Starity

Hogyan válasszunk jó fogorvost?

2022. szeptember 28. 20:08   |   

Akár új helyre költözött, akár nincs megelégedve jelenlegi fogorvosával, valamiért Ön is úgy döntött, hogy ideje új szakemberre bíznia fogai egészségét.

hirdetés
Hogyan válasszunk jó fogorvost?

Egy megbízható fogorvos kiválasztásához két fő szempontot kell figyelembe vennie:

  • Hogyan bánik önnel az adott fogorvos

  • Milyen minőségű szolgáltatást nyújt

De mi alapján állapíthatjuk meg, hogy egy fogorvos tényleg a szívén viseli-e páciensei egészségét, és valóban igyekszik-e a lehető legszínvonalasabb ellátást biztosítani?

Egy jó fogorvos jellemzői

1. Végzettség

Az orvosi kvalifikációk nem tükrözik sem az adott szakember hozzáállását, sem pedig a modorát. Arra azonban mindenképpen megéri odafigyelni, hogy egy adott orvos milyen kezelésekre szakosodott, hiszen a fogászaton belül is vannak különböző szakirányok. Egyes orvosok például kifejezetten a fogszabályozásra koncentrálnak, míg mások általános fogorvosokként praktizálnak.

2. Türelem

Ha a lefoglalt időpontok hosszabbak az átlagnál, akkor ez azt jelenti, hogy a fogorvos minden páciensére elegendő időt szeretne fordítani. Egyáltalán nem mindegy, hogy egy fogorvos 15 vagy 45 percet szán minden páciensére (persze attól is függően, hogy milyen beavatkozásra van szüksége).

3. Modern felszerelések és tiszta rendelő

Ha a rendelő jól felszerelt, tiszta és szemmel láthatóan korszerű eszközöket használ, akkor az minden esetben pozitívum. Ezen nincs igazán mit ragozni, hiszen minden páciens részéről jogos elvárás, hogy higiénikus körülmények között lássák el.

4. Segítőkész és tájékoztató hozzáállás

Egy jó fogorvos elmagyarázza, hogy mi és miért fog történni a páciens szájában. Ami viszont ennél is fontosabb, hogy ehhez teljesen hétköznapi kifejezéseket használ, nem pedig szakorvosi vagy latin szavakat.

Az igazán lelkiismeretes fogorvosok minden opcióról tájékoztatják pácienseiket, ismertetik azok előnyeit és hátrányait, és persze javaslatokat is tesznek a páciensek egyéni helyzeteire. Nem titkolóznak és minden kérdésre készséggel válaszolnak.

A PureDental fogászatán pedig fogászati problémájára részletes kezelési tervet is kap, amelyben többféle lehetőséget vázolnak fel kezelésére. Amennyibben megbízható fogászatot keres, kérjen időpontot a PureDental fogorvosaihoz az alábbi linken: fogorvosi rendelő Budapest!

5. Tisztelet

Egy megbízható fogorvos figyelmes és szem előtt tartja páciensei igényeit. Nem egy alá-fölérendelt kapcsolatot próbálnak kialakítani a betegeikkel, hanem partnerek szeretnének lenni a gyógyulásukban. Mindemellett nem csak páciensüket tisztelik, hanem asszisztensüket és a többi munkatársukat is.

6. Megelőző mentalitás

Egy lelkiismeretes fogorvos arról is tájékoztatja pácienseit, hogy a jövőben hogyan őrizhetik meg fogaik és fogínyük épségét. Kérésre megmutatják a helyes fogtisztítási módszereket, és összességében arra törekednek, hogy pácienseik hatékonyan tudjanak vigyázni fogaikra.

7. Odafigyelés a kényelemre

Egy jó fogorvos előre megbeszéli pácienseivel, hogy hogyan jelezhetnek neki, ha rosszul érzik magukat, vagy csak szeretnék egy rövid ideig szüneteltetni a beavatkozást.

8. Más szakemberek ajánlása

Egy megbízható fogorvos elismeri, ha egy eset nem az ő specialitása, és inkább egy másik megbízható szakembert javasol a páciensnek.

9. Utólagos érdeklődés

Egy lelkiismeretes fogorvos utólag is felkeresi a pácienst, hogy érdeklődjön az állapotáról, illetve, hogy kikérje páciensei véleményét. Ezek a visszajelzések segítenek még jobb minőségű ellátást biztosítani a későbbi kezelések során.

Milyen jelek utalnak arra, hogy érdemes lenne fogorvost váltani?

Ha az alábbiak közül egy vagy több állítás is igaz jelenlegi fogorvosára vagy fogászatára, akkor érdemes lesz minél hamarabb váltani:

  • Tiszteletlenül bánik a páciensekkel vagy a munkatársaikkal.
  • A rendelőben rendetlenség van, vagy nem elég tiszta.
  • Az első időpont (ami általában egy alapos vizsgálat) túl gyorsan lezajlik és nem elég alapos.
  • Nem érdeklődik a páciens egészségügyi állapotáról, allergiáiról, korábbi kezeléseiről stb.
  • Nem figyel arra, amit a páciens mond.
  • Nem sorolja fel a kezelési opciókat, hanem a páciens megkérdezése nélkül dönti el, hogy hogyan kezelje az adott problémát.
  • Nem magyarázza el a beavatkozás részleteit, és nem kér engedélyt, mielőtt hozzálátna ahhoz.
  • Sóhajtozik vagy a szemeit forgatja, amikor a páciens kérdéseket tesz fel.
  • Nem érdekli a páciens kényelme.
  • Kezeli a problémát, de nem ad tanácsokat a további problémák megelőzésére.
  • A páciens megfelelő indok nélkül kerül át egy másik orvoshoz, miközben tart a kezelés.

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek