A hatékonyan működő vállalat alapja: a BPR
Mi az a BPR? A Business Process Reengineering rövidítése, ami a legjobb módszer arra, hogy a vállalat hatékonyságát és versenyképességét növeljük. Ehhez tulajdonképpen újra kell gondolni a működési folyamatokat. Egy átlagos BPR projekt során minden értékteremtő műveletet alaposan át kell vizsgálni.
A fejlődéshez elengedhetetlen az időszakos BPR
Ahogy egy vállalat organikusan növekszik, idővel elérhet egy olyan szintet, amikor már úgy érzi a vezetőség, hogy ez a plafon. Tanácstalanul konstatálják, hogy az üzleti célok nem teljesülnek, stagnál a bevétel. Rosszabb esetben az is előfordulhat, hogy az egyes folyamatok nem futnak végig, csúsznak a határidők, sűrűsödnek az emberi hibák, valamint a működési költség is magas. A legjobb módszer, ha külső szakembert vonunk be a folyamatba. A Thalassys BPR szolgáltatása tökéletes megoldás ebben a helyzetben.
Mely területeket fogja érinteni az üzleti folyamatok optimalizálása? Tulajdonképpen mindegyiket, amelyik az értékteremtő szegmensek közé tartozik: beszerzés, értékesítés, pénzügyek, szállítás és a HR is.
A folyamatokat a lean módszertan alapján kell újra megszervezni, hogy a felmerülő veszteségek megszünjenek. A BPR legfőbb előnye, hogy a minőség, a versenyképesség és a hatékonyság is növekedni fog, míg a “másik oldalon” az emberi hibalehetőségek és a költségek csökkenni fognak. A hatékonyabb folyamatok segítségével a vállalat gyorsabban reagálhat a változó ügyféligényekre, ugyanannyi erőforrással pedig több ügyfelet lesz képes kiszolgálni.
Természetesen a módszertan alkalmazása nem mindig egyszerű, olykor a munkatársak ellenállásával is találkozhatunk, hisz a megszokott munkafolyamatokon fogunk gyökeres változtatásokat végrehajtani. Ezért is ajánlott szakértők bevonását alkalmazni, akik az egész BPR projektet megtervezik és végrehajtják.
A BPR elemei
Idetartozik a vállalati stratégia elkészítése, a célok és az elérésükhöz szükséges erőforrások, üzleti folyamatok meghatározása. A jelenlegi műveleteket, eljárásokat is ellenőrizni, elemezni kell, hogy melyek azok, amelyeken javítani, egyszerűsíteni lehet, vagy teljesen feleslegesek az eredmény szempontjából.
Új folyamatokat kell tervezni, optimalizálni a jelenlegieket. Ezek tesztelése sem maradhat el, amelyeket az eredmény függvényében be kell vezetni. A bevezetés után a folyamatos monitorozásra is szükség lesz, hogy a finomhangolásokat is el tudjuk végezni.
Mi érhető el a BPR segítségével?
Kis-, közepes- és nagyvállalatok számára egyaránt érdemes időről időre optimalizálni az üzleti folyamatokat, pláne, ha már a korábban felsorolt negatív jelenségek közül bármelyiket észleljük. A végeredmény sem fog elmaradni: hatékony, nyereséges működés érhető el, a feladatok határidőre fognak elkészülni, a folyamatok pedig végigfutnak majd, mindezt pedig kevesebb stresszel lehet teljesíteni. A javuló minőség pedig nagyobb ügyfélelégedettséghez és növekvő bevételhez fog vezetni.
Ajánlott cikkek
Legolvasottabb hírek
A kislány nem élte túl a szülést.
A színésznő riposztja meglepte a férfi vendégeket.
Ilyen megjegyzésre nem sokan számítottak tőle.
Családon belüli erőszak áldozata volt.
Az énekesnőt nagyon szíven ütötte.
Várandós a szupermodell!
Véget ért a kapcsolatuk.
Igent mondott a szerelmének.
Még több megrázó információ derült ki róla.
Lássuk, mi minden történt 1999-ben.