Starity

Bruno Senna

Bruno Senna Bruno Senna nemzetisége 4234. 92rajongó 4vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 93%
  • stílus: 100%
  • szimpátia: 100%
  • Születési név
  • Bruno Senna Lalli
  • Születési idő
  • 1983. október 15.
  • Születési hely
  • São Paulo, Brazília
  • Foglalkozás
  • autóversenyző
  • Családi állapot
  • nőtlen
  • Magasság
  • 180 cm
  • Eredeti hajszín
  • Barna
  • Szemszín
  • Barna
  • Csillagjegy
  • Mérleg
  • Linkek
  • Hivatalos weblap
  • Twitter-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Ayrton Senna

Bruno Senna életrajza

   

"If you think I'm fast, you should see my Nephew"

                                                     -Ayrton Senna

 

Bruno Senna 1983. október 15.-én született Sao Paulóban, Brazíliában. Brunot először nagyapja, Milton da Silva tanította az autóversenyzés alapjaira, de sokszor versenyzett gokarttal nagybátyja a legendás Ayrton Senna ellen is. 1994-ben, Ayrton tragikus halálát követően Bruno karrierje is megtorpant, Bruno édeasanyja Vivane ugyanis nem támogatta autóversenyzési pályáját. 

2004-ben azonban nagybátyja halálának 10. évfordulóján Bruno vezethette Ayrton 1986-os Lotus 98 GT-jét Interlagosban. Ayrton McLarenes csapattársa Gerhard Berger pedig ösztökélni kezdte a fiút karrierje folytatására, a fiú nővére, Bianca pedig megszerezte a szükséges támogatást is.

Út a Forma-1-ig:

2005-ben szerződést kötött a Forma-1-es pilóta Kimi Räikkönen tulajdonában lévő, Räikkönen Robertson Racing vezetőivel, melynek értelmében  két évig rajthoz állhított a brit Formula 3 sorozatban. 2007-ben ezután aláírt a Red Bull által szponzorált Arden Internationel Team-hez, melyjel feliratkozott a GP2 indulóinak listájára. Ebben a szériában is két évet maradt, kitűnő teljesítményt nyújta első évét a 8., másodikat a 2. helyen fejezte be. A 2009-es évben ismét szériát váltott, a neves Le Mans Seriesben indult, amely keretein belül indulhatott a híres Le Mans-i 24 órás versenyen.

Forma-1

Bruno Forma-1-es autóban először 2008-ban ülhetett egy Hondának végzett teszten. Egy ideig úgy tűnt, hogy átveheti Rubens Barrichello helyét a 2009-es évben, de a Honda gazdasági okok miatt 2008 végén kivonult a Forma-1-ből. Így F1-es bemutatkozását csak 2010-ben hajthatta végre a HRT istállóval. A bemutatkozó éve nem sikerült rosszul, igaz minden versenyen az utolsó helyek valamelyikéért harcolt, ez sokkal inkább az autó, semmint az ő hibája volt. Év végén azonban bejelentették, hogy a HRT nem tart rá igényt a következő szezonban, így egy évig tesztpilótaként tevékenykedett a Renault (most Lotus) csapatnál. Év közben beülhetett a menesztett Nick Heidfeld helyére, ezzel ismét kivívva magának az indulási jogot. 2012-ben azonban előző munkaadóját Kimi Räikkönent szerződtették a csapathoz, a francia Romain Grosjean mellé, így ideiglenesen ismét ülés nélkül maradt. A megoldást végül a Williams csapat jelentette, aki mivel lecsúszott Räikkönen szerződtetéséről, egy üres hellyel rendelkezett. Azonban itt sem sikerült hosszabb távra megegyezni, az év végén menesztették a csapattól, helyére a finn Valtteri Bottas került.

A Forma-1 után: 

2013-ban így új lehetőségek után kellett kutatnia. Február 5.-én sikerült megegyeznie az FIA World Edurance Championship-ben tevékenykedő Austin Martin csapattal, ahol jelenleg a 6. helyen áll összetettben. A WEC mellett azonban ismét indult a híres Le Mans-i 24 órás versenyen is. 


 

Utolsó frissítés: 2013.10.17. 12:12 raquel93 által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace