Új lendületet kaphat a hazai e-kereskedelem
Az Amerikai Egyesült Államokból érkező Black Friday mára a magyar e-kereskedelem legfontosabb eseményévé nőtte ki magát. A webáruházak egymással versengve készülnek a nagy napra, sőt néhány szereplő már a nemzetközi Fekete Péntek előtt ezzel a névvel illeti a leárazáskampányait. Vannak, akiknél a péntek egész hónapban tart, néhány szereplőnél „csak” vasárnapig. De láttunk már Fekete Péntek névre keresztelt akciót májusban is.
Egyre nagyobb várakozás előzi meg a Black Friday nevű leárazás cunamit, ami minden évben új lendületet ad az e-kereskedelemnek.
E-commerce menedzserek szerint a webáruházak mára igencsak elkoptatták a Black Friday hívószó jelentését, emiatt a kereskedelmi teljesítmény egyre inkább megoszlik novemberben és egyre kevésbé korlátozódik egyetlen napra. A webáruházak reakciói viszont érthetők és logikusak… Azzal szembesültek, hogy a Black Friday előtt hetekben jelentősen bezuhantak a bevételeik, a vásárlók egyértelműen az év akcióira vártak, a hirtelen jött rendellésszám viszont olyan kihívás elé állította őket, ami a logisztikai kapacitásaikat alaposan próbára tette.
A szolgáltatások minőségének megőrzése érdekében a webáruházak arra kényszerültek, hogy a Fekete Pénteket megelőző időszakban is jelentős leárazásokat biztosítsanak a vásárlóik részére. Egyesek ezt a Black Friday meghosszabbításával, mások jelentős leárazáskampányokkal érték el. A dolog mindenesetre működik; ma már érdemes a Fekete Pénteket megelőző időszakban is keresni a legjobb árakat.
Ugyanakkor meg kell említeni, hogy a Black Friday jelentős terhelést ró a webáruházakra. Részben ez magyarázza, hogy a november egyre inkább a legnagyobb szereplők csataterévé válik, a kisebb shopok szépen félreállnak az útból. A nagy webáruházak megfelelő gyártói és beszállítói kapcsolatokat tudhatnak maguk mögött ahhoz, hogy igazán jó ajánlatokat biztosítsanak a vásárlók részére. Ráadásul mellettük áll a saját marketing csapatuk, amely kellő hírverést csinál az akciónak és rendelkezésükre áll a megfelelő raktárkapacitás is, ami képes kiszolgálni az extrém rendelésállományt.
A kis szereplők viszont nem kelhetnek versenyre velük. Képtelek túlharsogni a nagyok által keltett reklámzajt, beszállítói és gyártói támogatás nélkül nem képesek árversenyre kelni velük, de ha mindez sikerülne is, a megnövekedett rendelésszám komoly kihívás elé állítaná őket. Ezért megalapozott az a kijelentés, miszerint a piac kisebb szereplői számára a Black Friday inkább a piacvesztés minimalizálásáról szól, nem pedig a piaci részesedés növeléséről.
A GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint a hazai e-kereskedelem az első félévben mintegy 16,4 százalékot nőtt. A nemzetközi gazdasági teljesítményről érkező negatív hírek hatására a növekedés kismértékben lassulhat, várhatóan 15 és 16 százalék közé lesz tehető.
Ajánlott cikkek
Szólj hozzá!
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok
Kommentek
Legolvasottabb hírek
Aranyos videó készült róluk.
Tragikus hírt osztottak meg a feleségével.
Boldogan jelentette be a sztár.
Gyerekkora óta így tesz.
Érdekes tanács, megfogadnád?
Egy újabb híresség csatlakozott.
A-listás színésszel jár Kris Jenner egyik lánya.
Kifejtette, mi a baja vele.
Közeleg az esküvő, így érez vele kapcsolatban a zenész.
Ő volt a celebrity crush-a.