Starity

Márkatörténet: Whittard

2014. december 05. 09:09   |   Szerző: H.P.K.

Figylem! Ez a cikk több mint öt éve íródott, a benne szereplő információk a publikálás időpontjában pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Whittard of Chelsea az angolok egyik kedvenc teamárkája – nem véletlenül. Hazánkban sem teljesen ismeretlen, azonban nem annyira populáris, mint mondjuk a Twinings. Egyelőre. Most ennek a kiváló brit márkának járunk utána.

hirdetés
Márkatörténet: Whittard

A márka megalapítása Walter Whittard nevéhez köthető, aki olyan szerencsés lehetett, hogy egész életében csak a szenvedélyének hódolhatott: a teának és a kávénak. Minőségi teát és kávét hozott be az országba és értékesítette őket. Első üzletét 1886-ban nyitotta meg a Fleet Streeten Londonban, ahol nem csak a már fentebb említett termékeket árusította – kakaóval is foglalkozott. Később aztán speciális keverékeket alkotott meg, melyekkel tovább növelte hűséges ügyfelei számát, akik természetesen elvitték a Whittard jó hírét messzire. Ennek is köszönhető, hogy napjainkban a Whittard a britek egyik kedvenc márkájává nőtte ki magát. A kis üzlet az idők folyamán egyre csak bővült és bővült, mely fellendüléshez és terjeszkedéshez jelentősen hozzájárult az innovatív szaktudás. Napjainkban Nagy-Britannia-szerte büszkélkedhet saját boltokkal, sőt, a tengerentúlra is betette a lábát. Az sem bizonyul hátránynak, ha valahol fizikailag nincs jelen Whittard-shop: online is rendelhetünk tőlük. A márka napjainkban is folyamatosan új ízeken dolgozik. Keverő és kóstoló szakértők segítik őket ebben, akik sokszor rukkolnak elő valami igazán egyedi, debütálás után pedig széles körben népszerűvé váló teával, kávéval vagy luxusminőségű forró csokival.

hirdetés

Walter Whittard Londonban látta meg a napvilágot 1861-ben, egy gazdag bőrkereskedő család gyermekeként. Ő azonban nem érzett semminemű elhivatottságot a családi vállalkozás irányába, helyette szenvedélyes teahódoló lett. Ebből született meg az az álom is, amely egy napon valóra is vált: saját üzletet nyitott és azzal foglalkozhatott, amit igazán szeretett: a fenséges, forró itallal. 1886-ban, még csak 25 évesen nyitotta meg első boltját a híres Anderton’s Hotel alatt. Walter mindig meghallgatta vásárlói véleményét és kritikáit, hozzájuk alkalmazkodva próbált olyan kreációkat alkotni, amik kielégítették a különböző igényeket. Mesterien bánt a kávéval, a kakaóval és a teákkal, melyeket szakszerűen és nagy precizitással készített el. Vendégköre műértőnek is nevezte emiatt. 1890-ig virágzott ez az üzletág, olyannyira, hogy sikeresen betört a Mincing Lane-re is, amely a Tea Utcájaként volt ismert akkoriban, mivel aki ezzel az itallal foglalkozott, itt biztosan kínálta portékáját valamilyen formában. Ráadásul itt kaptak helyet azok az irodák is, amik a londoni kereskedelemmel foglalkoztak.

Waltert és az általa alapított márkát az tette egyedülállóvá, hogy feltett szándéka volt mindenek felett az, hogy személyre szabott termékeket állítson elő, kifejezetten saját ügyfelei számára. Csak a legjobb alapanyagokból vásárolt és egyéni kívánságok alapján dolgozott – a Whittard pedig napjainkban is hasonlóan működik.

Az úgynevezett „Barrister’s Refresher” volt Walter első blendje, amivel szerette volna becsalogatni magához a parókás ügyvédeket. Erre azért is volt nagy esélye, mert újonnan nyíló shopja pont az Inns of Courttal szemben helyezkedett el. Főhősünk rendkívül intuitív személyiség volt, 1930-ban például létrehozta az Opportunity keveréket, mely mellé egy igen csábító ígéret is társult: a nehéz időkben reményt ad ez az ital. Végül olyan sikeres lett ez a blend, hogy egy egész emeletet kellett szentelnie (a raktár mellett) a teának, hogy képes legyen megbirkózni a hirtelen megugró, hatalmas kereslettel. Később szintén ő fejlesztette ki az Orosz Karaván és Whittard Original keverékeket, amik mind a mai napig nagy népszerűségnek örvendenek a Whittard vásárlói körében.

Walter Whittard 1935-ben bekövetkező halála után fiai, Hugh és Dick futtatták az üzletet. A második háborút ugyan mindnyájan túlélték (a két testvért besorozták a brit hadseregbe), de sajnos raktáraik a pusztító támadások által jelentős kárt szenvedtek 1940-ben. A két Whittard azonban rendíthetetlennek bizonyult, új épületeket találtak a Fulham Roadon és Chelseaben, ahol aztán tovább tudták üzemeltetni vállalkozásukat. Továbbra is árultak innovatív, egyedi keverékeket hűséges ügyfeleiknek. Az 1960-as években Hugh tragikus körülmények között elhunyt egy vonatszerencsétlenségben. Mindig azt szerette volna, hogy a Whittard megőrizze egyediségét és lelkesedését. Dick aztán egyedül, immár gyakornokként folytatta – nagyon is sikeresen – a családi örökséget, miután az 1970-es években eladásra került az üzlet.

A márkát Walter Whittard szenvedélye alapította meg, aki mindig a vásárlói érdekeit tartotta szem előtt. Az ügyfelek ugyanakkor bátran támaszkodhattak Walter szakértelmére, aki rendkívül igényes volt a változatosságra: kivételesen széles tea, kávé és forró csokoládé kínálattal rendelkezett. A Whittard saját bevallása szerint mindig arra törekszik, hogy a minőségen tovább javítson, a beszállítókkal szorosan együttműködjön és jó kapcsolatot ápoljon velük, valamint, hogy a termékek kiválasztásánál mindig a legjobb szakértelemmel legyenek képesek dönteni. Legfontosabb céljuk, hogy testreszabott keverékeket állítsanak elő, melyek amellett, hogy az egyént szolgálják, különlegesek is. Felelősségteljesen igyekeznek az alapanyagokat megvásárolni, amik megfelelnek a szigorú környezetvédelmi és etikai követelményeknek is.

A Whittard napjainkban egy virágzó üzlet, mely egy kifejezetten egyedi és nagyon különleges, úgynevezett többcsatornás vásárlási élményt kínál ügyfelei számára. Az Egyesült Királyságban jelenleg 55 üzlettel rendelkeznek, továbbá az interneten is elérhetőek. Per pillanat 30 piacon vannak jelen az egész világon. Csakúgy, mint a kezdetekkor, a legfontosabb szempont ma is az: csak a legjobbat kínálják. Figyelik vásárlóik visszajelzéseit, ezen vélemények alapján pedig próbálják alakítani kivételes termékeik körét. Szeretnének mindig elérhetőek, jól megközelíthetők lenni, s munkájuk gyümölcse által közvetíteni szeretetüket és lelkesedésüket e csodálatos ital felé. Legyen műértő vagy újonc, a Whittard minden vásárlóját szeretettel és egy nagy mosollyal várja.

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés


Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek