Starity

Új lendületet kaphat a hazai e-kereskedelem

2019. november 04. 14:02   |   Szerző: Starity

Az Amerikai Egyesült Államokból érkező Black Friday mára a magyar e-kereskedelem legfontosabb eseményévé nőtte ki magát. A webáruházak egymással versengve készülnek a nagy napra, sőt néhány szereplő már a nemzetközi Fekete Péntek előtt ezzel a névvel illeti a leárazáskampányait. Vannak, akiknél a péntek egész hónapban tart, néhány szereplőnél „csak” vasárnapig. De láttunk már Fekete Péntek névre keresztelt akciót májusban is.

hirdetés
Új lendületet kaphat a hazai e-kereskedelem

Egyre nagyobb várakozás előzi meg a Black Friday nevű leárazás cunamit, ami minden évben új lendületet ad az e-kereskedelemnek. 

E-commerce menedzserek szerint a webáruházak mára igencsak elkoptatták a Black Friday hívószó jelentését, emiatt a kereskedelmi teljesítmény egyre inkább megoszlik novemberben és egyre kevésbé korlátozódik egyetlen napra. A webáruházak reakciói viszont érthetők és logikusak… Azzal szembesültek, hogy a Black Friday előtt hetekben jelentősen bezuhantak a bevételeik, a vásárlók egyértelműen az év akcióira vártak, a hirtelen jött rendellésszám viszont olyan kihívás elé állította őket, ami a logisztikai kapacitásaikat alaposan próbára tette. 

A szolgáltatások minőségének megőrzése érdekében a webáruházak arra kényszerültek, hogy a Fekete Pénteket megelőző időszakban is jelentős leárazásokat biztosítsanak a vásárlóik részére. Egyesek ezt a Black Friday meghosszabbításával, mások jelentős leárazáskampányokkal érték el. A dolog mindenesetre működik; ma már érdemes a Fekete Pénteket megelőző időszakban is keresni a legjobb árakat.

Ugyanakkor meg kell említeni, hogy a Black Friday jelentős terhelést ró a webáruházakra. Részben ez magyarázza, hogy a november egyre inkább a legnagyobb szereplők csataterévé válik, a kisebb shopok szépen félreállnak az útból. A nagy webáruházak megfelelő gyártói és beszállítói kapcsolatokat tudhatnak maguk mögött ahhoz, hogy igazán jó ajánlatokat biztosítsanak a vásárlók részére. Ráadásul mellettük áll a saját marketing csapatuk, amely kellő hírverést csinál az akciónak és rendelkezésükre áll a megfelelő raktárkapacitás is, ami képes kiszolgálni az extrém rendelésállományt.

A kis szereplők viszont nem kelhetnek versenyre velük. Képtelek túlharsogni a nagyok által keltett reklámzajt, beszállítói és gyártói támogatás nélkül nem képesek árversenyre kelni velük, de ha mindez sikerülne is, a megnövekedett rendelésszám komoly kihívás elé állítaná őket. Ezért megalapozott az a kijelentés, miszerint a piac kisebb szereplői számára a Black Friday inkább a piacvesztés minimalizálásáról szól, nem pedig a piaci részesedés növeléséről.

A GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint a hazai e-kereskedelem az első félévben mintegy 16,4 százalékot nőtt. A nemzetközi gazdasági teljesítményről érkező negatív hírek hatására a növekedés kismértékben lassulhat, várhatóan 15 és 16 százalék közé lesz tehető.

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek