Starity

Kiss Norbert

Kiss Norbert Kiss Norbert nemzetisége 18196. 3rajongó 0vélemény
  • Születési név
  • Kiss Norbert
  • Becenév
  • Norbi
  • Születési idő
  • 1985. május 02.
  • Születési hely
  • Szombathely, Magyarország
  • Foglalkozás
  • autóversenyző
  • Családi állapot
  • nőtlen
  • Partner
  • nem publikus
  • Eredeti hajszín
  • barna
  • Szemszín
  • barna
  • Csillagjegy
  • Bika
  • Linkek
  • Hivatalos weblap
  • Twitter-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Szujó Zoltán Michelisz Norbert  Kiss Pál Tamás Wéber Gábor

Kiss Norbert életrajza

ÉLETE

Kiss Norbert 1985. május 2-án született Szombathelyen.

Magánélete

Párjával, Mártival egy kamionversenyen találkoztak először. A lányt a bátyja hívta el a futamra és először ott látta meg Norbit, aki akkor még párkapcsolatban élt. Ezt követően két évig nem is hallottak egymásról, majd miután Norbi szakított addigi barátnőjével, megkereste Mártit. Mostanra már a kétszeres Európa-bajnok elképzelhetetlennek tartja, hogy a futamokra kedvese nélkül menjen el.

 

KARRIERJE

A kezdetek

A versenyzést egy népszerű autósszimulátorral, a Live for Speed-del kezdte, melyben rendkívül eredményesnek bizonyult és így kerülhetett be a valódi versenyzés világába.

Márkakupák és forma autó

Norbit a Proex Sport csapatfőnöke, Szabolcs Róbert fedezte fel és 2005-ben még szezon közben benevezte a Mobil 1 Opel Astra Kupába, ahol megmutatta, hogy helye van az autóversenyzés világában, hisz 8 versenyéből 4-et megnyert. Ezzel megszerezte az 5. helyet valamint az Év Újoncának választották.

A sikeres bemutatkozás után, Szabolcs Róbert támogatásával 2006-ban elindult a Shell V-Power Renault Clio Kupán. Nagy rivalizálás volt a pályán közte és Wéber Gábor (Zengő Motorsport) között, ugyanis mindössze három olyan futam volt a szezonban, ahol nem ők osztoztak a dobogó két legfelső fokán. Végül azonban 10 futamgyőzelmével Norbi lett a széria bajnoka illetve az Év Gyorsasági Autóversenyzője cím birtokosa.

A 2007-es szezon előtt Boros Balázs egy újonnan indított csapat, az IMC Motorsport kitalálója felhívta Zengő Zolit, hogy ajánljon neki egy jó pilótát, a frissen debütáló Magyar SEAT León Szuperkupára. Így került Norbi a mezőnybe, ahol 8 futamgyőzelmével ismételten bajnok lett. Nagy riválisa, Wéber Gabi és a Zengő Motorsport most sem könnyítette meg a kupa elnyerését, hisz 5 futamot leszámítva megint csak ők ketten váltották egymást az első két hely valamelyikén. Emellett még ebben az évadban a Porsche Mobil 1 Supercup futamán 16. helyezést ért el.

A 2008-as évben Norbi címvédőként vághatott neki a SEAT León Szuperkupának. Nyerési esélyeit azonban az újonc Michelisz Norbi nehezítette. A negyedik futamon Michelisz a Pannóniaringen defektet kapott, így feladni kényszerült a versenyt. A pálya második megmérettetésén viszont Kiss Norbi rögtön a rajt után a sóderágyban kötött ki. Ezzel 20 pontra csökkent köztük a különbség a hungaroringi hétvége előtt, amin kérdéses volt Kiss részvétele, hisz a gazdasági válság miatt a főszponzor úgy döntött kiszáll az idényzáró verseny előtt. Végül azonban Norbi rajthoz állhatott és legyőzve az első futamot nyerő Micheliszt, ismét bajnokként ünnepelhette az évadzárót.

2009-ben Norbi az IMC kiszállásával nehéz helyzetbe került és nem tudott továbblépni. Zengő Zoli azonban nem akarta hagyni, hogy egy ilyen tehetség elkallódjon, így az ő anyagi támogatásának köszönhetően bekerült a Genex Suzuki Swift Kupa mezőnyébe. Ugyan a 100 LE-s Swift nagy visszalépés volt a 300 LE-s León után, Kiss mégis örülhetett, hisz enélkül valószínűleg véget ért volna versenyzői pályafutása. 10-ből 8 futamot könnyedén megnyerve vehette át a bajnoknak járó trófeát. Az együléses forma autók (E csoport) bajnokságába is benevezték még a szezon kezdetén, ahol az előkelő 2. helyen végzett, viszont a Forma-Renault kategóriában nem talált legyőzőre.

2010-ben Zengő Zoli ismét megpróbált segíteni Norbinak, így négy fordulóra benevezte a spanyol SEAT León Supercopa-ba. Egy jaramai futamgyőzelemmel és két 2. hellyel végül hatodikként zárt. Ez volt Kiss Norbi eddigi utolsó autós éve, ugyanis a következő szezonra szerződést írt alá az OXXO Energy Truck Racing Teamnél és így beszállt a Kamion Európa-bajnokság mezőnyébe.

FIA European Truck Racing Championship (Kamion-Európa-bajnokság)

2011-ben tehát megkezdte pályafutását az OXXO Energy Truck Racing csapatnál. Egy MAN kamion vezetőülésében a teammel közösen lépdeltek előre a rangsorban, míg 2013-ban már az összetett 4. helyén végeztek.

A 2014-es év egy drámai küzdelemmel zárult, ugyanis csak az utolsó futamon dőlt el a bajnoki cím sorsa, ami a kitartó munka és versenyzés eredményeként Norbié és az OXXO csapaté lett. 2015-ben folyamatosan felülmúlta minden addigi teljesítményét és az előző szezonnal ellentétben már az utolsó versenyhétvége előtt kettővel magáénak tudhatta és egyben megvédte Európa-bajnoki címét. Emellett mivel egy évadon belül 19 futamot megnyert, minden idők legeredményesebb kamionversenyzője is lett egyben.

2016-ban a német Tankpool24 Racing Team-hez szerződött és egy új Mercedes versenykamion volánjánál versenyez. Már az első futamon több pontot szerzett, mint amennyi az egész 2015-ös szezonban összejött. Végig ott volt a közvetlen élmezőnyben, egyszer elsőként intette le a kockás zászló valamint többször állhatott dobogóra is. Végül az ötödik helyen zárta a versenyévadot, 216 ponttal.

Utolsó frissítés: 2017.07.31. 20:08 által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace