Starity

Michelisz Norbert

Michelisz Norbert  Michelisz Norbert   nemzetisége 3817. 82rajongó 7vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 98%
  • stílus: 98%
  • szimpátia: 98%
  • Születési név
  • Michelisz Norbert
  • Becenév
  • Norbi
  • Születési idő
  • 1984. augusztus 08.
  • Születési hely
  • Mohács, Magyarország
  • Foglalkozás
  • Autóversenyző
  • Családi állapot
  • elvált, 2 gyermek
  • Magasság
  • 180 cm
  • Eredeti hajszín
  • barna
  • Szemszín
  • barna
  • Csillagjegy
  • Oroszlán
  • Linkek
  • Hivatalos weblap
  • Twitter-oldal
  • Facebook-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Szujó Zoltán Sébastien Loeb Kiss Pál Tamás Wéber Gábor Tom Coronel Tom Chilton

Michelisz Norbert életrajza

Michelisz Norbert 1984. augusztus 8.-án született Mohácson. Himesházán, Pécstől nem messze nőtt fel. Nagybátyja autószerelő és raliversenyző volt, ő fertőzte meg Norbit az autóversenyek szeretetével. 7 éves volt amikor nagybátyja épített neki egy vaskeretes kisautót.

KEZDETEK

2002-ben egy Forma–1-es közvetítés alkalmával figyelt fel a Wéber Gábor neve alatt szereplő 'szimulátor-világbajnok' szóra. Később utánaolvasott, majd különböző internetes bajnokságokban indult. Szimulátoros eredményeinek köszönhetően ismerkedett meg Wéber Gáborral, a Zengő Motorsport legsikeresebb autóversenyzőjével. Ő ajánlotta be Zengő Zoltánnál a Zengő Motorsport tulajdonosánál, aki 2005. szeptember 13.-án a hungaroringi tesztnapon esélyt adott Norbinak.

2006-ban nagy lehetőséget kapott Zengő Zoliéktól, akik benevezték a Suzuki Swift Kupába, amit megnyert. A következő évben, 2007-ben Renault Clio Kupában is bajnok lett.

SEAT LEON EURÓPA-KUPA (2008-2009)

2008-ban a Zengő Motorsport első alkalommal nevezett a SEAT Leon Európa-kupába, pilótáik Wéber Gábor és Norbi voltak. Ebben a szezonban Norbi megnyerte az első futamot Monzában, a másodikon 5. lett. Összetettben 18 ponttal a 14. helyen végzett. Első nemzetközi futamgyőzelmének köszönhetően vendégszereplőként debütálhatott a túraautó-világbajnokságon, Japánban (WTCC).

A 2009-es szezonban Andrea Larini volt Norbi állandó csapattársa, ez az év az előzőnél lényegesen jobban alakult Norbi és a csapat számára, összesen 5 futamot nyert meg a szezonban, nagy előnnyel nyerte meg a bajnokságot (68 pont) az olasz Massimiliano Pedala (55 pont) előtt.

WORLD TOURING CAR CHAMPIONSHIP / WTCC (2010-2017)

Miután privát csapatok is hozzájuthattak a gyári SEAT Leon TDI versenyautóhoz, a Zengő-Dension Team benevezett a 2010-es túraautó-világbajnokságra. A csapat egyetlen autóval/versenyzővel állt rajthoz a szezon versenyein. Norbi a szezonban egyszer harmadik lett, és ő az első magyar versenyző, aki túraautó-világbajnokságon futamot tudott nyerni. A szezonzáró makaói futam 2. versenyét az olasz Gabriele Tarquini és a brit Robert Huff előtt nyerte meg. Első WTCC-s szezonjában a bajnokság 9. helyén végzett 104 ponttal. Az újoncok bajnokságát, a Rookie Challenge-t pedig 167 ponttal megnyerte.

2011-ben a Zengő Motorsport ismét csak Norbival állt rajthoz a szezon versenyeine, azonban az első versenyhétvégét, Brazíliában kihagyták. Ebben az évben először rendeztek Magyarországon WTCC versenyt, amelyen Norbit 70 ezer néző támogatta. A pilóta meghálálta a támogatást, az első futamon a 2. helyen ért célba, azonban a második futamot csak a 15. helyen zárta. A bajnokságban 9. helyen végzett 88 ponttal. 

2012-ben Norbi néhány futamra csapattársat is kapott Wéber Gábor személyében. Ebben a szezonban egyetlen futamgyőzelmét hazai pályán aratta, az első versenyen 7. míg a másodikon első lett. Ebben az évben 155 pontot gyűjtött, amivel a bajnokságot 6. helyen fejezte be. Norbi 139 ponttal megnyerte a privát világbajnoki címet, a Yokohama Drivers 'Trophy-t. 

Norbi a 2013-as idénynek már egy Honda Civic volánja mögött vágott neki. Ebben a szezonban is nyert futamot, Japánban az első versenyt, illetve még hat alkalommal állhatott fel a dobogóra. A bajnokságot 185 ponttal zárta a 6. helyen. 

A 2014-es szezon első fele nem sikerült túl jól a maximalista Norbinak. Szinte minden versenyen a 7. hely környékén ért célba. Első kiugró eredményét a Szlovákiaringen szerezte, ahol a kaotikus, esős első futamon sikerült a dobogó legalsó fokára felállnia (a másodikat már el sem indították), majd a következő hétvégén a Salzburgringen 4. lett, éppen lecsúszva a dobogóról.

A szezon második fele viszont úgy alakult, ahogy Norbi szerette volna. Sorra hozta a 4. hely körüli eredményeket és többször dobogóra is állhatott: Argentínában másodikként (első futamon), Japánban harmadikként (második futamon), Makaóban pedig ismét másodikként (első futamon) egy bravúros rajtot követően. Végül 201 ponttal a világbajnoki pontverseny 4. helyezettjeként végezte be a szezont, ami több szempontból is jelentős. Megszerezte a saját és csapata legjobb eredményét; elmondhatja magáról, hogy a legjobb nem Citroën-versenyző; valamint Gabriele Tarquini betegségének és Tiago Monteiro motorhibájának köszönhetően legyőzte a gyári alakulat versenyzőit is.

“Sokat tanultam arról, hogyan kell hozzáállni egy olyan szezonhoz, amelyikben nem a szánk íze szerint alakulnak dolgok. Rájöttem, hogy nem kell mindig a 100 százalékot hajszolni, néha kifizetődőbb a 97 vagy 98 százalék." - fejtette ki Norbi a blogján, hogy minek köszönhető a szezonvégi javulás.

2015. február 12-én, a WTCC sajtótájékoztatóján jelentették be, hogy az előzetes pletykákkal ellentétben Norbi nem a Honda gyári csapatánál fogja folytatni, hanem továbbra is a Zengő Motorsport színeiben versenyez, bár az eddigi évektől eltérően több lehetősége lesz tesztelésre. Már a téli teszteken is részt vehetett JAS Motorsportos márkatársaival, Gabriele Tarquinivel és Tiago Monteiróval, így a szezont ezúttal nem úgy kezdte, hogy szinte semmit nem tudott az autójáról.

A tesztek kifizetődőek voltak. A szezon kezdetén, Argentínában ugyan az időmérő edzésen letört kerék miatt csak a 17. helyről indulhatott mindkét versenyen, azonban egy bravúros rajt után mind a két versenyen hatodikként intették le (ez később egy rajthelyes hátrasorolás követte a második futamon a Ma Csing Huával történt koccanás miatt). A marokkói hétvégén egyik napon sem úszta meg büntetés nélkül, szombaton azért kapott öt rajthelyes büntetést, mert szivárgás miatt túl könnyű volt az autója, vasárnap pedig +30 másodpercet kapott, amiért egy elmért féktáv miatt tönkretette Tom Coronel és Tiago Monteiro versenyét.

Az idény harmadik hétvégéje a magyarországi volt, amely mind Norbi, mind a csapat számára kiemelkedő jelentőséggel bír. Az időmérőn ugyan más stratégiával indultak, de a hirtelen időjárás változás miatt kénytelenek voltak végül a fordított rajtrácsra játszani, ami végül össze is jött. Az első futamon Norbi inkább kímélte az autót, ennek ellenére a két helyet javított pozícióján és 8. helyezettként intették le. A második futamot a pole-ból kezdhette, előnyét pedig magabiztosan tartotta a 14 kör alatt (közel 10 másodperc előnye is lehetett volna, de Norbi akkor már spórolt a technikával). Így a 35.000 fős jelenlévő magyar szurkolótábor és a csapat nagy örömére megnyerte a futamot, ezzel megszerezve pályafutása negyedik futamgyőzelmét (amiből ez a 2. magyarországi győzelem). Ezt követte Oroszországban egy 3. helyezés.

A szezon második fele hasonlóan jól indult. A Honda hazai terepének számító, Motegiben tartott verseny szabadedzésein is remekelt, amit egy pole pozíció követett, ami az év első hondás és nem-citroenes pole-ja volt. A pole-t megtartani az első futamon ugyan nem sikerült, hiszen a címvédő José María López lerajtolta, azonban a második helyet még így is megtarthatta. A második futam rajtjánál Mehdi Bennanival ütközött össze. A versenyt tudta folytatni egy ideig, nem sokkal a vége előtt viszont kénytelen volt kiállni, mert motorhibát jelzett az autó. Mivel azonban a versenytáv nagy részét teljesítette, ezért a 14. helyen rangsorolták.

A thaiföldi hétvége Norbi pontversenybeli helyezése szempontjából nagyon rosszul sikerült. Az első futamon tömegbalesetbe keveredett, ami során megsérült az autó, a második futamon pedig ennek a sérülésnek és egy boxutca áthajtásos büntetésnek köszönhetően csak a 12. helyen ért célba. A nullázásnak köszönhetően visszacsúszott a világbajnoki tabella 7. helyére és Mehdi Bennani is 7 pontra olvasztotta a hátrányát a Yokohama Kupában, amiért így az utolsó, katari versenyhétvégéig nyílt maradt a küzdelem.  Katarban végül egy hetedik és egy harmadik helyen zárt, amivel 2012 után ismét elnyerhette a Privát Bajnoki címet, 168 ponttal. A világbajnoki tabellán csak a 6. helyezést érte el, mindössze pár ponttal lemaradva márkatársától, Gabriele Taquinitől.

2016. január 13.-án jelentette be az olasz JAS Motorsport az új pilótafelállását, amelybe immár Norbi is beletartozik (versenyzőtársai Rob Huff és Tiago Monteiro). 10 év után először így Norbi már nem a Zengő alakulat tagjaként fog versenyezni.

"Izgalommal tölt el, hogy immár gyári Honda versenyzőként indulhatok a Túraautó Világbajnokságban. Három éve Hondát vezetek és a különösen jó kapcsolatnak nagy szerepe van abban, hogy futamokat nyerhettem és elnyertem tavaly a Yokohama Kupát. Nagyon hálás vagyok és remélem, hogy sikerül méltóképpen viszonozni a Honda bizalmát."

Később Norbi bejelentette azt is, hogy a Hondán belüli szemléletváltozás részeként versenymérnöke már nem a megszokott Bári Gergő lesz, hanem a Gabriele Tarquinit is segítő Andrea Cisotti, hogy a komfortzónájukból kilépve mindannyian többre legyenek képesek. Ez a változás mind a három versenyzőt érinti, így Gergő Monteiro munkáját fogja segíteni ezentúl. Jó hír Norbi számára, hogy az adatmérnöke viszont továbbra is Juhász Szabolcs maradt.

Az első versenyeket a Franciaországban, a Paul Ricardon rendezték. Egy szabályváltozás miatt a Citroën már itt megkapta a maximális, 80 kilogrammos ballasztsúlyt, míg a többi márka nem, így Norbi bizakodva tekintett a hétvégére. Nem hiába: bár az időmérőn nem úgy teljesített, ahogy szeretett volna (a 7. helyet szerezte meg, ami Thed Björk büntetése miatt a 6. helyre módosult), cserébe mindkét futamon a harmadik helyen intették le.

A nürburgringi hétvége előtt robbant a bomba: a Nemzetközi Automobil Szövetség elveszi a Hondások Hungaroringen és Marrakeshben megszerzett pontjait, szabálytalan padlólemezekre hivatkozva. A JAS elsőfokon fellebbezett és az orosz hétvége előtt meg is hallgatta őket az FIA, a döntés azonban megszületett: a Hungaroringen szerzett pontokat ugyan megtarthatták, a marrakeshit viszont nem. Norbinak ez mínusz 32 pontot jelent, amiből az orosz hétvége során vissza is szerzett 17-et. Míg azonban a Moscow Raceway-re érkezvén még a 4. volt a ponttáblázaton 120 ponttal, a törlésnek köszönhetően visszaesett a 6. helyre, 105 egységgel.

Portugáliában egy kissé kaotikusnak mondható időmérő során megszerezte a rajtrács harmadik helyét, amit a fő futamon szépen meg is tartott, így a harmadik helyen intették le. Japánban megszerezte a fordított rajtrácsos pole-t, első helyét pedig nem sikerült elveszítenie a nyitó futam alatt sem, így megszerezte az első hőn áhított győzelmét is a gyári csapattal. Mögötte Rob Huff és Tiago Monteiro értek célba, így a márka hazai pályáján, a 80 kilós ballasztsúly ellenére is sikeres hétvégét zártak.

Kínában Thed Björk az utolsó kanyarban előzte meg az addig első helyen haladó Norbit, így a nyitó futamon mindössze második lett. A szezonzáró katari futamra még megvoltak az esélyei a világbajnoki harmadik helyezésre, egyúttal a legjobb Hondás pozícióra. Egészen a fő futam utolsó köréig úgy tűnt, hogy ez az álma meg is valósul, ám ekkor Yvan Muller maga elé engedte Tiago Monteirót, így végül a portugál lett a bajnoki bronzérmes. Norbi elmondása szerint rendkívül dühös volt, amiért így vesztette el a legjobb Hondás címet, frusztrációját azonban legnagyobb célja, a világbajnoki cím megszerzéséhez fogja csatasorba állítani.

"A szerintem igazságtalanul elvett marokkói versenyt is számolva meglett volna a harmadik hely, vagy ha Muller nem engedi el Monteirót, akkor is. Motorsportban nincs olyan, hogy ha, de a jövőre nézve ezek sokat segíthetnek majd. Ezeket a negatív impulzusokat pedig arra kell felhasználnom, hogy jövőre még erősebben térjek majd vissza. Kicsit furcsán hangozhat, de ilyen szempontból még jól is jöhet majd a 2017-es szezon elején, hogy most bennem van ez a tüske, mert még jobban motivál majd, hogy világbajnok legyek. Ha most meglett volna a harmadik hely, talán kicsit hátradőlnék és elkényelmesednék."

Az elvesztett harmadik hely ellenére jó évet zárt Norbi új csapatánál: a marokkói hétvégével együtt kilencszer állt dobogón és összesen 213 bajnoki egységet gyűjtött, ami sokkal stabilabb eredmény, mint amivel 2014-ben szintén 4. helyezett lett.

A 2017-es szezon első hétvégéje nem indult jól: olajszivárgás miatt nem tudott részt venni az első szabadedzésen, mindössze pár kört tudott megtenni autójával. Csapata a második edzésre tudta elkészíteni az autót, amin Norbi szinte egész végig dominált. Jó teljesítménye egészen a kvalifikáció harmadik etapjáig tartott, amikor saját bevallása szerint nem volt meg benne a dobogós helyezés. A harmadik rajtkockát szerezte meg, ami nyitó futamon a nyolcadik, fő futamon pedig a harmadik helyet jelentette. A nagyon jó rajtjairól ismert Norbi a nyitó futamon ötödikként, a fő futamon pedig másodikként ért célba rajtjainak köszönhetően.

A következő két hétvége azonban nem alakult ilyen jól sajnos. Olaszországban egy Mehdi Bennanival, Magyarországon pedig egy Thed Björkkel történt ütközés miatt volt kénytelen befejezni a nyitó futamokat, aminek köszönhetően 61 pontra növekedett hátránya a pontversenyt vezető Tiago Monteiróval szemben. A hungaroringi versenyek utáni sajtótájékoztatón annyira csalódott volt, hogy már le is mondott a világbajnoki cím megszerzéséről. Szerencsére azonban a karma ismét mellé állt a következő hétvégéken, így Németországban, Portugáliában és Argentínában is a dobogón ünnepelhetett - egyszer másodikként, kétszer pedig elsőként, ráadásul a több pontot érő fő futamon.

A következő hétvégét Kínában rendezték meg, ahol végig extrém esős körülmények uralták a pályát. Ennek ellenére a futamokat megtartották, ahol a nyitó futamon Norbi a negyedik, a négy kör után leállított fő futamon pedig második lett. A rá következő hétvégén, Japánban azonban robbant a bomba: a Hondát ismét kizárták, ezúttal a szabálytalannak ítélt befecskendezők miatt. Az elvesztett pontok miatt Norbi világbajnoki esélyei ismét nagyon távolinak látszottak, ő azonban ismételten "felállt a padlóról". Megnyerte a Honda hazai főfutamát Japánban, Makaóban pedig második lett a főfutamon, így egészen az utolsó hétvégéig életben tartotta az esélyeit.

A szezon utolsó hétvégéjét ismételten Katarban rendezték meg, ahol a szabadedzéseket végig Norbi uralta. Az időmérőn azonban váratlanul meghibásodott a fékrendszer,  így csak a 11. helyet tudta megszerezni. A futamokon végül a 9. és a 8. helyen hozta be az autót, ami a világbajnokság szempontjából a második helyre volt elég, 255 ponttal.

TÚRAAUTÓ VILÁGKUPA / WTCR (2018-2022)

2017 decemberében erősítették meg a korábbi szóbeszédet, hogy a Túraautó Világbajnokság átveszi "kistestvérének", a TCR International Seriesnek a szabályrendszerét és immáron új sorozatként, a Túraautó Világkupaként (WTCR) folytatják. Norbi 2018 januárjában jelentette be részvételét az új sorozatban, ahol ezúttal egy új márka, a Hyundai támogatását fogja élvezni, csapattársaként pedig Gabriele Tarquinit kapta meg.

"A váltás okát saját magamban találtam meg: szeretném fenntartani azt a tüzet és motivációt, amit láthattatok rajtam az elmúlt szezon második felében, és úgy éreztem, ehhez most szükségem van a környezetváltozásra."

- írta Norbi a blogbejegyzésében. A szezon öt versenyhétvégéje (és különösen az első Marrakeshben) nem Norbi szájíze szerint alakult, többször hátráltaltatta valami műszaki probléma, vagy koccanás a versenytársakkal. A neki legjelentősebb hungaroringi hétvégén mindössze a dobogó második és harmadik helyét tudta megkaparintani. Az első győzelemig a második "magyar" hétvégéig, az ismételten visszatérő Szlovákiaringig kellett várnia, aminek a főfutamát megnyerte. Ezt követően még két harmadik dobogós helyet szerzett, matematikailag pedig neki is esélye volt a bajnoki címre, amit elsőként Gabriele Tarquini vitt haza. Norbi végül 4. lett az összetettben, 246 ponttal.

A magyar autóversenyző 2019-ben sem váltott csapatot, így ismételten a BRC színeiben versenyez már megszokott csapattársával, Gabriele Tarquinivel; valamint Nicky Catsburggel és Augusto Farfusszal. Az év első versenyhétvégéje azonban ebben az évben sem vált Norbi előnyére: a BoP rendszer értelmében az első versenyhétvégén a Hyundaiok az alapsúlynál 10 kilóval nehezebben, 90 mm-es hasmagassággal, valamint 97,5 százalékos motorerővel mehettek. Ennek köszönhetően Norbi csak egyszer, a harmadik futamon került be a top tízbe, egy nyolcadik helyezéssel. Ezt követte az év legnagyobb eseményének számító magyar hétvége: szombaton a tizedik helyen ért célba, a vasárnapi időmérőn pedig megszerezte a pole-t is. Végül az aznapi első futamról kénytelen volt kiállni az autó vészjelzéseinek köszönhetően, a második (összességében a harmadik futamon) azonban a sikerült a dobogó második fokára felállnia. Az első idei győzelemig egészen júniusig, a nürburgringi fordulóig kellett várnia.

Ezt követően a szezon minden egyes versenyhétvégéjén (Makaót leszámítva) a pódium legfelső fokára tudott állni. Ennek köszönhetően előnyben érkezett meg a szezonzáró helyszínére, Malajziába. Rajta kívül még hárman volt versenyben a bajnoki címért: Esteban Guerrieri, Yvan Muller és Thed Björk. A száraz pályás szabadedzéseket Norbi végig dominálta. A vasárnapi futamokra azonban megérkezett az eső. Az első futamon még nem volt elenyésző a vízmennyiség, így Norbi meg tudta nyerni. A második futamra azonban leszakadt az ég és vele együtt jött a káosz is: egy kört sem tudtak menni a versenyzők, mikor Nicky Catsburg és Yvan Muller ütközésének köszönhetően meglengették a piros zászlót. Így viszont a már befejezett második szektor alapján döntötték el az új rajtpozíciókat, aminek köszönhetően Guerrieri a második, Norbi viszont csak a 13. helyről indult. Mivel az újraindítás után Guerrieri elől csapattársa, Néstor Girolami indult, ezért hamar át is vette a versenyen a vezetést. Norbinak is sikerült előrébb menetelni a nyolcadik helyig, így a harmadik futamra tíz pont különbség volt a két bajnokjelölt között. A harmadik versenyen Norbi így indulhatott az élről, azonban már a verseny előtt problémái akadtak a motorjával, így a rajtnál megelőzte Guerrieri és Mikel Azcona is. Ők ketten az első helyért csatáztak, míg Norbi visszaesett a negyedik helyre, így már úgy tűnt, hogy a bajnoki reményeknek ismételten befellegzett. Guerrieri és Azcona azonban a csatározás hevében ütközött, Guerrieri a pálya szélére kényszerült, amitől eltömődtek a szellőzői. A bokszba kényszerült, aminek köszönhetően már csak az utolsó helyre tudott visszajönni, míg Norbi maradt a negyedik helyen. Norbi így 23 pont előnnyel, 372 egységgel végül megnyerte a bajnokságot, ezzel sporttörténelmi sikert hozva az országnak.

A 2020-as esztendőt Norbi a már megszokott csapatával vágott neki a szezonnak, aminek hosszúságára jelentősen hatott a koronavírus járvány. A futamokat csak európai helyszíneken rendezték meg és nézők ezúttal nem lehettek jelen. A szezont szeptemberben kezdték Zolderben, aminek futamain 11. és 8. helyen ért célba. A következő forduló a legendás "Zöld Pokolban", a Nordschleifén volt, amin a Hyundai versenyzői nem vettek részt, mert igazságtalannak találták a teljesítmény-kiegyenlítő rendszert (BoP). Az idény során a legjobb helyezései két 5. hely volt, amiket Magyarországon és a Motorland Aragonon ért el. A jelentősen lerövidített szezont így 13. helyezettként végezte, 93 ponttal.

A 2021-es évadra ismét átalakították a sorozatot és az addigi három fordulós hétvégéket felváltották a már megszokott két futamos hétvégék. A szezont a Nordschelifén nyitották, ahol Norbi az első futamon ötödik lett, a második futamon viszont kiállni kényszerült. A következő hétvégén, Portugáliában az első futamot szintén befejezni kényszerült, a második futamon viszont már sikerült a dobogó legalsó fokáig felkapaszkodnia. Legjobb helyezését a csehországi Mostban szerezte meg, amikor két év után ismét sikerült futamot nyernie. A szezont a 8. helyen zárta, 146 ponttal.

2022-ben új csapattársat kapott a spanyol Mikel Azcona személyében. A szezont Franciaországban kezdték, ahol az első futamon Norbit a 9. helyen intették le, a második futamon viszont kénytelen volt kiállni. A következő fordulót a Nordschleifén rendezték volna, viszont az FIA úgy döntött, hogy a versenyzők biztonsága érdekében törlik a futamot a sok defekt miatt. A szezon végén a bahreini futamokon mind a kettőn a dobogóra állhatott (2. hely és győzelem), a záró szaúdi hétvégén pedig az első futamon szintén a második helyen intették le. A szezont a 4. helyen zárta, 222 ponttal.

TCR WORLD TOUR
Még a 2022-es szezont során kiderült, hogy a 2023-as szezontól a WTCR addigi formájában megszűnik létezni és helyette TCR World Tourként fogják hívni. Az elnevezés egy nemzetközi TCR túraautós verseny, ahol az állandó versenyzők mellett lehetőséget kapnak helyi versenyzők is. Norbi ismételten a megszokott csapatával, a BRC Hyundaijal versenyez. Az első futamot a portugáliai Portimaóban rendezték, aminek első versenyét meg is nyerte. Ezt további három győzelem és két második helyezés követte. Mivel a versenyek során mindössze egyszer végzett a top 8-on kívül, ezért az első TCR World Tour bajnoki címet Norbinak sikerült elnyernie, 440 ponttal.

2024-ben az első futamot a szezony nyitányán megnyerte (Vallelunga), a marrakeshi első futamon pedig harmadik lett.

VENDÉGSZEREPLÉSEK
2016. júniusában kérte fel csapata Norbit, hogy képviselje őket a TCR Benelux Series sorozat júliusban, a DTM betétfutamaiként megrendezett versenyein. Csapattársat is kapott, Stéphane Lémeret személyében, akivel ugyanazt az autót használták, ezért osztozniuk kellett a napokon. Norbi így kapta meg a szombatot, hogy a szintén induló Tiago Monteiróval "tűzben tarthassák a versenyszellemüket". A vendégszereplés sikeres volt: megnyerte az első futamot, a második futamon pedig csak egy ütközés miatt lett harmadik.

Jó teljesítményének köszönhetően az utolsó két versenyhétvégre is visszahívták. Ekkor mindegyik futamán első helyen végzett és eredményeinek köszönhetően Stéphane Lémeret-t is a TCR bajnoki címéhez segítette.

EGYÉB PROJEKTEK
2017 márciusában, Facebook oldalán mutatta be saját szimulátorát, a Simtaget, aminek fejlesztéséhez Norbi saját autóversenyzői és szimulátoros tapasztalatait használta fel. A munkálatok a belga pálya, Spa-Francorchamps mellett zajlottak, egy főként magyarokból álló csapattal.

Kicsivel több, mint egy héttel később, március 20-án pedig saját csapata, a M1RA megalakulásáról is beszámolhatott, amivel nem titkoltan a tehetséggondozást szeretné elősegíteni. 

"Lehetőséget akarunk nyújtani a magyar fiataloknak, hogy egy erős nemzetközi sorozatban megméressenek. Ebben az én szerepem – amellett, hogy tulajdonos vagyok – természetesen a pilóták fejlődésének nyomon követésében, a nekik való tanácsadásban csúcsosodik majd ki. De hangsúlyozottan nem csak versenyzőtehetségeket karolunk fel, ennél többről van szó! Izgalmas szakmai kihívás elé szeretnénk állítani a szépreményű mérnököket és szerelőket is. Óriási potenciál van a fiatal járműmérnökökben és a magyar járműiparban, egy versenycsapat tagjaként pedig tökéletesen át lehet ültetni az iskolákban megszerzett tudást az innovatív gyakorlatba."

A csapat körüli munkálatokban Bári Dávid, Norbi versenymérnökének a testvére volt segítségére, aki Norbi helyett a csapatvezetői posztot látja el, amennyiben ezt az ő WTCC-s munkarendje nem engedné. A M1RA a TCR International Seriesben fog indulni, Tassi Attilával és Roberto Colciagóval. Norbi blogbejegyzésében a csapat nevének eredetéről is mesélt:

"Több okot is tudok rá, hogy a mi szemünkben miért ez a világ legjobb csapatneve. Az M1-gyel a nagy célunkat szimbolizáljuk: szeretnénk, ha idővel a miénk lenne Magyarország első számú versenycsapata. Az RA a Racingra utal, de kimondva nekünk a M1RA mindig is Mira lesz, így Michelisz Racingként is lehet értelmezni. Ráadásul a Mira olaszul azt jelenti, hogy cél, spanyolul azt, hogy látvány, oroszul azt, hogy béke. Ezeken a pozitív töltetű szavakon túl van egy számomra rendkívül személyes oka is az elnevezésnek… Johannával a Mira nevet választottuk a születendő gyermekünknek, engem így a csapat neve mindig a kislányunkra emlékeztet majd."

Első szezonuk a TCR-ben kiemelkedőre sikeredett egy kezdő csapathoz képest. Mindkét versenyzőjük számos dobogós helyezéssel tért haza, a pontok növekedéséhez pedig hozzájárult a két futamra beugró Norbi is, a maga dobogóival. A sorozat utolsó évében így a M1RA vihette haza legjobb csapatnak járó trófeát, 439 megszerzett egységgel.

DÍJAK, KITÜNTETÉSEK

× 2017 .... Autósport és Formula Magazin: Az év magyar autóversenyzője
×
2017 .... MNASZ: Az év csapata (M1RA)
× 2017 .... MNASZ: Az év autóversenyzője
× 2017 .... Nemzeti Versenysport Szövetség: Az év autóversenyzője
× 2017 .... Nemzeti Versenysport Szövetség: Az év autósport csapata (M1RA)
× 2016 .... MNASZ: Az év autóversenyzője
× 2015 .... Az év magyar sportolója - 3. helyezés
×
2014 .... A Magyar Érdemrend lovagkeresztje
×
2009 .... FIA: Az év tehetségének járó díj

ÉRDEKESSÉGEK NORBIRÓL

× Norbi 2011-ben és 2012-ben is zsűrizett a TV2, A Szépségkirálynő című versenyében, 2014-ben a verseny átkerült az MTV 1-re, ahol Norbi újra feltűnt a zsűriben,
×
2014-ben meghívták a világhírű brit autós televíziós magazin, a Top Gear stúdiójába:

„Megdöbbentem, amikor eljutott hozzám a meghívó, azt hittem, valaki át akar verni, hiszen eddig csak olyan világsztárok kaptak meghívást, mint Tom Cruise, Cameron Diaz, Usain Bolt, vagy Michael Schumacher." - nyilatkozta a meghívás kapcsán Norbi.

× 2014 májusában a Seiko japán óramárka hazai forgalmazója, három éves szerződést írt alá Norbival,
×
2013-tól a Forma-1-es futamokat ismét a Magyar Televízió (MTVA) közvetíti, Norbi állandó szakértőként feltűnik a Boxutca magazinban a műsorvezető Szujó Zoltán mellett
×
Meghívott férfivendégként részt vett a Ridikül, 2013 március 21.-i, Ki vezet jobban? című adásában,
×
Norbi évek óta a Tag Heuer magyarországi nagykövete
×
közgazdászként tanult,
×
folyékonyan beszél németül és angolul,
× 2016-ban a rászorulókat támogató Flúgos Futam fővédnöke volt. Norbi az ügy érdekében még a szívének kedves, utolsó Zengő Motorsportos overallját és egy dedikált, szintén Zengős kabátját is árverésre bocsátotta.
× 2017-ben Norbit szavazták meg az egyik legrangosabb túraautós oldal, a TouringCarTimes szerkesztői az év legjobb versenyzőjeként.

MAGÁNÉLETE

2013 tavaszán jegyezte el kedvesét Johannát, aki adójogászként dolgozik. Majd két évvel később, 2015. augusztus 22.-én sor került az esküvőre is, a sajtó teljes kizárása mellett. Kevesebb, mint másfél évvel menyegzőjük után, 2016 decemberében pedig már első gyermekük érkezéséről is beszámolhatott. Kislányuk, Michelisz Mira Léna 2017. március 31-én látta meg a napvilágot. Kicsivel több, mint egy évvel később, 2018. májusában második kislányuk, Michelisz Emma Panna megszületéséről tájékoztathatták a nagyérdeműt. 2023 decemberében Norbi közösségi oldalain jelentette be, hogy Johannával közös megegyezéssel véget vetnek házasságuknak és továbbra is barátságban próbálják meg gyermekeiket felnevelni.

Az életrajzot írta: Shenayla, kiegészítette Szandi0820 

Utolsó frissítés: 2024.05.22. 17:05 Szandi0820 által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace