Weboldal elemzése haladó szinten
A webanalitikai szolgáltatások megfelelő használatával a keresőoptimalizálást és a marketinget még hatékonyabbá teheted. De ne állj meg itt, tudj meg még többet róla, hiszen ha túllépünk az alapokon, még több előnyét kihasználhatjuk egy ilyen rendszernek.
Már ismered a Google Analytics alapjait? Van-e például információd arról, hogy itt különféle célokat lehet beállítani? És arról, hogy ezekkel még inkább megismerheted a weblátogatóidat? Adatgyűjtés, elemzés, nyomon követés, jelentések készítése - a GA szinte mindenben segít Neked.
Mondhatod persze azt is, hogy nincs időd ezzel foglalkozni, de szeretnéd árnyalni a kommunikációd a felhasználók felé. Ehhez pedig információra van szükség. Ebben az esetben bízz meg egy online marketinges csapatot Google hirdetés beállításával! A Prioris például full service ügynökségként a stratégia alkotástól a közösségi média marketingen át az online hirdetéskezelésig mindenben segíthet.
Részletes információk a felhasználói forgalommal kapcsolatban
A GA-ba beérkezett adatokat forrás, illetve médium szerint is lehet elemezni. Ezt az “Ügyfélszerzés - Minden forgalom - Forrás/médium” nézetben fogod elérni. Itt arról kapsz részletesebb információt, hogy adott időintervallumban hány látogatód volt, és abból hányan új felhasználók. Miről tájékozódhatsz még?
-
Az egyes munkamenetekről, azok számáról és hosszáról is képet kapsz.
-
Láthatod a visszafordulási arányokat.
-
Ha e-kereskedelemmel foglalkozol, akkor az e-konverziós arányok, a különböző tranzakciók és a bevételed is megjelenik itt.
Konverziók érkezése
Fontos információhoz juthatsz a “Konverziók - Többcsatornás útvonalak - A legjobb konverziós útvonalak” alatt. Itt ugyanis azt látod majd, hogy hány csatornán halad végig a felhasználó, mielőtt eljut a konverzióig. Azt is megtudhatod, hogy ezek között milyen interakciók vannak, illetve azt, hogy a teljes folyamat mennyi időt vesz igénybe.
Információk a közönségről
A Google Analytics-ben arra is van lehetőség, hogy a közönségedről különféle információkat gyűjts, és még hatékonyabb kampányokat tudj tervezni ezáltal.
-
Például megismerheted a demográfiai adatokat. Ezt a “Közönség - Demográfiai adatok - Életkor” szűrésekkel éred el.
-
Emellett képbe kerülhetsz, hogy honnan érkeznek a látogatók. A “Közönség - Földrajzi Adatok - Hely” nézet segít Neked ennek kimutatásában.
-
Sőt, azt is megtudhatod a “Közönség - Technológia - Böngésző és operációs rendszer” menüben, hogy milyen böngészőt használ a célközönséged.
Ezek az információk akkor lehetnek hasznosak számodra, ha tudod, hogyan dolgozz tovább velük. Például ha kiszűröd velük az esetleges hibákat, akkor látni fogod, mire kell fókuszálnod a jövőben. Ha pedig ezekre valóban ügyelsz, és beépíted a marketingstratégiádba, akkor az eredmények sem maradnak majd el. Ezáltal növekedni fog a weboldalad teljesítménye, és várhatóan a konverziók, illetve a vásárlások száma is.
Ajánlott cikkek
Legolvasottabb hírek
A kislány nem élte túl a szülést.
A színésznő riposztja meglepte a férfi vendégeket.
Ilyen megjegyzésre nem sokan számítottak tőle.
Családon belüli erőszak áldozata volt.
Az énekesnőt nagyon szíven ütötte.
Várandós a szupermodell!
Véget ért a kapcsolatuk.
Igent mondott a szerelmének.
Még több megrázó információ derült ki róla.
Lássuk, mi minden történt 1999-ben.