Starity

Weboldal elemzése haladó szinten

2024. április 09. 19:07   |   

A webanalitikai szolgáltatások megfelelő használatával a keresőoptimalizálást és a marketinget még hatékonyabbá teheted. De ne állj meg itt, tudj meg még többet róla, hiszen ha túllépünk az alapokon, még több előnyét kihasználhatjuk egy ilyen rendszernek.

hirdetés
Weboldal elemzése haladó szinten

Már ismered a Google Analytics alapjait? Van-e például információd arról, hogy itt különféle célokat lehet beállítani? És arról, hogy ezekkel még inkább megismerheted a weblátogatóidat? Adatgyűjtés, elemzés, nyomon követés, jelentések készítése - a GA szinte mindenben segít Neked.

Mondhatod persze azt is, hogy nincs időd ezzel foglalkozni, de szeretnéd árnyalni a kommunikációd a felhasználók felé. Ehhez pedig információra van szükség. Ebben az esetben bízz meg egy online marketinges csapatot Google hirdetés beállításával! A Prioris például full service ügynökségként a stratégia alkotástól a közösségi média marketingen át az online hirdetéskezelésig mindenben segíthet.

Részletes információk a felhasználói forgalommal kapcsolatban

A GA-ba beérkezett adatokat forrás, illetve médium szerint is lehet elemezni. Ezt az “Ügyfélszerzés - Minden forgalom - Forrás/médium” nézetben fogod elérni. Itt arról kapsz részletesebb információt, hogy adott időintervallumban hány látogatód volt, és abból hányan új felhasználók. Miről tájékozódhatsz még?

  • Az egyes munkamenetekről, azok számáról és hosszáról is képet kapsz.

  • Láthatod a visszafordulási arányokat.

  • Ha e-kereskedelemmel foglalkozol, akkor az e-konverziós arányok, a különböző tranzakciók és a bevételed is megjelenik itt.

Konverziók érkezése

Fontos információhoz juthatsz a “Konverziók - Többcsatornás útvonalak - A legjobb konverziós útvonalak” alatt. Itt ugyanis azt látod majd, hogy hány csatornán halad végig a felhasználó, mielőtt eljut a konverzióig. Azt is megtudhatod, hogy ezek között milyen interakciók vannak, illetve azt, hogy a teljes folyamat mennyi időt vesz igénybe.

Információk a közönségről

A Google Analytics-ben arra is van lehetőség, hogy a közönségedről különféle információkat gyűjts, és még hatékonyabb kampányokat tudj tervezni ezáltal.

  • Például megismerheted a demográfiai adatokat. Ezt a “Közönség - Demográfiai adatok - Életkor” szűrésekkel éred el. 

  • Emellett képbe kerülhetsz, hogy honnan érkeznek a látogatók. A “Közönség - Földrajzi Adatok - Hely” nézet segít Neked ennek kimutatásában.

  • Sőt, azt is megtudhatod a “Közönség - Technológia - Böngésző és operációs rendszer” menüben, hogy milyen böngészőt használ a célközönséged.

Ezek az információk akkor lehetnek hasznosak számodra, ha tudod, hogyan dolgozz tovább velük. Például ha kiszűröd velük az esetleges hibákat, akkor látni fogod, mire kell fókuszálnod a jövőben. Ha pedig ezekre valóban ügyelsz, és beépíted a marketingstratégiádba, akkor az eredmények sem maradnak majd el. Ezáltal növekedni fog a weboldalad teljesítménye, és várhatóan a konverziók, illetve a vásárlások száma is.

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

Címkék

Google web analitika
hirdetés

Ajánlott cikkek