Starity

Giancarlo Fisichella

Giancarlo Fisichella Giancarlo Fisichella nemzetisége 6010. 55rajongó 1vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 100%
  • stílus: 100%
  • szimpátia: 100%
  • Születési név
  • Giancarlo Fisichella
  • Becenév
  • Fisi, Fisico, Giano
  • Születési idő
  • 1973. január 14.
  • Születési hely
  • Róma, Olaszország
  • Foglalkozás
  • Autóversenyző
  • Családi állapot
  • nős, 3 gyermek
  • Partner
  • Luna Castellani
  • Magasság
  • 172 cm
  • Eredeti hajszín
  • barna
  • Szemszín
  • barna
  • Csillagjegy
  • Bak
  • Linkek
  • IMDB-adatlap
  • Hivatalos weblap
  • Twitter-oldal
  • Facebook-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Kimi Raikkönen Heikki Kovalainen Ralf Schumacher Fernando Alonso Felipe Massa Sebastian Vettel Jenson Button Adrian Sutil

Giancarlo Fisichella életrajza

MAGÁNÉLETE

Giancarlo Fisichella 1973. január 14.-én született Rómában. Felesége Luna Castellani, akivel hosszú ideig csak élettársi kapcsolatban éltek, azonban 2009. október 10-én hivatalossá is tették. Három gyermeket nevelnek, Carlottát, Christophert and Carolinát. A család Monte Carlóban él.

KARRIER

A kezdetek
Mint sok más Forma-1-es versenyző, Fisichella is először a gokartozásba kóstolt bele a Guidonia-i gokartpályán. Legnagyobb sikerei: 1988-ban a gokart világbajnokságon megszerezte a pole pozíciót, 1989-ben megnyerte a Junior Gokart Európa-bajnokságot, negyedik helyezett lett a junior gokart világbajnokságon és megnyerte interkontinentális bajnoki címet. 1991-ben második helyezett lett a Gokart Európa-bajnokságon.

1992-ben mutatkozott be az olasz Formula-3-as szériában az RC Motorsport csapat színeiben. Az összetettben a nyolcadik helyezést érte el, egy futamgyőzelemmel a háta mögött (Imola). 1993-ban már két futamot megnyert (Moza, Pergusa), így az összetettbeli dobogó legalsó fokát tudta megszerezni. Ugyanebben az évben második helyezett lett a monacói Forma-3-as Grand Prix-n. Még ebben az évben visszatért a gyökereihez, vagyis a gokarthoz és harmadik helyezett lett az Európa-bajnokságban.

1994-ben már megnyerte a bajnokságot, összesen 10 futamgyőzelemmel és 11 pole pozícival. Rajt-cél győzelmet szerez a monacói Formula-3 Grand Prix-n is, valamint megnyeri a makaói Forma-3 Grand Prix egyik versenyét is. Vendégszerepelt a brit Forma-3-as Grand Prix-n is, ahol negyedikként intették le (ez a futam a Forma-1 egyik betétfutama volt).

1995-től a Minardi csapat tesztpilótája lett. Közben a Német Túraarutó Világbajnokságban (DTM) versenyzett az Alfa Romeo pilótájaként, amivel az összetettbeli 15. helyezést érte el. Szerepelt a Nemzetközi Túraautó Világbajnokságban (ITC) is, ahol 10. helyezés lett összetettben. 1996-ban szintén ebben a szériában versenyzett és a 6. helyezést érte el, ám már csak a szezon egyik felében, mert a Minardi időközben előléptette versenypilótának Giovanni Lavaggi helyére a szezon első felében, így elkezdődött Forma-1-es karrierje.

Formula-1

Minardi
Fisichella a Formula-1-es karrierjét a Minardinál kezdte. Összesen nyolc futamot teljesített ebben az esztendőben a szezon első felében, Pedro Lamy csapattársaként. Ebből háromszor ért célba: 13. lett a Nürburgringen (Európa Nagydíj), 8. Kanadában (Kanadai Nagydíj) és 11. Silvestone-ban (Brit Nagydíj - ez volt az utolsó futama abban az évben a Minardival). A Brazil Nagydíjon (Interlagos) és az Argentin Nagydíjon (Oscar Galvez) Tarso Marques indult helyette.

Jordan
Első teljes szezonját a Jordan pilótájaként teljesítette 1997-ben, Ralf Schumacher csapattársaként, aki akkor debütált a Forma-1-ben. Fisichella két alkalommal is dobogóra tudott állni: Kanadában 3., Belgiumban pedig a 2. helyezett lett. Összesen 20 pontot gyűjtött, ezzel megszerezte az összetettbeli 8. helyezést. A csapat a konstruktőri világbajnokságban 5. lett, összesen 33 ponttal.

Benetton
Az 1998-as évet Fisichella az akkor már gondokkal küszködő Benettonnál kezdte el, csapattársa az osztrák Alexander Wurz volt. A csapatnak a Renault 1997-es kiszállása után a gyengébb Playlife motorokkal kellett versenyezniük, azonban Fisi így is bizonyított: két alkalommal is sikerült megszereznie a második helyezést (Monacóban és Kanadában), az Osztrák Nagydíjon pedig pole pozíciót szerzett. A szezont 16 ponttal zárta, 9. helyezettként a bajnoki pontversenyben.

1999-ben is a csapatnál folytatta, amikor a legjobb helyezése szintén Kanadában volt, 2. helyezettként. Az összesítésben 9. helyezett lett, 13 ponttal, jóval megelőzve a 3 ponttal 13. helyet birtokló Alexander Wurzot.

2000-ben, szintén a Benettonnal, már három dobogós helyet tudhatott magáénak: Brazíliában második, Monacóban és Kanadában pedig harmadik lett. Az összetettben ezúttal a hatodik helyezést szerezte meg, 18 ponttal, miközben csapattársa ismét gyengébb teljesítményt mutatott.

2001-ben több változás is történt a csapatnál: a Renault ismét a motorszállítójuk lett, Fisichella pedig új csapattársat kapott Jenson Button személyében. Ebben az évben csak egy dobogós helyezést sikerült megszereznie, Belgiumban, ahol 3. lett. Az egyéni pontversenyben 11. helyezett lett, 8 ponttal. Év végén azonban kénytelen volt elhagyni a csapatot, mivel megromlott a viszonya Flavio Briatore csapatfőnökkel.

Ismét a Jordannél
2002-ben Fisichella visszatért a Jordanhez, ahol az újonc Takuma Sato volt a csapattársa. A csapat ekkor már jelentős hanyatlást mutatott. Fisichellának az év során 7 pontot sikerült szereznie, amivel a 11. helyen zárta a szezont.

2003-ban is velük folytatta, hozzá új csapattársként Ralph Firman csatlakozott. Az autó továbbra sem volt világbajnoki autó, azonban Fisichellának még ís is sikerült megnyernie vele a kaotikus Brazil Nagydíjat. Ugyan a futam leintését követően a dobogó legfelső fokára még Kimi Raikkönen állt, ám később a FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) megállapítota, hogy Fisichella ért be elsőnek. Ez volt pályafutásának első futamgyőzelme (a Jordan csapatnak utolsó, 2005-ös felvásárlásukig). A következő nagydíj helyszínén, Imolában, ünnepélyesen trófeát cseréltek. Az évet összesen 12 ponttal végezte, 12. helyezettként a világbajnokságban.

Sauber
2004-ben ismét csapatot váltott, a Sauber csapatnál folytatta. Csapattársa Felipe Massa lett. 22 pontot szerzett, ami az összetettbeli 11. helyhez volt elég.

Renault
2005-től ismét csapatváltás következett: a Renault csapat szerződtette Fernando Alonso mellé, mivel elégedtlenek voltak az addigi versenyzőjükkel, Jarmo Trullival. Háromszor állhatott dobogóra (mivel sorozatosan műszaki problémákkal küzdött): Melbourne-ben első hely, Monzában 3. hely, Suzukában pedig Kimi Raikkönennel való hosszú csatározás után 2. lett. Összesen 58 pontot gyűjtött, amivel az 5. helyen végzett.

A 2006-os év már jobban sikerült, Giancarlo mindössze kétszer nem szerzett pontot, Bahreinben és a Hungaroringen, ahol kiesett. Malajziában győzött, emellett négyszer lett 3. helyezett: a spanyol, az amerikai, a kínai és a japán nagydíjon. 4. helyezett lett a világbajnokságban, összesen 72 ponttal.

2007-ben új csapattársat kapott Heikki Kovalainen személyében, aki addig tesztpilótaként tevékenykedett a csapatnál. Az autó is új festést kapott, narancssárga-fehér szín váltotta fel az addigi kéket. Ebben az idényben a legjobb helyezése egy 4. hely Monacóban és összesen 21 pontot szerzett.

Force India
Mivel 2008-ban Alonso visszatért a Renaulthoz, így Fisichellának új csapatot kellett keresnie. A Force Indiához szerződött, ami az addigi Spyker csapat jogutódja lett. Csapattársa Adrian Sutil volt. Legjobb helyezését a szezonban a Spanyol Nagydíjon sikerült megszereznie, amikor 10. helyezett lett. A Maláj Nagydíjon sikerült pole pozíciót szereznie, azonban Kimi Raikkönen a versenyen KERS segítségével megelőzte, így 2. helyezett lett.

Ferrari
2009. második felében Stefano Domenicali bejelentette, hogy az Olasz Nagydíjtól Fisichella fogja helyettesíteni a Ferrarinál a gyengén teljesítő Luca Badoert (aki addig csak tesztpilóta volt), aki Felipe Massát helyettesítette a hungaroringi balesete óta. Ezzel egyidőben azt is bejelentették, hogy Fisichella lesz a Ferrari teszt- és tartalékpilótája. A szerződésben leírták, hogy ha Fisichella kap lehetőséget egy csapatnál, nyugodtan aláírhat velük, azonban ha szükséges, mindig a Ferrari rendelkezésére kell állnia. Kimi Raikkönen csapattársaként összesen öt futamot teljesített, legjobb helyezései egy 9. hely Olaszországban és egy 10 hely Monzában. Összesen 8 pontot szerzett az idényben, még a Force Indiával (a Belga Nagydíjon szerzett 2. helyezésével), amivel 16. lett az egyéni világbajnokságban. 2012-ig volt a csapat tesztpilótája.

World Endurance Championship

Fisichella 2012-ben csatlakozott az Endurance Világbajnoksághoz, az AF Corse csapattal. Első szezonját rögtön kategóriagyőzelemmel zárta csapattársaival, Gianmaria Brunival és Toni Vilanderrel karöltve. A sorozat legjelentősebb versenyét, a Le Mans-i 24 órást szintén elsőként zárták.

2013-ban a felállás nem változott az előző évihez képest. A Le mans-i versenyt ezúttal ugyan ötödikként zárták, de a teljes szezonbeli teljesítményük alapján még így is sikerült megszerezniük a 2. helyet kategóriájukban.

2014 óta már csak a Le Mans-i versenyen indulnak. A 2014-es versenyt szintén győzelemmel zárták, 2015-ben pedig negyedikek lettek. 2016-ban már egy új csapattal, a Risi Competizionével vágtak neki a kalandnak és sikerült egy második helyezéssel zárni a történelem legkaotikusabb Le Mans-i versenyét.

A lemezjátszók mögött
Fisichella nem csak az autók kormányát szokta tekergetni, hanem rendszeresen lép fel lemezlovasként is. Bár már tinédzserként vonzotta a szakma, komolyabban még csak két éve kezdett el foglalkozni vele. A 30. Magyar Nagydíj utáni afterpartyn is ő szolgáltatta az embereknek a talp alá valót.

Az életrajzot írta: Szandi0820 

Utolsó frissítés: 2016.07.29. 17:05 Szandi0820 által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace