Starity

Bevezetés az online PR rejtelmeibe!

2023. március 13. 15:03   |   

Az online PR fogalmát többen is eltérő módokon igyekeznek meghatározni. A legkönnyebben talán úgy fogalmazható meg, hogy a márkaismertséget célzó PR vegyítése azzal a szándékkal, hogy a kereső listájában előbbre juthasson az oldalad. Fogd fel úgy, hogy a SEO szolgálatába állítod a klasszikus píárt.

hirdetés
Bevezetés az online PR rejtelmeibe!

A márkaismertség alapjai

A legtöbb vállalkozó arról álmodozik, hogy bekerül a hírekbe, ugyanis a média elég jó eszköz arra, hogy bizalmat ébresszen, növelje a hitelességet és validáljon. A pozitív hírek jelzésértékkel bírnak annak tekintetében, hogy az adott cég értékteremtő, ráadásul izgalmas is. Bizonyára egyre jobban elkezdett érdekelni téged is a téma. 

Egy veterán ügynökség révén viszont az online PR világán túl komplett marketing tervet is kaphatsz. Ajánljuk figyelmedbe a 7Blog tartalommarketing szolgáltatását! A támogatás mellett rengeteg új ismeretre tehetsz szert, ráadásul biztos alapokra helyezheted vállalkozásod. 

A hagyományos PR sajátja, hogy a több médiamegjelenés által sikeresebbnek mondható a kampány. Ezzel talán csak az a probléma, hogy nem igazán mérhető, sőt nem építi az online jelenléted. Pedig az online felületeken való érvényesülés is döntő a siker szempontjából. 

Hogyan érj el több látogatót? 

Bármilyen cégről is legyen szó, fontos meghatározni a legfőbb üzenetet, ugyanis az érdeklődőid felé ezt kellene kommunikálnod. Itt viszont még nem dőlhetsz hátra, hiszen nem csupán a mondanivaló lényeges, hanem a kulcsszavak kiválasztása is. A legrelevánsabb kifejezések meghatározása nem mindig egyszerű feladat. 

Kezdj neki úgy, hogy beírod a Google keresőjébe az elsődleges kulcsszavad, ezután bogarászd át a rendszer által mutatott egyéb kifejezéseket is. Ezeket nevezik LSI kulcsszavaknak, melyek jelentésükben kapcsolódnak az elsődlegesen meghatározotthoz. 

Máris kaptál jó néhány plusz segítséget, melyeket beépíthetsz a tartalmaidba, ennek pedig a Google is örülni fog, jutalmadként előrébb sorolja ezeket a cikkeket. További előnye, hogy a releváns kifejezések sokkal jobban rávilágítanak arra, hogy mire kíváncsiak az olvasók, mi érdekli az embereket. Ebből bőségesen inspirálódhatsz!

Azonban van egy rossz hírünk is: önmagában a szuper tartalom még kevés, emellett kellően olvasottnak kell lennie az oldalnak, különben nincs online PR értéke. Inkább egy megbízható, ugyanakkor népszerű csatornát válassz!

Minőség és relevancia jelentősége a Google szemében

Egyértelmű, hogy a Google szemében értékesebb egy olyan link, netán említés, amely tematikájában kapcsolódik a vállalkozásodhoz, és az adott felülethez is, amelyen elhelyeznéd. Hiába könyvelhető el ugyanis magasabb látogatottság, ha kevésbé tűnik relevánsnak. 

Legfőbb célod, hogy minél érdekesebb tartalmakat készíts, lehetőleg az olvasók igényei szerint. Emellett ne feledkezz meg a mérésről sem, a Google Analytics ebben mindenképpen a segítségedre lehet!

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek