Starity

Edd magad egészségesre!

2013. június 23. 14:02   |   Szerző: LexiCobain

Minden nő álma, hogy mesés alakkal rendelkezzen, mire beköszönt a bikiniszezon. A nyár már javában tombol odakint, a perzselő hőség miatt egyre magasabbra szalad a hőmérők higanyszála, te pedig még nem állsz készen a strandolásra? Segítünk, hogy mihamarabb csúcsformába kerülj!

hirdetés
Edd magad egészségesre!

Ha arra vágysz, hogy csinos legyél, akkor ne elégedj meg csupán a lapos hassal, a vékony derékkal és a hosszú combokkal, hanem törekedj arra, hogy egészségesen étkezz és mozogj rendszeresen, hiszen egyetlen diéta sem garantálja önmagában a tartós fogyást!

Cikkünkben adunk néhány tippet és praktikát, hogy hogyan dobd le felesleges kilóidat a lehető leghamarabb.

Igyál sok folyadékot!

A nyár és a hőség beköszöntével megnövekszik szervezetünk ivóvíz-igénye is, így nagyon fontos, hogy megfelelő mennyiségű vizet juttassunk szervezetünkbe, elkerülendő a kiszáradást. Bizonyított tény, hogy nyári fejfájásunkért is gyakran tehető felelőssé a szomjasság. Tehát tartsd mindig figyelemben, hogy naponta 1,5-2 liter víz fogyasztása ideális!

A víz, amellett, hogy hidratálja bőrünket és megelőzi a kiszáradást, még telít is. Tehát kedves fogyni vágyók: igyatok sok ásványvizet, mert hatására hamarabb jelentkezik a teltségérzet és így kevesebbet fogtok enni. Kerülendőek a cukrozott ivólevek, valamint ajánlatosabb szénsavmentes ásványvizet fogyasztani, mivel a dúsított vizek könnyen vezetnek haspuffadáshoz!

hirdetés

Mozogj rendszeresen!

A rendszeres sportolás nagyon fontos egészségünk fenntartásának céljából. Amellett, hogy növeli állóképességünket, fittebbek leszünk általa és az agyi vérkeringést is felpezsdíti a mozgás; azonban szóljon a tréning mellett az is, hogy csapatösszekovácsoló ereje van!

Hívd el a barátodat vagy a barátnőidet egy reggeli kocogásra, bringázzátok be a környéket, görkorizzatok vagy ugorjatok le az edzőterembe! Mindegy, mi mellett kötelezitek el magatokat, mindenképpen jól fogtok szórakozni amellett, hogy tesztek is valamit az egészségetekért! Napi egy óra mozgás és aznap már nem is éltél hiába – nem igaz?

Fogyassz zöldségeket és gyümölcsöket!

A zöldségek és gyümölcsök, amellett, hogy egészségesek, még az alakunkra is jó hatással lehetnek – ám természetesen vannak kivételek! Ha este a vígjáték alatt egy kis nasira vágysz, készíts magadnak gyümölcssalátát, mely nemcsak egészséges és vitamindús, még telít is.

Van azonban egy másik nagyon fontos előny, amiért jobb választás egy friss, ropogós alma, mint egy tábla csoki. Ez pedig nem más, mint a gyümölcscukor. A csokiban található finomított répacukor ugyanis sokkal lassabban bomlik le a szervezetedben, mint a gyümölcscukor, és ez utóbbi nem is hagy maga után olyan sóvárgást, mint az iparilag előállított cukor.

Válaszd a húst, tojást minden formában!

A húsfogyasztás nagyon egészséges, emellett rengeteg szükséges tápanyaghoz is hozzájuthatunk fogyasztása során. A hús minden formában – párolva, sütve, grillezve – megengedett, azonban a rántott hússal érdemes vigyázni, mivel a panírbunda nem tesz jót a lapos has elméletnek. Ha azonban nem szeretnél lemondani kedvenc eledeledről, akkor válassz teljes kiőrlésű lisztet és azzal készítsd el a rántást, így máris megint tettél valamit a testedért! Köretként tálalhatsz a hús mellé párolt zöldségeket, rizset, és megbolondíthatod némi sovány sajttal, főtt tojással.

Ne hagyd ki a levest!

Sajnos a fiatalok zöme nem rajong a levesekért, pedig nincs is jobb, mint egy főétel előtti alapozás némi forró vízben főtt finomságnál. Az előételnek azonban egy másik funkciója is van, miszerint a vízhez hasonlóan hamar megtölti a gyomrunkat, így hamarabb érjük el a teltségérzetet, így kevesebb főételt és desszertet kívánunk.

Fő a mértékletesség: többször kevesebbet!

Sokan úgy szeretnének fogyni, hogy kihagynak egy-egy főétkezést, például a reggelit vagy a vacsorát. Ez egy nagyon rossz ötlet, ugyanis saját „éheztetésünk” megbosszul minket és hamarosan jelentkezik a mardosó éhség, melynek során több éllmiszert juttatunk szervezetünk, mint az szükséges volna.

A mai táplálkozástudósok úgy tartják: az a legjobb módszer, ha többször eszünk kevesebbet, de tartalmasabbat. Aki szívesen fogyaszt gyorséttermi kosztot, annak az lebegjen a szeme előtt, hogy mikor lelkesen lakmározik a hamburgerből vagy hot-dogból, akkor hiába lakik jól, a szervezete éhezik, hiszen nem a megfelelő tápanyagokat juttatja ekkor a „rendszerbe”, mely csak akkor működik jól és hatékonyan, ha odafigyelünk a helyes táplálkozásra.

Fogyasszunk sovány tejtermékeket reggelire a péksütemények helyett!

Sok fiatal szereti azzal kezdeni a napot, hogy egy hatalmas lekváros fánkot, omlós pogácsát vagy pudingos croissant-t fogyaszt a nap legfontosabb étkezésén és mindezt a nagy rohanás kellős közepén. A gyors evés, avagy falás mindenképpen megbosszulja magát, hiszen a félig vagy alig megrágott falatoknak több idő kell a emésztéshez, így sokszor ez meg sem történik, hanem lerakódik a kritikus pontokon: a popsin, a combon vagy pocakon. Tanulság: mindig legyen elég időd nyugodtan megreggelizni és ahelyett, hogy cukorbombával telített péksüteményeket, kelt tésztás finomságokat vásárolnál reggelire, inkább válassz sovány túrót, tejet, joghurtot vagy kefírt.

Gyümölcsjoghurtra vágysz? A legjobb, amit tehetsz, ha magad vásárolta gyümölcsökkel töltesz meg egy müzlis bögrét és arra öntöd a natúr joghurtot, hisz így tudod: nem viszel be felesleges ipari cukrot a szervezetedbe. Szórj az egészre néhány zabpelyhet és máris kész a házi készítésű csodareggeli! Mellé pedig nincs is jobb, mint egy frissen facsart narancslé!

Nincs is fontosabb, mint az egészség, hiszen ha rendszeresen sportolunk és egészségesen táplálkozunk, úgy szervezetünk sokkal ellenállóbb lesz a betegségek ellen, valamint a gondolkodásmódunkban is változás állhat be: könnyebben tanulunk, jobban vágyunk a mozgásra és csinosabbak is lehetünk! Aki pedig csinos, annak az önbizalma is nagyobb, így többet mosolyog, tehát ne feledd: azt kapod, amit adsz! Csajok, bikinire fel, megérkezett a nyár!

  twitter 
hirdetés

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek