Starity

Fulfillment: miért éri meg a webáruházadnak?

2024. szeptember 21. 22:10   |   

A "fulfillment" kifejezést egyre többször hallhatod, ha online kereskedelemmel foglalkozol. De pontosan mit is jelent ez, és miért lehet érdemes a te webáruházaddal is belevágni? Ebben a cikkben megválaszoljuk a legfontosabb kérdéseket, és arra is fény derül, hogy mikor érdemes fontolóra venni a változtatást.

hirdetés
Fulfillment: miért éri meg a webáruházadnak?

Hazánkban számos cég, pl. a Complexpress is foglalkozik kiszervezett webshoplogisztikával, mely tulajdonképpen azt jelenti, hogy egy szolgáltató átvállalja a termékeid tárolását, csomagolását és kiszállítását. Így neked nem kell külön raktárt fenntartanod, csomagolóanyagokat beszerezned, és a szállítással sem kell foglalkoznod. Ehelyett a szolgáltató gondoskodik arról, hogy a megrendelések a lehető leggyorsabban és legpontosabban eljussanak a vásárlókhoz.

Kinek éri meg a fulfillment?

A fulfillment szolgáltatások főként azoknak a webáruházaknak ideálisak, amelyek gyorsan növekednek, vagy már most is megfelelő számú rendelési volumennel dolgoznak. Ha azt tapasztalod, hogy egyre több időt és energiát emészt fel a logisztika kezelése, érdemes megfontolni a fulfillment bevezetését. Kis- és középvállalkozások számára is vonzó opció lehet, hiszen így a cég minden erőforrását az üzletfejlesztésre, marketingre és ügyfélszolgálatra fordíthatja, míg a logisztika terheit profi kezekben tudhatja.

Egyre többen döntenek a fulfillment mellett - nem véletlen

Bár elsőre úgy tűnhet, hogy egy külső szolgáltató bevonása plusz költségekkel jár, hosszú távon mégis spórolhatsz vele. Hogy miért? A fulfillmenttel foglalkozó cégek nagy volumenben dolgoznak, így kedvezőbb áron juthatnak hozzá csomagolóanyagokhoz és a szállítási díjakat is jutányosan számolják számukra a futárcégek. Plusz a saját raktár fenntartásának költségei is megszűnnek. Így már látható, hogy ami többnek tűnik anyagilag, az valójában kevesebb. 

Egy cég, ahol a logisztikára szakosodtak, profivá válik ezen a területen. Nagyobb a valószínűsége, hogy a csomagok gyorsan és sértetlenül jussanak el a vásárlókhoz. Ez a mai világban fontos tényező, hiszen az emberekben alapelvárás lett, hogy mindent gyorsan és hiba nélkül kapjanak meg. 

Ha folyamatosan és az elvárt tempóban növekszik a webáruházad, ezzel a szolgáltatással könnyedén bővítheted a kapacitásaidat. Nem kell új raktárat bérelned, vagy további munkaerőt felvenned, a szolgáltató gondoskodik a megnövekedett igények kiszolgálásáról.

Mivel a logisztikai terheket átruházod, több időd és energiád marad az üzletfejlesztésre, marketingre, és arra, hogy új termékeket vezess be a piacra. Így te a lényegre, azaz a fejlődésre és bővítésre tudsz koncentrálni. 

Mikor időszerű a fulfillment bevezetése?

Ha a webáruházad forgalma növekedésnek indult, és azt tapasztalod, hogy egyre nagyobb kihívást jelent a megrendelések pontos és gyors teljesítése, akkor érdemes elgondolkodnod azon, hogy kiszervezd a logisztikai folyamatokat. 

A fulfillment bevezetése nem minden webáruház számára kötelező, de ha úgy érzed, hogy a logisztikai terhek gátolják a növekedésed, akkor mindenképp érdemes megfontolni. 

hirdetés

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek