Birkenstock – a nyár időtlen trendje
Több mint egy évszázad. Azért ez rengeteg idő! Idő a tapasztalatok, a tudás megszerzésére. Idő a stílus kikristályosodására. Még akkor is, ha ezt az időt pont a világhírű márka nem jósolta meg volna saját magának. Mert a brand megálmodója nem vágyott a sikerre, nem akarta a népszerűséget, mégis törvényszerű, hogy felkapottá, rajongottá vált.
Honnan jön ez a sikersztori?
A Birkenstock iránt táplált világméretű rajongásnak az alapjai, mondhatni gyökerei egészen a XIX. századig nyúlnak vissza. Megéri picit belekukkantani a történelem már-már porosnak tűnő lapjaiba, mert roppantul izgalmas az eredettörténet, aminek a márka a szárnyalását köszönheti. Mert vigyázat, nem Fortuna keze van a dologban, a szerencse legfeljebb annyiban játszott közre, hogy a jó ötlet jókor érkezett.
Na, de hogy belecsapjunk a közepébe, vagy stílusosan megfogalmazva belecsobbanjunk a habokba: a XIX. század végén aranykorát élte a fürdőkultúra Németországban. Ki ne ismerné Baden-Badent? És ez csak egy a gyógyvízzel kecsegtető városok közül. A század végére gazdag európaiak érkeztek a kontinens minden részéről, sőt a tengerentúlról is, hogy a saját bőrükön tapasztalhassák meg mindazt, amit a vízben való elmerülés ígér.
Hogy milyen emberek járnak általában fürdőkbe? Akik adnak az egészségükre. Vagy legalábbis erre apellált az a frankfurti cipész, aki észrevette a mai, modern szóval megfogalmazva piaci rést, majd kihasználta azt. Olyan papucsokat kezdett el gyártani, amiknek a talpbetéte lekövette a talpak formáját. Ez akkoriban rendhagyó újdonságnak számított. Ugyanakkor az vitathatatlan tény, hogy papucs nélkül aligha érdemes fürdőbe indulni. A speciális talpbetétek kifejlesztése azonban nem állt meg itt. Konrad Birkenstock továbbment, és a cipőkre is kiterjesztette azt az elképzelését, hogy ez a forradalmi innováció sokat adhat hozzá a járás élményéhez. Igaza lett! De még mennyire! Kis kiegészítés még, hogy a cipész felmenői is ezzel a mesterséggel foglalkoztak, azaz több száz éves múltra tekint vissza az a szakértelem, ami minden egyes lábbeliben megmutatkozik.
Mi újság manapság?
Nem újdonság, és nem meglepő: a Birkenstock mára a világ egyik legismertebb márkájává nőtte ki magát. A rendkívüli diadalmenetet, amit a brand magáénak tudhat, nem csupán a fenti tényezőknek köszönheti, hanem annak is, hogy tulajdonképpen sohasem állt világsikert remélő ambíció a háttérben, azaz annak idején Konrad Birkenstock csupán gyógyászati segédeszközöket kívánt gyártani, semmi több. Aztán úgy alakult, hogy erre a fajta figyelmességre, profizmusra és minőségre mind többen figyeltek fel, mert igényként merült fel.
Harcias amazon, kicsit hippi, nagyon rendhagyó?
Így is jellemezhető a Birkenstock. A cég annyira ellenállt a ruhaiparban megszokott trendekkel, hogy például nem volt hajlandó elvinni az előállítást ázsiai országokba, és akkor ez csak egyetlen egy példa azok közül, amik az egyediségét, a különlegességét bizonyítják. A papucsok királya, ahogyan sokan emlegetik, a mai napig újító elgondolásairól, formabontó ötleteiről híres, és többek között – túl a prémium minőségen persze – ennek is betudható elképesztő keresettsége.
Ajánlott cikkek
Szólj hozzá!
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok
Kommentek
Legolvasottabb hírek
Bepillantást engedett az otthonába.
Hailey-nek időre van szüksége.
Megmondta az okát egy ismerőse.
Véget értek a mézeshetek.
Nagyon boldog életet él.
Kékben ragyogott a sztár.
Szeretné összekötni vele az életét.
Közös nyaralással próbálnak javítani a helyzeten.
Újabb dráma az énekesnő körül.
Ismét reagált az írónő transzfób megjegyzéseire.