Így találd meg a közönséged: marketing trükkök életmód bloggereknek
Az életmód bloggerkedés általában egy jópofa hobbinak indul, idővel azonban odáig fejlődhet a dolog, hogy már bevételt is hozhat. Persze csak akkor, ha képes vagy megtalálni a megfelelő célközönséget és profi módon megszólítani őket. Ehhez a legjobb marketing trükkökre lesz szükséged – cikkünkben ezekből mutatunk be jónéhányat.
Kihez szeretnél szólni?
Amikor elindult a blogod, alighanem pár emberhez jutott csak el. Mondjuk az ismerősökhöz, barátokhoz. Ez teljesen oké, minden életmód blogger így kezdi. Ha viszont szeretnél tömegekhez szólni, akkor már tudnod kell, hogy pontosan kik alkotják a célközönségedet. Hány évesek, jellemzően hol élnek, milyen stílust kedvelnek, milyen problémákkal küzdenek?
Ha ezeket tisztázni tudod, akkor már a célközönség elvárásaihoz igazíthatod a kommunikációt, a vizuális megjelenést, és úgy általában az egész márkádat. Az is lehet, hogy platformot kell váltanod, mert kiderülhet, hogy a célközönség egy másik közösségi oldalon aktív, nem azon, ahol a te blogod működik. A célközönség megismerése a nulladik lépés a siker felé, mert minden további teendő erre épül majd.
Legyen egyedi, könnyen felismerhető a branded!
Ne lepődj meg a brand, azaz márka szón. Ezt a kifejezést nemcsak a nagy világmárkákra használjuk, hanem akár egyes emberekre is. Te magad, illetve a blogod is lehet önálló brand, aminek saját imázsa, összetéveszthetetlen stílusa van. Ezt a stílust pedig neked kell kialakítanod, lehetőleg úgy, hogy az teljesen egyedi és azonnal felismerhető legyen.
Ehhez mindenképp ismerned kell a célközönséget, hiszen olyan imázst kell létrehoznod, ami megfelel az ő igényeiknek, ízlésüknek. Ez azonban még nem minden! A branded idővel változhat, a témáid a blogodon szélesedhetnek. Ügyelj tehát arra is a márkaépítésnél, hogy ne korlátozd magad feleslegesen, hanem hagyj teret a változásnak is.
Valóban értékes tartalmat hozz létre!
Aligha van ennél fontosabb: akkor van esélyed szélesebb közönséghez szólni és így profitot termelni, ha a célközönségedet érdeklő, az ő problémáikra választ adó tartalmat nyújtasz. Manapság hatalmas a zaj a blogger világban és a közösségi médiában, semmi értelme tehát egy újabb semmitmondó, érdektelen blogot életre hívni.
Hogy jobban megértsd a célközönséged igényeit és kihívásait, célszerű kulcsszókutatást végezned. Ebből kiderül, hogy milyen témákra harapnak, és elsősorban milyen típusú tartalmat keresnek (pl. Blogcikket, videót vagy inkább termékleírást). Ehhez igazodj, amikor blogcikket írsz, vagy éppen videót készítesz, képes összeállítást raksz össze. A változatos formátumokkal ugyanis még inkább bevonzhatod az érdeklődőket.
Ha pedig egyszer beindul a blogod, és növekszik a rajongótábor, semmiképp ne hagyd őket magukra. A közönséged azt várja, hogy rendszeresen posztolj, és egyébként a nagy keresőóriások – mint a Google – is ezt preferálják. És mivel már szóba került a Google: amikor blogot írsz, törekedj arra, hogy a SEO szövegírás szempontjait is figyelembe vedd már egészen a kezdetektől. Így később kevesebbet kell bajlódnod az oldalad optimalizálásával, ami úgyis elkerülhetetlen lesz előbb-utóbb.
A Google-ről se feledkezz meg!
Folytassuk is ezzel a témával, mert kiemelten fontos. Az ugyanis önmagában édeskevés, hogy van egy szép, ügyesen összerakott honlapod, ahol közzéteszed a tartalmaidat. Ahhoz, hogy ide sok-sok látogató érkezzen, muszáj a lehető legjobb helyen szerepelned a Google keresési listáján (az általad meghatározott, releváns kulcsszavakra). A keresőcég mindmáig egyszerűen megkerülhetetlen: az emberek azonnal a Google-höz nyúlnak, ha érdekli őket valami vagy megoldást keresnek egy problémára.
Mit tehetsz, hogy jó helyen szerepeljen a blogod a listán? Sok mindent, de kezdjük a leginkább lényegessel, az előbb említett SEO szövegírással. Ez a kifejezés azt takarja, hogy olyan szempontokat is figyelembe veszel az írásnál, amiket a Google előnyben részesít. Például azt, hogy szerepelnek a szövegben a kulcsszavak, lehetőleg többször is. Az is számít, hogy a tartalom érdekes, informatív és jól tagolt legyen. Mindezek mellett pedig értéket is kell hordoznia: ha valaki elolvassa, jusson hiteles, megbízható információkhoz, és kapjon választ a kérdéseire.
A Google azokat az oldalakat sorolja az első néhány hely egyikére, amikre sok külső link mutat. Vagyis el kell érned, hogy más weboldalak átvegyék a te cikkeidet, tartalmaidat, és hivatkozzanak rád, a te honlapodra. A linképítés nem könnyű feladat, és nem is megy egyik napról a másikra. Könnyen lehet, hogy ezen a téren külső segítségre lesz szükséged, mert egy ügynökség egyrészt a SEO szövegírást is profibban csinálja, másrészt a linkpartnerek megtalálásában is hatékonyabb.
Népszerűsítsd minél több helyen a tartalmaidat!
Talán mondani sem kell, hogy a közösségi média jelenlét mennyire alapvetőnek számít manapság. Azt azonban a célközönség függvényében kell eldöntened, hogy pontosan melyik platform a nyerő. Lehet, hogy fiatalokat célzod meg, és akkor a TikTok válik be, de ha szakmaibb a tartalmad, akkor akár a LinkedIn is szóba jöhet.
Az is bevált módszer, ha más bloggerekkel állsz össze, és közösen promotáljátok egymás oldalait, de a jó öreg e-mailes levelezőlista is működik. A lényeg, hogy próbálj meg közösséget építeni, és rendszeresen kommunikálni a követőiddel. Ezzel aktív, a figyelemre érdemes véleményvezérnek tűnsz majd, akire ajánlott feliratkozni.
Megtérül a befektetett munka
Népszerű és jövedelmező életmódblogot életre hívni nem könnyű. Fenntartani talán még nehezebb, de – mint láthattad – egyáltalán nem lehetetlen. A fenti tippekkel maximális siker várhat rád, ha elég időt és energiát fordítasz a népszerűsítésre.
Ajánlott cikkek
Legolvasottabb hírek
Kiderült, mi volt a szervezetében.
A kislány nem élte túl a szülést.
Kiderülhet, kitől szerezte a drogokat.
Ilyen megjegyzésre nem sokan számítottak tőle.
Kellemetlen helyzet alakult ki.
A színésznő riposztja meglepte a férfi vendégeket.
Kiderült, ki lehet az új választott.
Nézd meg, milyen jelmezt választottak!
Éppen aznap írt neki.
Ojani Noa kitálalt a válásról.