Starity

filmeksorozatok profilja

filmeksorozatok  
  • Statisztika
  • 0 hozzászólást írt
  • 0 témát indított
  • 0 véleményt írt
  • 0 cikket írt
  • 0 barátja van
  • 0 szavazatot kapott
  • Csatlakozott
  • 2022. június 10.
  • Csoport
  • Tag
  • Titulus
  • új tag

filmeksorozatok még nem állította be a státuszát

filmeksorozatok
Utoljára aktív: 2023.11.25. 20:08Státusz módosítva: Ma, 04:30

Mi újság nála?

2022.06.10. 07:07filmeksorozatok új kedvence Avril Lavigne

2022.06.10. 07:07filmeksorozatok új kedvence Justin Bieber

2022.06.10. 07:07filmeksorozatok új kedvence Harry Styles

Bemutatkozás


Négy jellemzőt lehet hangsúlyozni, mint olyan tényezőt, amely a filmes médiumot – akár fokban, akár természetben – megkülönbözteti a műalkotások más médiumaitól: fényesség, mozgás, realizmus és montázs.

Az erős fény által bevont képernyőre vetített film vagy sorozat intenzív fényereje önmagában is átalakítja a valóság leghétköznapibb elemét. A világító kép vonzerejét igazolják a hirdetők azon erőfeszítései, hogy posztereken és kijelzőkön fényhatásokat érjenek el. A mozgókép fényereje is jelentős tónustartományt eredményez, a legfényesebb csúcsfény és a legmélyebb fekete között. Mind a fekete-fehér, mind a színes filmeknél ezért a kép legfinomabb átmenetei lehetségesek.

A mozgókép sajátosságaként a sorozat annyira magától értetődő, hogy központi jelentősége néha feledésbe merül. A mozgóképnek sok közös vonása van a grafikával, de a mozgás hozzáadott dimenziója átalakítja, lehetővé téve, hogy egy narratíva vagy egy dráma időben kibontakozzon úgy, ahogy azt más grafika nem tudja. Mind a filmkészítésben, mind a film ismertető folyamatosan szem előtt kell tartani a mozgást: a legjellemzőbbek erre az Arnold Schwarzenegger filmek. A mozgókép kompozíciója inkább kinetikus, mint statikus. Nem egy szín, hanem a halmozott hatás számít, nem egy szituáció, hanem egy fejlődő cselekmény. A mozgókép bármely képkockán belüli kompozíciója vagy expozíciója ugyanolyan fontos, mint a képkockának az azt megelőző és követő képkockákhoz való viszonya.

Az online film másik lényeges eleme, hogy valóság benyomást kelt. Akár egy kifejezetten a kamera számára előadott drámában, akár egy olyan eseményről készült dokumentumfilmben, amelyen a kamera éppen jelen volt, a mozgóképfotózásból fakadó realizmus érzése a mozgókép erejének nagy részét adja. Az animációs filmeket, amelyekből hiányzik a fotorealizmus ezen eleme, általában fantáziának tekintik.

A háromdimenziós valóság síkvásznon történő reprodukálására tett mozgókép kísérlete ugyanazokat a problémákat és lehetőségeket veti fel, mint az állófotózásban és a festészetben. Ezek általában Dwayne Johnson filmek kapcsán kerülnek előtérbe. A szabványos kameralencsét valójában úgy tervezték, hogy olyan vizuális hatásokat produkáljon. Ennek tökéletes bemutatása történ a Katinka című filmben, amelyek pontosan hasonlóak a sorozatokhoz, amit a festők a reneszánsz idején kifejlesztett perspektíva-elvek alapján értek el.  

Kedvenc sztárok

1 Harry Styles
2 Justin Bieber
3 Avril Lavigne
további kedvencek

Üzenőfal

Még nem írt senki az üzenőfalára. Legyél Te az első!