Sikeres vállalkozás tartalommarketing alkalmazásával
Az online térben tevékenykedő rengeteg cég közül kitűnni még kitűnő termékekkel, szolgáltatásokkal sem könnyű, ezért is fontos, hogy átfogó marketingstratégiával rendelkezzünk, amelynek a tartalommarketing is része.
A célközönség, és nem mellesleg a Google számára értékes és releváns tartalmak létrehozásával, publikálásával vonzóvá tehetjük a vállalkozást az érdeklődők számára, ami által végső soron nyereséget realizálhatunk. Az emberek ugyanis a problémáik megoldására keresnek megoldást az interneten, és jutnak el azokhoz a vállalkozásokhoz, amelyek a tartalmak révén megoldást kínálnak rá.
Ezért is lényeges, hogy a stratégiánk erre a területre is kiterjedjen. Mit nevezünk tartalomnak? Milyen elemei vannak a tartalommarketing tervnek?
Minőségi mondanivalóra szükség van
A tartalommarketing egy hosszú távú stratégia, amelynek lényege a történetmesélés, az értékteremtés. Nem elég csupán jelen lenni a piacon egy termékkel, szolgáltatással, érdekes tartalmat kell hozzáadni annak érdekében, hogy az emberek szeressék, beszéljenek róla. Így szoros kapcsolat alakulhat ki a célközönséggel, ami elköteleződést generál, tehát végül is értékesít. Azt kell elérni vele, hogy tekintélye, megbízhatósága - és nem pedig egy agresszív reklámkampány - okán a cég legyen az első, aki a vásárlónak eszébe jut.
A tartalommarketing nem a szövegírást jelenti, mivel annak célja a konverzió, hanem a közösségépítésre összpontosít, egy teljes ügyfélszerzési csatornát foglal magába, megragadja, elkötelezetté teszi a potenciális ügyfeleket. Lehet a kezdete egy nagyszerű üzenet, de összességében az ügyféllel való kapcsolatot jelenti.
A tartalommarketing formái
Annak ellenére, hogy a módszerek az évek során jelentősen változtak, a képlete ma is ugyanaz, a fájdalompontokra hat, és a problémák megoldását szolgálja. Ennek érdekében világos célokat tűz ki, és meghatározott közönségnek szól. Cél lehet a márkaismertség növelése, hírlevél feliratkoztatás, de akár a konverziós arány növelése is.
Számos formája és csatornája létezik, hogy ki melyiket használja, azt a célközönség határozza meg, illetve az erőforrásaink, de érdemes minél többet bevetni a bizalomépítés, a siker érdekében.
-
Blogbejegyzések és cikkek
-
Infografikák
-
Videó
-
Podcastok
-
E-mail
-
Social media
Hogyan csináljuk?
A tartalommarketing-stratégia a sorvezető a megvalósításhoz, hogy miért, kinek, mikor és hogyan készítsünk tartalmakat. Céljait a marketingterv alapján jelölhetjük ki, megvalósításához pontosan ismerni kell a célközönséget, és csak annak ismeretében lehet kiválasztani megfelelő tartalomformátumokat és csatornákat.
A siker érdekében szükség lesz tartalommarketing naptárra és tartalomterjesztési tervre is. És minden esetben a mondanivaló hatékonyságának, az előrehaladásnak az elemzésére, és ha kell, optimalizálására van szükség. Biztosítani kell a folyamatos áramlást is a vezető pozíció megtartása, az organikus forgalom növelése érdekében.
Ajánlott cikkek
Legolvasottabb hírek
Kiderült, mi volt a szervezetében.
A kislány nem élte túl a szülést.
Kiderült, miért maradt tovább az országban, mint először tervezte.
Kiderülhet, kitől szerezte a drogokat.
Kellemetlen helyzet alakult ki.
A színésznő riposztja meglepte a férfi vendégeket.
Ilyen megjegyzésre nem sokan számítottak tőle.
Nagyszerű hír a színésznőről!
Kiderült, ki lehet az új választott.
Éppen aznap írt neki.