Eddiginél drágább és jobb: holnap startol a 26. Sziget fesztivál!
Figylem! Ez a cikk több mint öt éve íródott, a benne szereplő információk a publikálás időpontjában pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Sziget: jobb lesz, mint valaha! Az utóbbi évek legjobb zenei programját felvonultató Sziget úgy tűnik nézőcsúcsot is hoz: a szervezők több mint félmillió látogatót prognosztizálnak a szerdától induló hét nap alatt és könnyen lehet, hogy az idei Szigeten köszönthetjük a kezdetektől számított 9 milliomodik látogatót is.
Januárban a „Legjobb Zenei Felhozatal” elismeréssel jöttünk haza a European Festival Awards díjátadó gálájáról, ami arra ösztönzött minket, hogy idén még erősebb programmal rukkoljunk elő
– mondta Kádár Tamás, Sziget főszervezője, aki már korábban is elmondta,
kidolgoztunk egy hároméves növekedési tervet, amelyre azért is szükség volt, mert a külföldi headlinerek egyre drágábbak és a fellépti díjak kifizetéséhez a korábbinál is komolyabb financiális háttér kellett
Ennek jegyében idén 1 milliárd forinttal nagyobb lett a sztárelőadókra szánt büdzsé, és
már a jövő évvel kapcsolatban is gigasztárokkal tárgyalunk
– tette hozzá a főszervező, aki elmondta, hogy az idei év erejét mutatja, hogy a hétfő már szinte teltházas, és ezen kívül is gyakorlatilag péntektől az utolsó napig egyformán erős napokra számíthatunk.
Adatok
Hetvenhat hektáron nyolcezer ember szorgoskodott hetek óta azon, hogy felépüljön az idén 25 éves Sziget, ami 26. alkalommal fogadja az immár több mint 100 országból érkező látogatókat. A Sziget legnagyobb építménye a Nagyszínpad, a maga 3000 m2-es területével, 500 m2-es játékterével. A legnagyobb sztárokat - Kendrick Lamar, a Gorillaz, Lana Del Rey, a Mumford and Sons, Dua Lipa, Kygo, Arctic Monkeys, Liam Gallagher vagy Shawn Mendes – felvonultató helyszínen egy 400 m2-es ledfal teszi teljesebbé a képi világot és mintegy 200 db intelligens, nagyteljesítményű ultramodern lámpa biztosítja a tökéletes látványt.
A Nagyszínpad programjai (és minden szabadtéri helyszíné) este 11-kor befejeződnek, a buli azonban nem áll meg, ezután csak zajcsillapított sátrakban lesznek programok. Köztük a két legnagyobb az Bacardí Aréna és a MasterCard Színpad by A38. A két nagysátor összesen 25.000 látogatót tud befogadni, az Aréna 11.000 m2, az A38 13.500 m2 területű.
A Sziget építése során felállítottak 27 km kerítést, lefektettek 21.000 m2 méhsejt járólapot és 8.000 m2 alumínium járófelületet a talajterhelés enyhítésére és a sátrakban további 23.000 m2 dobogót fektettek le. A Szigeten van 250 konténer kiszállítottak 40 kamionnyi építési állványt és több mint 1000 kamion hozta a Szigetre csak a technikát.
A fesztiválon lesz 1200 db mobil wc 600 db angol wc és 2 kamionnyi wc papírral készülnek a szervezők valamint több mint 500 zuhanyzó áll majd a fesztiválozók rendelkezésére.
A Sziget elhíresült arról is, hogy látványvilágában az egyik legizgalmasabb szerte Európában. Több mint 100 különböző művészeti alkotás, egyedi szobor és funkcionális térinstalláció díszíti a területet 40 km-nyi fényfüzér ad egyedi világtást a fesztiválnak 19.000 izzóval és feltűnik majd 1000 lampion is.
A Sziget biztonságát 1200 őr védi, s további 100 rendvédelmi személy. Felépül egy 600 fős egészségügyi bázis, dolgozik a Szigeten 300 tűzoltó és egy 20 fős vezetési törzs, meteorológussal, tűzoltóval, fegyveres erők képviselőivel, operátorokkal. A kommunikációt 500 db RH rádió biztosítja.
Goodbye TOI TOI! Welcome yoo! A főként a hazai fesztiválok terén országosan ismertté vált TOITOI mobil illemhely szolgáltató cég a jövőben yoo! néven folytatja illetve bővíti tevékenységét. A cég névváltozásával párhuzamosan a mobil WC szinonimájává vált TOITOI márkanév is yoo!-ra változik. A cég ma már az alaptípusok mellett számos extrákkal feleszerelt termékekkel is rendelkezik. Kiemelt hangsúlyt fektet a mozgássérült ügyfelek kiszolgálására, különféle speciális, az egyedi igényeket kiszolgáló mobil illemhelyekkel, illetve a cég filozófiájának alapja a környezet védelme. Ennek jegyében munkájuk során környezetbarát, újrahasznosítható, és újrahasznosított anyagokat illetve biológiailag lebomló szereket használnak fel, illeszkedve ezzel a Sziget Love Revolution környezettudatos koncepciójába.
Triplakomlós sör, „kaizen” gondolkodásmód
Nincs Sziget idén sem Dreher nélkül, sőt, a két love brand ebben az évben közös tv-, citylight- és online kampány során népszerűsíti a fesztivált. A tavalyi, 25. jubileumra készült, nagy sikert arató, Centennial komlóval hidegkomlózott, citrusos, virágos aromájú sörkülönlegesség, immár Triplakomlósra keresztelve idén is elérhető lesz az eseményen a Dreher Classic és Hidegkomlós változatok mellett. A márka azokra is gondolt, akik szeretnek két koncert között egy nyugodt, baráti sörözés keretében megpihenni, őket várja majd raklapvilágával a Dreher Chill Out Zóna a nagyszínpad mögötti térségben.
A sör szerelmeseinek nagy hír, hogy a Dreher Sörgyárak két másik – az eseményen korábban még nem elérhető – márkájával is megjelenik a Szigeten. Az alsóerjesztésű cseh Pilsner Urquellt nem kell bemutatni a magyar közönségnek, hiszen már régóta nagy kedvence még a gourmet fogyasztóknak is. De elérhető lesz a fesztiválköztársaságban a hazai piacon idén debütáló Asahi Super Dry is: japán elsőszámú sörét a száraz és frissítő, utóíz nélküli, úgynevezett karakuchi ízvilág teszi egyedivé, amelyet a komló és árpa alapanyagok mellett többek között a rizs biztosít. Az Asahi különleges fa pavilonját a Hello Wood építette, hiszen annak vezetői maguk is elkötelezettek a márkát is jellemző „kaizen” gondolkodásmód, vagyis az élethosszig tartó fejlődés, tökéletesítés mellett.
Love Revolution
Európa többször is legjobbnak választott nagyfesztiválja - egyebek mellett - egy megújult köntösbe bújtatott nagyszínpaddal hívja fel a figyelmet az idén meghirdetett „Szeretet Forradalmára”, ami egy
nagy közös ünnep, boldog és békés ünneplése annak, hogy tudjuk, közösen képesek vagyunk elérni, hogy erőszak és félelem nélkül élhessenek az emberek szerte a világban, hogy egy élhető Földet hagyjunk utódainkra, hogy az alapvető emberi jogok mindenhol sértetlenek maradhassanak, hogy szűnjön meg az előítéletesség és a kirekesztés
– áll a Sziget kiáltványában.
A Love Revolution egyik üzenete a környezettudatosság és a fenntartható fejlődés, amire idén a korábbinál is nagyobb energiát fordítanak a szervezők.
Célunk, hogy élhető Földet hagyjunk az utódainkra
– áll a Sziget kiáltványában.
A tavalyi év nagy újítása volt, hogy miután a szervezők több ezer köbméter vizet használnak pormentesítésre, ballaszt tartályokba súlynak, vagy egyéb célokra, ezt a mennyiséget nem ivóvízből, hanem a Duna vizéből fedezték. Ez így lesz továbbra is. Az idei évtől már a hulladék mennyiségének csökkentésére is nagy hangsúlyt tesznek. Bevezetésre kerül a Re-pohár – azaz a visszaváltható pohár - rendszer, aminek a segítségével mintegy másfél millió eldobható műanyagpoharat szeretnének kiváltani. Idén is szelektíven gyűjtik a PET palackokat, az ALU dobozokat, a kartont és a vendéglátóhelyek pultjában képződő üveghulladékot. A tavalyi évvel megegyező mennyiséget, mintegy 2000 köbméter hasznos anyagot várnak ettől. Az elhasználódott palackokat és dobozokat három Recycling Centerben lehet majd ajándékokra cserélni.
Az idei évben először EcoKempinget is nyitnak a környezetvédelem iránt elkötelezett kempingezőknek. Itt napelemes vízmelegítéssel, víztakarékos wc-vel, közösségi étkező- és tartózkodó helyekkel, illetve egyéb környezettudatos megoldásokkal várják a látogatókat. „A napelemmel működő kemping támogatásával az E.ON a tudatos, fenntartható energiahasználatra hívja fel a figyelmet és tovább viszi az áprilisi márkakampányában megkezdett gondolatot: rajtunk is múlik, hogy élhető legyen a jövőnk” – mondta Károlyi Zsuzsanna, az E.ON marketing és kommunikációs vezetője. A kemping lakójaként mindenki tehet egy zöld lépést a környezetünkért és megtapasztalhatja, hogy a nap segítségével, megújuló energiával is lehet kényelmes az élet. Az E.ON SolarHome napelemekkel felszerelt kemping mellett egy közösségi lépésszámláló applikációval is készült az energiacég. A Mozdulj.ON segítségével a „szigetelők” pontokat gyűjthetnek, amelyekért LED-es, napelemes fesztiválkiegészítőket is kaphatnak az E.ON standjánál, ahol a nap erejével fel is tölthetik telefonjaikat és wifit használva pihenhetnek meg a koncertek között.
Szintén újdonság lesz 80 db vákuum-öblítéses wc rendszerbe állítása a fesztiválon, mellyel 85%-os vízmegtakarítás érhető el. A szervezők 10.000 darab zsebhamutartót is kiosztanak, az étkezőhelyek pedig csak lebomló tányérokat és evőeszközöket használhatnak. Továbbra sem lehet nejlonzacskót forgalmazni a Szigeten, illetve a szponzorok számára is fennáll a szórólaposztás tilalma. Aprónak tűnő, de fontos lépés, hogy a vendéglátóegységekben csak kérésre adnak majd szívószálakat.
A Sziget a reNEW-val együttműködve csökkenti a fesztiválozás ökológiai lábnyomát.
A világ első, 100%-ban újrahasznosított tisztítószere hozzájárul az idei Sziget ökológiai lábnyomának csökkentéséhez. A budapesti székhelyű reNEW Technologies a világújdonságnak minősülő szabadalmaztatott eljárásával, használt szerves anyagból ecetsav alapú tisztítószereket állít elő. Ez a termék a világon az első tisztítószer, amely 100%-ban újrahasznosított. A tisztítószer család teljesen lebomló és megújuló, nem mérgező, nem rákkeltő és nem ártalmas a környezet számára. A reNEW az idei Sziget által kijelölt mosdók tisztaságához WC tisztítójával és általános tisztítószerével járul hozzá. Kampányával felhívja a fesztiválozók figyelmét ökológiai lábnyomunk csökkentésének sürgető fontosságára, és arra, hogy a 100%-os újrahasznosítás igénye mindennapi életvitelünkbe hogyan ültethető át.
Karszalagos fizetés a Szigeten is
Idén már a belépésre jogosító karszalaggal is lehet fizetni a Szigeten. A rendszer lényege, hogy a karszalagok RFID chippel lesznek felszerelve, így amellett, hogy minden belépési jogosultságot tartalmaznak (napok, kempingek, stb.) a fizetési funkciót is magukban foglalják. Ez a rendszer a heti és napijegyeseknél is egyaránt működik, és gyakorlatilag a Festipay fizetőkártyát váltja ki, ami ezáltal tulajdonképpen beépül a karszalagba. Így megszűnik a korábban a kártyáért fizetendő 500 forintos letét is, illetve a karszalag további előnye, hogy sorbaállás nélkül, a Sziget mobil-applikációján keresztül is fel lehet tölteni. Ez esetben a bennmaradó összeget – 300 Ft felett – automatikusan visszautalják a látogatóknak. Emellett természetesen egyérintéses (contactless) bankkártyákkal is lehet majd ugyanúgy fizetni, mint eddig és a bankkártyás és karszalagos fizetés mellett mobiltelefonnal is kiegyenlíthetjük a számlánkat.
Ajánlott cikkek
Szólj hozzá!
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok
Kommentek
Kapcsolódó sztárok
Legolvasottabb hírek
Ilyen megjegyzésre nem sokan számítottak tőle.
Nézd meg, milyen jelmezt választottak!
Chloë Grace Moretz coming outtolt.
Az énekesnőt nagyon szíven ütötte.
Várandós a szupermodell!
Véget ért a kapcsolatuk.
Lássuk, mi minden történt 1999-ben.
Megint Nickre akadtak ki.
Még több megrázó információ derült ki róla.
Nagyon kinevette őket.