Idézet (VampireBella @ 2012.09.28. 13:06)
Éppen pár percel ezelőtt olvastam hogy elmegy szerintem rossz ötlet, van egy olyan érzésem hogy nem lesz előrébb mint most persze remélem nem lesz igazam
Perez meg számomra egy nagyon szimpatikus fiú de nem illik a Mclarenhez
Teljesen konkrétan, egyetértek. Perez persze jó gyerek, meg minden, de én sem tudom elképzelni a McLarenben, és az eddig tapasztalatok azt mutatják, hogy a latin pilóták nem passzolnak a McLaren-hez, Senna óta egyik pilóta se találta a helyét a csapatban. Persze némi különbség, hogy Alonso 2x-es vb-ként érkezett, Montoya pedig szintén sikeres volt, és élmenőnek számított, ráadásul egy top csapattól, a Williamstől igazolt át. Egyikük egy év után távozott, másikuk pedig 1,5 után szezon közben. Erre Whitmarsh leigazolja Perezt. Szerintem okosabb lett volna egy Hamilton-Rosberg csere, bár gondolom itt már szponzorációs lehetőségek is közrejátszottak, hiszen nagyon mondogatják, hogy a Vodafone ki akar szállni az F1-ből. Hiába névadó szponzor a McLarennél, majdnem 6 év alatt 1 egyéni vb címet sikerült nyerni, csapatban pedig reális esély csak 2007-ben lett volna, akkor meg kizárták őket. Persze az idei év még tart, de meglepetés lenne, ha a McLaren begyűjtené a csapat vb bajnoki címét, hiszen jó szokáshoz híven, ha nagyon jó az autó, akkor az egyik úgyis megáll, vagy valami történik vele, ez volt már 2005-ben is.. Na meg Button 6 futam alatt 7 pont szériája se segített túl sokat. Ferrari-val sokkal sikeresebb volt a Vodafone.
Perez a Sauberből jön, bár már vannak jó eredményei, azért mégis tanulónak számít még, és a csapat gondolom Button-ra épít majd elsősorban, mint húzó ember. Hát nem tudom, én mindig is úgy éreztem, hogy kettejük közül Hamilton a jobb versenyző, és inkább Ő húzza a csapatot. Tavaly jó nagy gödörbe került, de így is ugyanannyi futamot nyert, mint Button, ráadásul csak Ő tudta legyűrni a Red-Bullokat időmérőn, de persze 2009-ben láttuk, hogy Button is meg tudta oldani a csapat motiválását és Ő volt inkább a vezető egyéniség házon belül.
Hamilton átigazolása tényleg meglepett, főleg, hogy a Mercedeshez, bár így legalább továbbra is Mercedest vezet. Némi ráció lehet a dologban. Többség erről az egyéni szponzoros dologról beszél, de ezen a szinten nem hinném, hogy ez lett volna a végső döntés, hogy a Mercedesnél több enyéni szponzora lehet.. Elvileg ugyanazt a pénzt megkapta volna a wokingiaktól is, de gondolom egyrészt jól jön majd a légkörváltás, új csapat, új kihívás. Másrészt év elején látszott, hogy a Mercedes teamben is van potenciál, akkor még nagyon jól mentek, csak lemaradtak a fejlesztésekkel, vagy csak szimplán rossz irányba indultak el, és azóta se sikerült megtalálni a helyes utat.
A McLaren pedig tulajdonképpen egész évben jó formában volt, és Hamilton is, de a csapat nagyon sok bakit elkövetett, ami nagy valószínűséggel nem fér bele és így Hamilton esélyei nagyon lecsökkentek a végső győzelemre. Nehéz megmondani, hogy ez mennyire játszott bele a dologba, de gondolom, ha most Hamilton vezetne 50 ponttal, akkor másképp alakultak volna a tárgyalások, bár ez csak spekuláció a részemről.
Így viszont Schuminak nincs hely, és valószínűleg ismételten (ezúttal végleg) visszavonul vagy egy kisebb csapatban folytatja (bár idén a Sauber nem biztos, hogy kisebb, mint a Mercedes
). Megnéztem a facebookon a Mercedes csapatnál, és a németek többsége nem örül a döntésnek, Ők szeretik Schumachert, érthető persze, és szerették volna, ha marad, de, ha lehet hinni ennek az
autosportos hírnek, akkor túl sok várt a gondolkozással. Bár szerintem nem ez volt a rossz döntés, hanem, hogy 2006-ban visszavonult, még két jó éve bőven lehetett volna a Ferrari-val, de ott is már szerették volna lecserélni, és a Mercedes már meg se várta a döntését, megegyezett Lewis-szal. Hát nagyon érdekes ez ez a jövő év, az biztos, főleg, mert még Massa helyén is lehet változás.