Starity

A K-pop új rekordot döntött 2011-ben

2012. január 09. 19:07   |   Szerző: Starity.hu

Figylem! Ez a cikk több mint öt éve íródott, a benne szereplő információk a publikálás időpontjában pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A dél-koreai zene új rekordot döntött a YouTube-on az elmúlt évekhez képest.

hirdetés
A K-pop új rekordot döntött 2011-ben

A K-pop idén nagy mozgalmat robbantott ki, a világ legnagyobb videómegosztó portálján, a YouTube-on. Nemrégiben a JoongAng Ilbo jelentette ki, hogy a K-pop-videókat közel 23 milliárdszor nézték világszerte a 2011-es év folyamán. Az eredmény háromszorosa a 2010-es 800 milliós nézettségnek.

A JoongAng Ilbo jelentése szerint a 23 milliárd kattintás 235 országból érkezett január 1-je és december 5-e között. A legtöbb Ázsia szigetországából, Japánból érkezett, ahonnan 423 millió alkalommal érkeztek kattintások, ezt követi az Amerikai Egyesült Államok, melyből 240 millió klikk érkezett. A harmadik helyre Thaiföld került 220 millió megtekintéssel, amelyet Tajvan 180 millióval, majd Vietnam 170 millióval követett.

Néhányakat egy kicsit meglephet, de olyan országokból is jöttek kattintások, mint az Egyesült Arab Emírség, amelyből 4,8 millió kattintás érkezett, és Kuvait országában a videók megtekintésének száma 1,7 millióra kúszott. Az évi nézettség azt mutatja, hogy a K-pop a Közel-Keleten is utat tör magának.

hirdetés

„A 2011-es év volt az első olyan időszak, amikor a K-Pop valódi globális trenddé vált, és nem egy ideiglenes hóborttá. A 2012-es évben a nézettsége tovább fog növekedni világszerte” – a Google Korea szerint.

A YouTube elindította a saját K-pop lapját még a múlt hónapban. Ezzel a rendszer 23 zenei műfajt különít el egymástól. A YouTube SNS-csatornák segítségével a K-popnak sikerült a mainstream US piacon növekedést elérnie, úgyhogy a koreai zene produkálta a legnagyobb nézettségi növekedést az elmúlt évek során. Természetesen az európai piacokon is nagy növekedést ért el, olyan országokban, mint Németország, Anglia és Franciaország. Ezekből az országokból 20 millió kattintás érkezett.

Az amerikai és európai piacon a K-Pop csak most tört be igazán. A három legnagyobb lemezkiadó szerepelt a KOSDAQ piacon tavaly, tehát az üzleti előrejelzések és a keresettség jó” – árulta el Lee Dae Hwa, zenekritikus.

Szerinted a K-Pop igazi trend, vagy túl lett értékelve?

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés


Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek