Starity

Tudj meg mindent a konverzióról!

2024. július 10. 16:04   |   

Az online marketing szakemberek egyik kedvenc és legtöbbet hangoztatott kifejezése a konverzió, amelynek jelentése ennek ellenére kissé homályos lehet a kívülállók, a weboldallal, webáruházzal rendelkezők számára.

hirdetés
Tudj meg mindent a konverzióról!

Ebben a cikkben részletesebben foglalkozunk vele, pontosítjuk a jelentését, bemutatjuk a típusait, valamint szó lesz arról, hogy miért az egyik legfontosabb mutató. És tesszük mindezt azért, hogy a marketingköltés ne kidobott pénz legyen, és a növekedésedet szolgálja. 

Ha nem rendelkezel megfelelő szakértelemmel, vagy nincs erre fordítható humán erőforrásod, online marketingedet bízd az Adlab nagy tapasztalattal rendelkező profi csapatára! Akár ezt a megoldást választod, akár magad veszed kezedbe céged sorsát, a konverzió ismerete elengedhetetlen. Tarts velünk, és tudj meg róla minden lényegeset!

Mi a konverzió?

Ahogyan nagyon sok más kifejezésre, úgy a konverzióra sem létezik megfelelő magyar szó, ezért a szakma az angol megfelelőjét használja, ezzel találkozhatsz Te is mindenfelé. Pontos definíciója sem létezik, úgy lehetne körülírni, hogy egy olyan, a felhasználó által végrehajtott esemény, amely a weboldalak tulajdonosai vagy üzemeltetői számára üzletileg hasznos, értékes és mérhető. 

Egy folyamat, melynek során az anonim látogatóból üzletileg értékes, személyes adatokat megadó felhasználó, például vásárló válik. Hogy milyen cselekvés lehet konverzió, az teljesen egyedi, az üzleti modell sajátosságainak ismeretében a vállalkozás határozza meg, és azért szükséges, hogy mérhető legyen a teljesítmény. Egy cég számára értékes lehet nemcsak a megrendelés/vásárlás, hanem az oda vezető úton végrehajtott más cselekvés is, a konverziónak tehát nem feltétele a pénzügyi tranzakció.

Milyen típusú konverziókat különböztetünk meg?

A makro- vagy hard konverzió esetén a weboldal legfőbb célja a megrendelés vagy vásárlás, vagyis hogy a potenciális látogatóból vásárló váljon. 

Ezzel szemben a mikro- vagy soft konverzió azokat az apró lépéseket foglalja magába, amelyeket a felhasználók a vásárlóvá válás felé vezető úton megtesznek. Nem jelent értékesítést, de rendkívül fontos annak érdekében, célja a leadgenerálás. Mikrokonverzió lehet szinte bármi, amit a vállalkozás fontosnak ítél a vásárláshoz vezető úton. 

Ide sorolható a hírlevél feliratkozás, egy ajánlatkérő űrlap kitöltése, egy online tananyag, e-book vagy demo letöltése, egy landing vagy termékoldal megtekintése, egy termék kosárba helyezése, felhasználói profil létrehozása. Ebből is látszik, hogy a növekedés, a siker érdekében a makrokonverzió a lényeges, a webshopok esetében az eladás.

Legyen mérhető!

Mérni kell tudni, hogy hány darab eladást generál a webáruház adott idő alatt. Ennek legfontosabb mérőszámai a bevétel, a konverziós költség (CPC), a konverziós arány, a konverziós érték, a ROI, a ROAS, a kosárérték. De ide sorolhatók a vásárlási lépcső egyéb folyamatai is.

Az egészet együttesen vizsgálva megfelelő következtetéseket kell levonni, és azok alapján optimalizálni a folyamatokat.

hirdetés

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek