Starity

7 gyakorlat, amely segít formálni az alakodat

2014. augusztus 04. 14:02   |   Szerző: Starity.hu

Figylem! Ez a cikk több mint öt éve íródott, a benne szereplő információk a publikálás időpontjában pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Ha hatásos módszert keresel, hogy formáld az alakodat, itt van pár gyakorlat, amely segíthet elérni a célodat anélkül, hogy edzőterembe kellene menned.

hirdetés
7 gyakorlat, amely segít formálni az alakodat

Az alábbi gyakorlatok könnyűek, ám nagyon hatásosak az izmok erősítésében és a felesleges kalóriák elégetésében. Azonban a hatásos alakformálás érdekében nem csak a testmozgás, hanem az egészséges táplálkozás és a rendszeres alvás is fontos.

Íme, 7 gyakorlat, mely segít formába lendülni, és elérni a célodat:

1. Ugrókötelezés

Mikor ugróköteleztél utoljára? Valószínűleg gyermekkorodban. Az ugrókötél olcsó, könnyen hordozható és szinte bárhol nekiállhatsz ugrálni. Ez a gyakorlat több kalóriát éget, mint bármelyik más edzés és nem csak tökéletes testmozgás, de remekül is érzed magad közben, ráadásul egy rendkívül hatékony zsírégető módja az aerob tornának, valamint sok pénzt is megspórolhatsz, ha edzőterem helyett az ugrókötelezést választod. Szóval, ki mondta, hogy az ugrókötelezés csak gyerekeknek való?

hirdetés

2. Guggolás

A guggolás az egész testet megmozgatja. Ez a hatékony testmozgás segíti formálni a fenekedet, erősíteni az izmaidat és rengeteg kalóriát éget, így az egyik legjobb módja, hogy formáld az alakod és növeld a fizikai egészségedet.

Ha egész nap csak ülsz a munkahelyeden vagy otthon, magas a kockázata egy komoly betegség kialakulásának. Miért ne csinálhatnál néhány guggolást, miközben várod, hogy kész legyen az ebéd vagy, hogy betöltsön a számítógép?

Ha rászántad magad a guggolásra, feltétlenül vigyázz arra, hogy a gyakorlatot helyesen végezd el. Állj vállszélességű terpeszbe és próbálj meg egyenes háttal úgy leguggolni, hogy a térded nem lóg túl a cipőd orrának vonalánál.

3. Fekvőtámasz

Sajnos sok ember hanyagolja a fekvőtámaszokat, mivel kicsit megerőltető, de akár csodákat is tehet az alakoddal! Rengeteg különböző fekvőtámasz létezik, melyek különböző izmokat mozgatnak meg a vállban és a karban. Próbáld meg variálni a gyakorlatot, hogy ne und meg!

A fekvőtámasz jót tesz a szívnek és növeli az állóképességedet, azonban győződj meg róla, hogy helyesen csinálod a gyakorlatot – tanulj meg egyenes háttal csinálni fekvőtámaszokat, hogy csökkentsd a háti fájdalmat.

Előfordulhat, hogy egyet sem tudsz megcsinálni, ám ekkor se csüggedj el, a lényeg a fokozatosságon van. Kezdd állva csinálni egy falhoz támaszkodva, addig amíg legalább 3x30-as sorozatot meg nem tudsz csinálni, ha ez már megy, csináld a fekvőtámaszokat egy pultnál, következő lépésben már a földön folytathatod, ám először még a térdedre támaszkodj. Ha elég kitartó vagy pár héten belül már gond nélkül tudsz majd szabályos fekvőtámasz-sorozatokat csinálni.

4. Kitörések

A láb izmainak erősítéséhez próbálj meg kitöréseket csinálni. Az eredmény csodás lesz, mivel mindkét lábat külön-külön erősíti, formálva az alakodat. A legjobb, ha naponta háromszor csinálsz 10 kitörést mindkét lábbal, így az eredmény hamar látható lesz. Ahogy a többi feladatnál itt is figyelj a helyes tartásra, és a fokozatosságra.

5. Úszás

Jó hír azoknak, akik szeretnek úszni és próbálják formálni az alakjukat – az úszás rendkívül hatékony testmozgás és megdöbbentő eredményekre képes.

Segít növelni az állóképességet és több különböző izmot is megmozgat, valamint csökkenti a vérnyomást, és erősíti a szívet. Plusz, az úszás egy jó módja, hogy kikapcsolódj a családoddal és jól szórakozzatok együtt.

6. Futás

Rengeteg előnye van a futásnak: segít levezetni a stresszt, növeli a szív egészségét, csökkenti a depresszió kockázatát, valamint irdatlan mennyiségű kalóriát éget.

Karcsúsítja a derekat és erősíti a lábat, valamint növeli az állóképességet. Az egyik legjobb testmozgás, amit bármelyik nap megtehetsz, továbbá boldogsághormonokat is termel: futás után remekül érzed magad. Próbálj meg reggel fél órával korábban kelni, és futással kezdeni a napot, egész napra feltöltődsz energiával, tovább bírod a munkát és a tanulás is könnyebben fog menni. Okostelefonra rengeteg népszerű alkalmazást tölthetsz le ingyenesen, amelyekkel motiválhatod magadat és nyomon követheted hogyan fejlődsz. Ilyen a RunKeeper, a Nike+ Running vagy az Endomondo.

7. Biciklizés

A biciklizés az egyik legjobb módja, hogy erősítsd a lábadat. Egy fantasztikus testmozgás, amivel növelheted az állóképességedet. A láb mellett a kart és a feneket is erősíti, ösztönzi a szívet, hogy eredményesebben működjön és segíti a fogyást.

A biciklizés az egyik legegyszerűbb módja, hogy formába hozd magad, és hogy a mindennapi rutinod részévé váljon. Fittebb leszel, jót tesz az egészségednek, valamint pénzt is spórolhatsz, ha az autó helyett ezt a megoldást választod közlekedés céljából.

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés


Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek