hogy sikeresek legyenek és boldoguljanak a változó időkben. Íme néhány trend, amelyre érdemes odafigyelni:
1. Magasabb szintű ügyfélélményekre van szükség
Több trend is van, ami ehhez kapcsolódik. Az egyik, hogy a mesterséges intelligencia és a big data segít megismerni a vásárlókat. A VR/AR javítja az online vásárlás valóságát, olyan, mintha tényleg az üzletben lennénk. Egyre több a hangalapú keresés. A geolokáció avagy helyszín szerinti személyre szabás is színvonalasabb kiszolgálást tesz lehetővé. A chatbotok és a chates ügyfélszolgálat is javítják a vásárlási élményt. Az Unas rendszerébe is egyre több ügyfélélmény elem kerül.
2. A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik
A fogyasztók és a vállalkozások egyre környezettudatosabbak. Emiatt a fogyasztók tudatosabban figyelik az előállítás helyét, a gyártáshoz felhasznált nem megújuló erőforrásokat, a CO2 kibocsátást, a környezetre gyakorolt egyéb hatásokat.
3. Az előfizetéses rendszerek száma növekszik
Manapság mindenféle előfizetés létezik, és kényelmük sok esetben vonzó a vásárlók számára, különösen akkor, ha egyenletes és kiszámítható a fogyasztásuk valamely termékből.
4. A mobilon történő vásárlás még mindig növekvőben van
A mobilos vásárlás lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy bárhonnan vásárolhassanak, ami létfontosságú a mai világban. Ha azonban egy webshop nem képes reagálni mobilon vagy webalkalmazásokon keresztül, akkor nagy lehetőségeket veszít el. A mobilhasználók vásárlói a lehető legegyszerűbb rendelési folyamatokat, valamint a digitális fizetési lehetőségeket szeretik.
5. Több fizetési mód
Az ügyfeleknek néha rögeszmés egyéni igényeik vannak a fizetési módokkal kapcsolatban, és emiatt előfordulhat, hogy lemondanak egy esetleges vásárlást, ha nem tudnak úgy fizetni, ahogy akarnak. A fizetési módok sokféleségének felajánlása jó módszer a mobileszközökről érkező látogatók konverziós arányának növelésére.
6. A vállalkozásoknak optimalizálniuk kell a digitális konverziós stratégiájukat
Az online marketing egyik feladata a konverzió elérése. A többcsatornás értékesítés egyik módja a konverzió növelése, akár Facebook, akár Google Ads hirdetéseken keresztül.
Ajánlott cikkek
Legolvasottabb hírek
Fura dolgot posztolt a férje.
Nagyon aggódnak érte.
Változtatott a megjelenésén a színész.
Tudtad, hogy nem Emma a neve?
Nagyon benne van a pakliban.
Szomorú hír érkezett.
Hailey-nek időre van szüksége.
Kiválasztották, melyik szülő mellé állnak.
Ez járt a fejében közben.
Legutóbb azt pletykálták, hogy babát vár a színésztől.