Starity

A piaci elemzés készítésének javasolt menete

2023. október 15. 14:02   |   

Miért érdemes piaci elemzés készítésébe kezdeni vállalkozásként, és mi a folyamat javasolt menete? Mi mindenre célszerű kitérni az analízisben tartalmilag, illetve milyen eszközök kellhetnek a megvalósításhoz?

hirdetés
A piaci elemzés készítésének javasolt menete

Valójában bármely KKV, egyéni vállalkozó vagy akár nagyvállalat szemszögéből hasznos időtöltés tudatosan kapacitást allokálni erre a feladatkörre. Ahogy szintén hasznos időtöltéssel érhet fel ennek a bejegyzésnek a végigolvasása is.

Miért éri meg időt és energiát fordítani a piaci elemzés készítésére?

Főként azért, mert ennek köszönhetően több szempontból is fejlődni fog a vállalkozásod. Tisztább, átláthatóbb lesz előtted a piac jelenlegi helyzete, így tudatosabban dönthetsz a követendő irányokról.

Ahogy például a MiniCRM, mint CRM szoftver is rendet, nyugalmat, átgondoltságot hozhat egy vállalkozás mindennapjaiba, ugyanez mondható el a piaci elemzés készítéséről is. Jót tehet a termékeid és szolgáltatásaid fejlesztéseinek, a céged fejlődésének.

Persze a sikeres megvalósításhoz nem árt, ha ismered az átfogó analízis összeállításának és lebonyolításának a kézenfekvő forgatókönyvét is. Úgyhogy ennek szellemében máris adunk egy javaslatot a kivitelezéshez.

A piaci elemzés készítésének egyik fő iránya

Alaposan utána kell járnod annak, hogy kik a vevőid. Vagyis minden szóba jöhető információt tudnod kell róluk. Beleértve a demográfiai adatokat, úgymint a kor, nem, lakóhely, jövedelem vagy a családi állapot.

Ennél is lényegesebb, hogy tisztában legyél a célközönség elakadásaival, céljaival, frusztrációival és vágyaival. Ezt kell aztán párba állítanod azzal, hogy mekkora a piacodban rejlő potenciál, és van-e fizetőképes kereslet az ajánlataidra.

Elvégre kimondhatatlanul sok múlik azon, hogy az emberek megvennék-e az adott terméket a megadott árért vagy nem. Ismerned kell mindezen felül a szóba jöhető kifogásokat, ellenvetéseket, valamint a konkurenciát.

Milyen eszközei lehetnek a piackutatás készítésének?

Ebből a szempontból nincs egyértelmű recept vagy eszköztár. Legjobb azokkal a kéznél lévő eszközökkel dolgozni, amelyekkel egyrészt pontos képet kaphatsz az iparágadról, másrészt rövid időn belül meglehet az eredmény.

Végezhetsz internet alapú kutatást, küldhetsz kérdőívet a követőidnek, vagy felhívhatod a meglévő vásárlóidat. Sőt, adott esetben bátran kombinálhatod a szóba jöhető módszereket, hogy minél több adatod legyen.

Kulcsfontosságú mindeközben, hogy az elemzés során nyert információkat mentsd el magadnak. Lehetőleg egy központosított helyen, hogy később átlátható kimutatásokat készíthess belőlük.

Ezzel a munkamenettel tudsz megalapozni annak, hogy a későbbiek során a lehető legbölcsebb döntéseket hozhasd meg, méghozzá az elemzésedre támaszkodva.

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek