Sztárok a neten és a közösségi médián
Figylem! Ez a cikk több mint öt éve íródott, a benne szereplő információk a publikálás időpontjában pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A közösségi médián ma már százmilliók követik az olyan sztárokat, mint Justin Bieber, vagy Kim Kardashian. De a Facebook bejegyzések, vagy képek mögött nem minden esetben áll maga a sztár. Gyakran ügynökségek, vagy tehetséges fiatal marketingesek kommunikálnak a sztárok nevében, és ez rendben is van így.
Ügynökségek a sztárok helyett
A TheAudience nevű cég alig öt éve jött létre és ma már olyan sztárok online megjelenését szervezi, mint Emma Watson, Charlize Theron. Emma Watson a Vanity Fair magazinnak elmondta, elsősorban a munkájára és a színészetre akar koncentrálni, ezért keresett egy ügynökséget, hogy helyette kommunikáljanak. Charlize Theron pedig jótékonysági munkájához kért segítséget.
Az egyensúly
A másik nagy kihívás a sztárok számára a helyes egyensúly megtalálása. A feladat, hogy úgy és azt kommunikálják követőiknek, amit azok látni és hallani szeretnének, de mindezt úgy, hogy közben megmarad magánéletük is. Ha megtalálják a helyes egyensúlyt, akkor hitelesség válnak rajongóik szemében. Frank Cooper marketingszakértő szerint ezen a téren Taylor Swift és Rihanna kommunikációja a legprofibb.
Izgatott sztárok
A sztárok is emberek, és nem mellékes számukra, hogy hány követőjük van a közösségi médián. Egy névtelen szakértőt idéz a Vanity Fair, aki elmondta, hogy ha a követők száma meredeken nő, vagy elér egy bizonyos szintet, akkor a sztárok is izgatottan figyelik az emelkedést, és sokkal aktívabbá válnak.
Weboldal helyett a közösségi média
Míg korábban a sztárok elsősorban a weboldalakra helyezték a hangsúlyt, ma a közösségi média a kommunikáció elsődleges terepe. A Rackhost tárhelyszolgáltató szerint azonban weboldalaknak ma is fontos szerepe van. Míg a közösségi média a kapcsolattartást szolgálja, a weboldalak sokkal alkalmasabbak összefoglaló információk átadására, ami egy modell esetén lehet a galéria, vagy egy színész esetén a szerepek, képességek és díjak.
Komoly bevételi forrás
A celebeknek a közösségi média komoly bevételi forrás is. Emily Ratajkowski elmondása szerint a Facebookon közzétett fizetett bejegyzésekért nagyon komoly összeget kap, ami segíti színészi karrierjét is, hiszen így nem kell minden színészi munkát elfogadnia csak a jobbakat.
Komoly hibákat is vétenek
De a sztárok olykor komoly hibákat is vétenek a közösségi média használatában. Leggyakrabban olyan nem kívánt tartalmak kerülnek fel, amik komolyan rombolják a sztár imázsát. Ezek lehetnek meztelen képek, sértő bejegyzések, és sok egyéb. A nagy hibázok sorában ott van Bill Cosby és Naomi Campell is.
Sztárok, akik otthagyták a közösségi médiát
Van néhány sztár, akik egyenesen felfüggesztette közösségi csatornáját. Ed Sheeran, azért hagyta ott a közösségi médiát, hogy a világot ne csak egy képernyőn lássa, hanem a maga fizikai valóságában. Emma Watson twitterfiókját törölte örökre egy kellemetlen eset után.
Jennifer Lawrence a Twittert nem használja, Scarlett Johannson egyetlen közösségi médiát sem használ. Ők megtehetik.
Ajánlott cikkek
Szólj hozzá!
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok
Kommentek
Legolvasottabb hírek
Közeli barátját veszítette el a színész.
Továbbra is gyászol a híresség.
Nagyon komolyan vette a marketinget.
Ki nem állhatják egymást.
A színésznő csak 24 éves volt.
A szakításról szól a klip.
Így tisztelgett előtte.
Már találkozott Brad barátnőjével.
Victoria Beckham 50 éves lett.
Már hallható az összes új dal.