Neked mennyire sikeresek a promócióid?
Számos vállalkozó számol be arról a jelenségről, hogy hiába találnak ki egy-egy látszólag ütős promóciót, az emberek valahogy mégsem kapják be a horgot. Vagy éppen ellenkezőleg: azt tapasztalják, hogy kétféle promóció közül inkább azt választják, amelyik számukra kedvezőtlenebb, vagyis a kisebb értékcsökkenést tartják valamiért jobbnak.
Hogy miért van ez így, ahhoz nem árt némi pszichológiai háttértudás, hogy mi és hogyan működik az emberi agyban. Mai írásunkban ennek eredünk a nyomába, ha bővebb segítségre lenne szükségünk, akkor érdemes igénybe venni a Klikkmarketing eseti tanácsadását.
15% vagy 500 Ft?
Pszichológiai kutatások bebizonyították, hogy a promóciók kiválasztása során az emberi agy nélkülözi a logikát, így aztán nem feltétlenül amellett az opció mellett teszik le a voksukat, amelyik igazán jövedelmező lenne a számukra.
A 15 és az 500 között a nagyobb szám lesz a nyerő, hiába, hogy a 15% önmagában nagyobb kedvezményt jelentett volna.
Hasonlóan fontos elv az is, hogy az emberek java része szívesebben von ki 500 Ft-ot a teljes árból, semmint elkezdjen százalékot számolni. Ezért aztán fontos, hogy úgy kezdjünk bele a promócióba, hogy ezeket a trükköket számításba veszed.
Fogalmazd meg a promóció célját!
Hasonlóan fontos a promóció megkezdése előtt az is, hogy pontosan meghatározod, hogy mi is a célod a kedvezménnyel.
Akad olyan, aki a brandjét szeretné erősíteni, míg mások a márkahűséget szeretnék megalapozni. Ehhez kapcsolódóan oda kell figyelni arra is, hogy milyen árréssel dolgozol, hiszen senki sem szeretne veszteséget termelni.
Ha mindezeket számba veszed, akkor fogod tudni kiválasztani a számodra ideális promóciós típust.
Az a bizonyos 100-as szabály…
Az árérzékenység talán mindenhol mérvadó valamelyest, de jelenleg hazánkban roppant nagy jelentőséggel bír, hogy mi mennyibe kerül, éppen ezért az árképzésnél nagyon résen kell lenni. Ahogy az akcióknál is.
Számtalan, marketinggel kapcsolatos kutatás folyt már a múltban is, így sok olyan aranyszabályt már megalapoztak az elődök, amire neked csak oda kell figyelned. Ilyen többek között a 100-as szabály, vagyis a 100 dollár feletti termékek esetében a meghatározott összegű kedvezmény lesz az optimális, míg a 100 dollár alattiak esetében a százalékos változat lesz a célravezető.
Természetesen idehaza 100 Ft-ra levetítve nem sok értelme van, hiszen ma már szinte semmit sem kapni ezen összeg alatt, így marad a már fentebb említett trükk: ha 100 Ft kedvezményt adsz, jobb és csábítóbb lesz a leendő vásárlók számára, mint a 10 vagy 20%-os árcsökkenés.
Talán most már látod, mennyi apró döntés adja meg a nagy egész sikerét, így mindenképpen azt tanácsoljuk, hogy alaposan készülj fel stratégiából – akár a Klikkmarketing szakembereinek a segítségével.
Ajánlott cikkek
Legolvasottabb hírek
A kislány nem élte túl a szülést.
A színésznő riposztja meglepte a férfi vendégeket.
Ilyen megjegyzésre nem sokan számítottak tőle.
Családon belüli erőszak áldozata volt.
Az énekesnőt nagyon szíven ütötte.
Várandós a szupermodell!
Véget ért a kapcsolatuk.
Igent mondott a szerelmének.
Még több megrázó információ derült ki róla.
Lássuk, mi minden történt 1999-ben.