Starity

Ősszel is maradj egészséges!

2011. szeptember 01. 07:07   |   Szerző: Starity.hu

Figylem! Ez a cikk több mint öt éve íródott, a benne szereplő információk a publikálás időpontjában pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A nyár végeztével mindenkinek fel kell készítenie szervezetét a hidegebb időszakokra, ezért összegyűjtöttük a leghatásosabb és legbiztosabb módszereket, melyekkel megőrizhető egészségünk.

hirdetés
Ősszel is maradj egészséges!

A legtöbb embernek nincs oka fogyókúrába kezdeni a nyár végén, hiszen sokan már a meleg hónapokat megelőző időszakokban gondoskodtak tökéletes alakról és megjelenésről a bikiniszezon érdekében. A tomboló nyár elmúltával azonban szervezetünket fel kell készítenünk a változásra, s önmagunkat is szembesíteni kell azzal, hogy vége a lenge öltözékek idejének.

A legfontosabb dolog, hogy a szétszórt napirended tisztába tedd! Valószínűleg Te is áldozatául estél a hajnalig tartó mókák csábításának, melynek köszönhetően nemcsak alvásrended, de étkezési szokásaid is felborultak. Az iskolának – vagy munkahelynek – hála ideje időben felkelni, melyhez a szervezet a két hónapos szórakozás és pihenés során nem szokott hozzá. Természetesen a legfontosabb, hogy a kimerítő napok kezdetén elegendő energiával lásd el a tested, hogy véletlenül se kerülj kínos helyzetbe, s ne okozzon zavart a koncentráció hiánya. A reggelid legyen bőséges, hogy lendületed és frissességed órákig tartson. Mindenképp tartsd be a főétkezések szabályát, azonban, ha mégis megkívánnál egy-egy édességet avagy gyümölcsöt, nyugodtan engedj a csábításnak. Fontos azonban, hogy ne vidd túlzásba a nyalánkságokat, hiszen a hideg időnek hála kevesebb lehetőséged lesz arra, hogy ledolgozd a pluszkilókat. Noha az agynak szüksége van a szénhidrátokra, mégis egészségtelen, ha már a reggeli órákban megtelik az ember hasa. A teltségérzet ugyanis akadályoz a koncentrációban, fáradtságot és álmosságot okoz – mely abszolút negatív eredményeket tartogat, különösen munkahelyen és iskolában. A változatos étrend elengedhetetlen az őszi hónapokban, figyelemmel kell lennünk arra, hogy megfelelő mennyiségű zsírt, fehérjét és ásványi anyagot vegyünk magunkhoz.

hirdetés

A táplálkozás azonban nem minden: a délutáni órákig tartó álommámoroknak vége, s szervezeted hozzá kell szoktatnod a koránkeléshez. Ezt mindenképpen érdemes augusztus közepétől elkezdened, hiszen könnyebb lesz az iskolakezdés, másrészt pedig nem fognak megviselni a váratlanul beköszöntő hidegebb napok. Ez természetesen azt jelenti, hogy korán búcsút kell mondanod a közösségi oldalaknak, s elutasítani csábításukat.

A megfelelő mennyiségű folyadékbevitel az őszi időszakra is érvényes: nem árt, ha mindig tartasz magadnál némi innivalót – annak ellenére, hogy valószínűleg kevesebbszer szomjazol meg. A gyakori megfázásokra örök orvosság a forró, citromos tea, azonban fontos, hogy cukor helyett, ha van rá lehetőséged, inkább édesítőszerrel idd, hiszen a túlzott cukorfogyasztás nemcsak hízlal, de károsítja a vesét is.

A legtöbb tinédzser problémája ősszel azonban – az iskolán kívül – a sporttal gyűlik meg, hiszen amellett, hogy egészségesen étkeznek, szükségük van az elegendő testmozgásra, melynek lehetőségét az iskola testnevelés órái nem biztos, hogy mindig megadnak. Így, ha van rá lehetőséged, mindenképpen keress fel egy fitneszstúdiót vagy konditermet, de akár személyes tanácsot is kérhetsz az ott dolgozó edzőktől. Ha azonban a sport olcsóbb formáját választanád, ne habozz: a szobabicikli és futópad mellett a szeptemberi reggeleken remek alkalmad van arra, hogy felfrissítsd magad egy fél órás kocogással. Kár lenne otthonhagyni kedvenc háziállatod, hiszen a reggeli, vagy kora esti órákban bármikor megsétáltathatod. A kalóriaszámolgatás ideje is véget ért, hiszen ősszel az első számú feladat a megfelelő mennyiségű energia biztosítása a szervezetnek. Így nem kell túlzásba vinni a sportolást, elegendő mindössze, ha formába lendíted magad a lazsálós, nyári hónapok után.

Ezek ellenére sokakra mégis rányomja bélyegét az őszi depresszió. A borús időjárásnak köszönhetően a kedvünk is szomorkásabbá válik, ezen azonban könnyedén segíthet néhány könnyed ütem, nyári sláger vagy egyszerűen csak a hobbi. Ne szomorkodj az iskola miatt, szabadidődben használd ki a lehetőségeket: biciklizz, olvass vagy fotózz! Természetesen nem szabad megfeledkezned kiskedvenceidről sem, akik bizonyára örülnek majd egy gondoskodó, meleg kéznek.

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés


Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek