Starity

Mire való a linképítés?

2022. március 14. 14:02   |   

A linképítés az online marketing része, mely nagyon fontos, hiszen minél több releváns tartalommal ellátott oldal hivatkozik a mi vállalatunk linkjére (URL-jére, pl.: www.pelda.hu), annál jobb lesz az oldal megbízhatósága az interneten, hiszen sokan hivatkoznak rá, mint forrásra.

hirdetés
Mire való a linképítés?

A linképítés az online marketing része, mely nagyon fontos, hiszen minél több releváns tartalommal ellátott oldal hivatkozik a mi vállalatunk linkjére (URL-jére, pl.: www.pelda.hu), annál jobb lesz az oldal megbízhatósága az interneten, hiszen sokan hivatkoznak rá, mint forrásra.

Mi az a link?

Van egy ügyfél, akinek van egy webhelye. Ez lehet egy blog, egy weboldal vagy akár egy hatalmas webáruház is. Mi a közös bennük? Mindegyiknek van egy URL-je, azaz linkje. Sőt, van, hogy egy domainnek (fő URL) több aldomain-jét is szeretnék népszerűsíteni az interneten.

Példa:

  • www.webshop.hu - ez a fő domain
  • www.webshop.hu/elektronikai-eszkozok - ez egy aldomain

Egy vállalat tehát kérhet csak fő domain névre vagy aldomain nevekre is linképítést. Mivel egy webshop esetében rengeteg link keletkezik - amelyek a különféle kategóriák miatt jönnek létre -, így fontos ezekben az esetekben több URL-t is megerősíteni marketing kampányokkal, amelyre tökéletes eszköz a linképítés.

Hogy működik a linképítés?

A legegyszerűbb és legbiztonságosabb módszer a PR vagy Sales cikkek segítségével történő linképítés. Ez azt jelenti, hogy például egy elektronikai cikkeket árusító webshop felkér egy online marketing ügynökséget, hogy készítsen számára egy linképítési stratégiát.

A linképítési stratégia kidolgozása során megnézi az ügynökség, hogy mely URL-eket érdemes megerősíteni egy online marketing kampánnyal. Ha erre rábólint az ügyfél, megkezdődhet a PR és Sales cikkek írása, amelyekben benne lesz az ügyfél által kért link. Ezek lehetnek 2000, de akár 20.000 karakteres szövegek is.

Hosszú PR cikkekkel egyszerűbb a linképítés

Egy legalább 2000 karakteres, de egyes esetekben akár a 20.000 karakteres cikkek számos olvasót tudnak bevonzani, ha elég érdekesre, informatívra és egyedire sikerül az adott szöveg.

Minél több hasznos, mások számára felhasználható információt tartalmaz egy PR vagy Sales cikk, annál nagyobb az esélye, hogy megosztják egymással az emberek a közösségi média oldalaikon posztok formájában.

Érdemes emiatt befektetni a linképítésbe, hiszen ez hosszú távon segíti növelni a céges webhely látogatottságát és a profit-növekedést.

Linképítés árak középvállalatok számára

A középvállalatok már megengedhetnek maguknak akár egy 2-4 milliós marketing büdzsét is, hiszen ebben a szektorban már óriási a verseny. Nemcsak itthoni, de a környék országaiban működő online vállalkozásokkal is fel kell venni a versenyt. Így nem mindegy, hogy milyen linképítési stratégiát dolgoznak ki számukra az ügynökséget.

A középvállalatok már többet tudnak költeni linképítésre, emiatt nekik már kellhet egy minimum 50.000, maximum 150.000 Ft-os linképítési csomag havonta, amely során a különféle PR, Sales és SEO szöveget sokak által látogatott hírportálokra, blogokra teszik ki a szakemberek.

Linképítés árak multiknak

Itt értelemszerűen a csillagos ég a határ, így nem meglepő, ha a linképítés ára az extra hosszú SEO vagy kutatási eredményeken alapuló szövegek miatt felmehet több százezer Ft-os összegre is havonta.

Persze vannak olyan linképítés árak, amelyek kiszámíthatóbbak, hiszen léteznek alap, közepes, haladó vagy prémium linképítési csomagok is, amelyek szintén nagy sikereket képesek elérni, ha ügyesen alkalmazzák az ügynökök a különféle bevált szövegírási és linképítési trükköket.

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek