Starity

Carlos Sainz Jr.

Carlos Sainz Jr. Carlos Sainz Jr. nemzetisége 7846. 26rajongó 1vélemény
  • Születési név
  • Carlos Sainz Vázquez de Castro
  • Becenév
  • Carlo, Carlitos, Charlie, Charlito, Chilli
  • Születési idő
  • 1994. szeptember 01.
  • Születési hely
  • Madrid, Spanyolország
  • Foglalkozás
  • autóversenyző
  • Családi állapot
  • nőtlen
  • Magasság
  • 177 cm
  • Eredeti hajszín
  • barna
  • Szemszín
  • barna
  • Csillagjegy
  • Szűz
  • Linkek
  • Hivatalos weblap
  • Twitter-oldal
  • Facebook-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Fernando Alonso Sebastian Vettel Mark Webber Nico Hülkenberg Daniel Ricciardo Jean–Eric Vergne Daniil Kvyat Max Verstappen Charles Leclerc Lando Norris

Carlos Sainz Jr. életrajza

MAGÁNÉLET

Carlos Sainz Vázquez de Castro, vagy egyszerűen csak Carlos Sainz Jr. 1994. szeptember 1.-jén látta meg a napvilágot Madridban. Édesapja a kétszeres rali-világbajnok Carlos Sainz, édesanyja Reyes Vázquez de Castro. Carlos a középső gyerek a családban, egy nővére van, Blanca, valamint egy húga, Ana.

KARRIER

Természetesen mint minden versenyző, aki a királykategóriába jutott, Carlos is gokartozással kezdte a pályafutását. 2008-ban és 2009-ben a KF3 különböző sorozatok különböző versenyein indult, amit a 13 és 15 év közötti fiatal versenyzők  számára indítanak.

Formula BMW
Az ifjabbik Sainz 2010-ben debütált a Formula BMW Pacific szériájában, mint a EuroInternational csapat vendégpilótája. Mivel csak vendégversenyző volt, pontokat nem gyűjthetett, ám ennek ellenére egyáltalán nem mondhatta sikertelennek az első próbálkozását. Az első futamon negyedik lett, a következő napon pedig egy első futamos kiállás után a másodikat megnyerte. Ezzel hívta fel magára dr. Helmut Markónak és a Red Bull Junior Teamnek a figyelmét, így azonnal helyet is kapott a támogatottak között. Érdekesség, hogy Junior Team tag volt a jelenlegi F1-es mezőnyből csapattársa, Max Verstappen, Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel is. További futamokra is visszatért még az évben, így 9 futam alatt 2 győzelem, 3 pole pozíció és 1 leggyorsabb kör büszke birtokosa lett.

Formula Renault 2.0 Northern European Cup
2011-ben Carlos a a finn Koiranen bros. csapathoz csatlakozott a Németországban, Belgiumban és Hollandiában megrendezésre kerülő Formula Renault 2.0 Northern European Cup (NEC) versenyeire, ahol csapattársa Daniil Kvyat és Joni Wiman volt, utóbbi nem teljes szezonosként. A csapat elképesztő fölénnyel bírt, 20 futamból mindössze kettő futamon nem tudtak győzedelmeskedni. Ebből Sainz 10, Kvyat 7, Wiman pedig egy első helyezésnek járó trófeát vihetett haza. Az első helyezések mellé begyűjtött még négy 2. és három 3. helyet. A pontversenyt így Sainz zárta az élen, 489 ponttal és egy bajnoki címmel.

Formula 3
2012-ben a Formula 3 különböző sorozataiban versenyzett. A brit bajnokságban a szezon végén 4 futamgyőzelmet, két 2. helyezést és három 3. helyezést zsebelt be. Ezzel a pontversenyt a 6. helyen zárta. Az Euroseriesben már kevésbé volt eredményes, ott mindössze két 2. helyezéssel gazdagodott, 9. helyen zárva a pontversenyt.

GP3
2013-ban ismét egy sorozatváltásra került sor, a GP3-ra váltott az MW Arden színeiben. Azért pont erre a csapatra esett a választás, mert a legtöbb Red Bull Junioros itt versenyzik, köszönhetően annak, hogy a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner irányítja ezt az istállót is társtulajdonosként. Azonban az év nem úgy alakult, ahogy szerette volna. Az első futamon, Spanyolországban csak a 15. helyen tudta behozni az autóját, a másodikról pedig diszkvalifikálták, mert az autója nem érte el a minimális súlyt. Legjobb eredménye a szezonban egy 3. hely Valenciában és egy 2. hely a Hungaroringen, a bajnoki pontversenyt csak a 10. helyen zárta.

Formula Renault 3.5
Szintén 2013-ban kezdte meg debütáló évét Sainz a World Series by Renault 3.5-es kategóriájában, a Zeta Corse csapattal. Mivel azonban leginkább a GP3-ra koncentrált, ezért a szezon első pár futamát ki is kellett hagynia. Sajnos itt sem festett rózsásabban a helyzet, a kilenc teljesített versenyből mindössze négyet tudott befejezni és azokon is a 6. hely volt a legjobb eredménye. A bajnokságot így mindössze a 19. helyen zárta.

2014-ben jött el Carlos ideje, amikor a DAMS csapathoz szegődött. A 17 versenyből hetet megnyert. Ebből kettő dupla győzelem, hiszen Spanyolországban és Franciaországban mind a két futamot ő nyerte meg. A bajnokságot így 227 ponttal végül ő nyerte meg.

Formula-1
Már a 2014-es WSR-es időszak alatt  kedvelt téma volt a boxutcákban Sainz esetleges szerződése a Red Bullal vagy a Toro Rossóval. A Red Bull ülését végül Daniil Kvyat kapta meg, azonban ő sem maradt ülés nélkül, hiszen a Toro Rosso végül szerződtette a 2015-ös évre. Sokat kritizálták a csapatot, félve attól a két ifjonc, Max Verstappen és ő majd törnek-zúznak, azonban rácáfoltak a rossz nyelvekre. 11 versenyből négyszer végzett a top 10-ben és szerzett pontot, kétszer pedig a top 10-en kívülre szorult. A technikai hibák azonban őt sem kímélték, összesen öt futamon kellett sorozatban kiállnia.
Szocsiban, az Orosz Nagydíj hétvégéjének harmadik szabadedzésen balesetet szenvedett, amely során beszorult a TecPro fal alá. Mivel a lassulás ereje nagy mértékű volt, egészen pontosan 46G, ezért az egyébként eszméleténél lévő Carlost a helyi kórházba szállították. Mivel az orvosok maradandó károsodásra utaló jelet nem találtak, ezért még szombaton elhagyhatta a kórházat, vasárnap pedig a rajtengedélyt is megkapta az FIA orvosaitól. Szenzációs versenyt futva, a 20. helyről egészen a 7. helyig küzdötte fel magát, amit végül fékhiba miatt fel kellett adni. A futam után Carlos az újságírók kérésére elmondta, hogy a futam előtt fájdalmakkal küszködött és az első tíz körben kábult is volt, de mindenképpen versenyezni akart, hogy visszanyerje önbizalmát.

"De ha valakinek ehhez hasonló kemény balesete van, azonnal vissza akar ülni az autóba, mert szüksége van az önbizalom visszanyerésére, hogy újra visszakapja az érzést. "

Hasonlóképpen történt a dolog a következő hétvégén is. A hatalmas esőzések miatt vasárnapra tett austini időmérőn első részében ráhajtott a nedves rázókőre, ami miatt elvesztett az irányítását az autója felett. Csapatának gyorsan kellett helyrehoznia az autóját, ami végülis sikerült is. Szintén a 20. helyről küzdötte fel magát a 6. helyig, több látványos küzdelmet túlélve. Végül egy öt másodperces, boxutcai sebességhatár megszegéséért járó büntetés miatt csak a 7. lett. A szezont végül a bajnoki tabella 15. helyén zárta, minndössze 18 ponttal.

2016-ban folytatta a munkát a Toro Rossóval, akik éjt nappallá téve dolgoztak azon, hogy a motorproblémák kései megoldása után készen legyen az autó a szezonra. A küldetés teljesült, így Carlos is rajthoz állhatott az év első futamán, Melbourne-ben. Hosszas csatát vívott csapattársával, végül azonban sikerült megvédenie a pozícióját, így a 9. helyen megszerezte az év első két pontját. Bahreinben már nem volt ilyen szerencsés: a verseny elején összeütközött Sergio Pérezzel, aminek következményeképp később ki is kellett állnia.
A Spanyol Nagydíjra változás történt a csapatban is: Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint az orosz Daniil Kvyat nem tudott megbírkózni a felőlük érkező nyomással, így Carlos hazai futamától kezdve új csapattársat tisztelhett az orosz személyében, míg Max felkerült az anyacsapathoz. Állítása szerint bár szívesen lenne a holland helyében, ez csak még motiváltabbá tette őt a továbbiakra. A 6. helyen intették le, megszerezve legjobb Formula-1-es futamhelyezését és bebizonyította, hogy nem a levegőbe beszélt a motiváltságát illetően.
A Kanadai Nagydíj időmérőjén a Bajnokok Falának csapta autóját, emiatt csak a 15. helyre tudták kvalifikálni. Később egy 5 rajthelyes büntetéssel is sújtották, váltócsere miatt. A futamnak így csak a 20. helyről vághatott neki, de parádés előzéseket bemutatva végül kilencedikként látta meg a kockás zászlót. Az azerbajdzsáni Európa Nagydíjat egy korábbi kontakt miatt bekövetkező felfüggesztés-hiba miatt feladni kényszerült, ennek ellenére csapata megszavazta neki a további bizalmat és 2017-ben is velük marad. A hírt az Osztrák Nagydíjat megelőző héten tudta meg és állítása szerint legalább annyira meglepte a dolog, mint amennyire örült neki:

"A Toro Rosso nem szokott az opciós jogával élni ennyire hamar egy szezon során, csak Október-November környékén, így ez most nagyon jót tesz a csapat stabilitásának. Nagyon örülök és köszönöm a Red Bullnak, amiért bíznak bennem. Igaz, hogy az anyacsapat jelen pillanatban zsúfolt, de nekem csak folytatni kell, amit most csinálok: önmagamra összpontosítani és stabil eredményeket szerezni."

A szezon második felében kiütközött, hogy mekkora hátrányban is van csapatuk a többihez képest, a 2015-ös Ferrari erőforrások használata miatt. Carlosnak így mindössze két hatodik hely megszerzésére volt lehetősége ebben az időszakban. A szezont végül a 12. helyen zárta, 46 pontot szerezve.

A 2017-es idény első futamát a nyolcadik helyen kezdte, pozícióját pedig stabilan tartva megszerezte első 2017-es pontjait. A következő versenyhétvégén, Kínában, nem jutott be a kvalifikáció harmadik részébe, így a 11. helyről rajtolt el. Hatalmas kockázatot vállalva a szuperlágy szetten kezdte a versenyt, ami először rossz stratégiának bizonyult, mert a száradó aszfalton kicsúszott és az utolsó helyre esett vissza. Később viszont merész húzása örömteli eredményekkel kecsegtetett: az utolsó helyről egészen az ötödik pozícióig sikerült menetelnie. Helyét végül megtartani nem tudta, így hetedikként látta meg a kockás zászlót.
Bahreinben, Ausztriában, Kanadában és Angliában végül nem sikerült befejeznie versenyeit, utóbbit csapattársának, Daniilnak köszönhetően. Belgiumban az időmérőn megszerzett 14. helyéről egészen a legutolsó pontszerző helyig menetelt. Teljesítményének köszönhetően régóta járta az a szóbeszéd a paddock környékét, hogy a Renault szeretné megszerezni magának, a Toro Rossóval kötött szerződése azonban mindezt lehetetlenné tette. Egy héttel a Szingapúri Nagydíjat megelőzően spanyol híroldalak lehozták a hírt, hogy végül Helmut Markóék beleegyeztek Carlos kölcsönadásába, hivatalos megerősítésre azonban csak a nagydíj hétvégéjén került sor:

"Carlos Sainz egy nagyon ígéretes versenyző, aki már régóta a radarunkon volt, különösen a Renault junor szériában elért sikerei miatt. Örömünkre szolgál hogy megerősíthetem, Carlos 2018-ban velünk fog versenyezni. Ez a választás rendkívül jól illeszkedik a középtávú stratégiai terveinkbe. Úgy véljük, hogy Nico és Carlos jól kiegészítik egymást pályán és azon kívül is, ez az összetétel pedig segíthet, hogy még előrébb kerüljünk. Szeretném megköszönni Helmut Markónak, hogy erre az időszakra kölcsönadta nekünk Carlost."

- olvasható a Renault hivatalos sajtóközleményében.A futam előtti bejelentés különösen jót tett Carlos teljesítményének. Az időmérőn ismételten bejutott a Q3-ba, ahol a 10. rajtpozíciót szerezte meg. Innen egészen a 4. helyig menetelt, amivel élete legjobb Formula-1-es eredményét szerezte meg.

"Nehéz szavakba önteni az érzést! Amikor a Renault-s bejelentés megtörtént, a csapattagok odajöttek hozzám és azt mondták, örülnek nekem. Én pedig azt mondtam nekik, hogy ezen a hétvégén nagyon jó akarok lenni, hogy megháláljam a támogatásukat."

- nyilatkozta Carlos a Channel 4-nak a futam leintése után. A következő két futamot feladni kényszerült, Malajziában motorproblémák, Japánban pedig kicsúszás miatt kényszerült hamarabb kiállni.
Még a szuzukai futamot megelőzően bejelentették, hogy az ifjabbik Sainz már az Amerikai Nagydíjtól átveszi Jolyon Palmer helyét a Renault-nál. Bemutatkozása az Enstone-i gárdánál jól sikerült, első Renault-s futama végén hetedikként látta meg a kockás zászlót. Ezt követően csak Brazíliában tudta befejezeni a futamot: Mexikóban kormányprobléma, a szezonzáró futamon pedig egy rosszul felhelyezett kerék miatt kényszerült feladni. Harmadik Forma-1-es szezonjában Carlos végül a 9. helyet szerezte meg a világbajnoki tabellán, 54 ponttal.

A 2018-as szezonnyitót a szokások szerint ismételten Ausztráliában tartották, ahol az időmérőn a spanyol a kilencedik rajthelyet tudta megszerezni, amit a futamon a boxkiállások után már nem tudott visszaszerezni, így visszacsúszott a tizedik helyre. Azerbajdzsánban a tizedik helyre kvalifikálta magát, majd a futamon egy erős versenytempót követően az ötödik helyre hozta be autóját. A nyári szünet előtti utolsó futam, a 34. Magyar Nagydíj időmérőjén az ötödik legjobb helyet sikerült megszereznie, amivel Forma-1-es pályafutása eddigi legjobb időmérős eredményét szerezte meg. Sajnos pozícióját a verseny alatt nem sikerült megtartania, így végül a hétvégét egy kilencedik helyezéssel zárta.
2018. augusztusában Fernando Alonso bejelentette visszavonulását a száguldó cirkuszból, így azonnal megkezdődtek a találgatásokat, hogy vajon ki kerül a helyére. A szaksajtó honfitársát, Carlost találta legesélyesebbnek, a híreszteléseket pedig pár nappal később ő maga is megerősítette:

"Nagyon örülök, hogy végre megerősíthetem, hogy 2019-től a McLaren versenyzője leszek. Ez olyan dolog, amire már régóta vágytam és nagyon izgatott vagyok a karrierem ezen következő szakasza miatt. McLaren rajongó vagyok, amióta csak az eszemet tudom. Egy nagy név a motorsportban, hihetetlen örökséggel és a régi McLaren versenyzők egytől-egyig a Formula-1 hősei közé tartoznak. Természetesen Fernando egy közülük, szóval még inkább különleges, hogy én fogom átvenni az ülését, a McLarent vezető spanyol autóversenyzők következő generációjának tagjaként. Végezetül szeretném megköszönni a McLarennek, amiért megadták a lehetőséget egy gyerekkori álom megvalósítására. A csapatnak hosszú távú tervei vannak a jövőre nézve, én pedig nagyon is állok elébe, hogy fontos szerepet játsszak a sikerhez való visszaútjukban."

A szezon második felében a legmagasabb pozíció, amit elért, egy hatodik helyezés volt, amit a szezonzáró futamon, Abu-Dhabiban sikerült megszereznie. Az esztendőt összesen 53 ponttal és a bajnoki tabella 10. helyezésével zárta.

A 2019-es szezon nem indult jól az új csapatánál, a McLarennél. A szezon első három versenyhétvégéje nem úgy alakult az új istállónál, ahogy szerette volna: Ausztráliában megbízhatósági gondok miatt kiállni kényszerült, Bahreinben és Kínában pedig ütközés részese volt. Az év további felében azonban megtalálta a ritmust az új autójával és sorozatosan szállította csapatának a pontjait, nem egyszer a három nagy csapat pilótái mögött végezve. Legjobb pozícióit Németországban, Magyarországon és Japánban szerezte, amikor ötödikként intette le a kockás zászló.
Az év legnagyobb áttörését azonban a szezon utolsó előtti versenyhétvégéje, a Brazil Nagydíj hozta. Carlos az időmérőn technikai gondok miatt nem tudott mért kört futni, a rajtengedélyt viszont annak ellenére megkapta, hogy a 107%-os szabálynak nem tudott eleget tenni. A futamra minden erőforrást kicseréltek az autójában, így a vasárnapi napot a 20. helyről rajtolva tudta elkezdeni. A spanyol bravúros versenyt futva végül negyedikként ért célba, Lewis Hamilton időbüntetése után azonban megörökölte a harmadik helyet. Ez Carlos első pódiumhelyezése (noha a hivatalos ceremónián még nem lehetett jelen), illetve a McLaren első top 3-ja a 2014-es Ausztrál Nagydíj óta. Az első három helyezett; Max Verstappen (22), Pierre Gasly (23) és Carlos (25) pedig megdöntötték a legfiatalabb dobogó csúcsát is, amit addig a 2008-as Olasz Nagydíj tartott (Sebastian Vettel [21], Heikki Kovalainen [27] és Robert Kubica [24]). Carlos végül hatodik helyezettként zárta a tabellát, 96 ponttal; amivel a "Középmezőny legjobb pilótája" című képzeletbeli titulust is elnyerhette.

A 2020-as szezon rendhagyóan fogja kezdetét venni, hiszen a koronavírus járvány miatt júniusig az összes futamot törölték vagy elhalasztották, így majd csak júliusban fog elkezdődni a száguldás. Májusban bombaként robbant a hír, hogy a Ferrari és Sebastian Vettel a 2020-as év végével búcsút mondanak egymásnak. A szaksajtó már ekkor Carlost nevezte meg, mint a négyszeres világbajnok lehetséges utódját, pár nappal később azonban megérkezett a hivatalos bejelentés is: a spanyol 2021-tól a maranellói istálló kötelékeit fogja erősíteni.
Carlos az évet egy ötödik helyezéssel indította az Osztrák Nagydíjon, amit egy 9. helyezés követett a Stájer Nagydíjon. A helyszíne mindkét futamnak a Red Bull Ring volt, ahol a spanyol nem csak a saját egyéni időmérős rekordját döntötte meg (3. hely), de még egy új körrekordot is felállított. Az Olasz Nagydíj időmérőjén ismételten harmadik helyezett lett a két Mercedes mögött, a futamon végül másodikként intették le, mindössze 0,4 másodperccel az első helyezett Pierre Gasly mögött. Az évet végül 6. helyezéssel zárta, ami 105 pontot és 6 top 5-ös helyezést foglal magában.

2021-ben hamar megtalálta a ritmust új csapatánál, a Scuderia Ferrarinál. Mindössze két futamon, Portugáliában és Franciaországban nem tudta behozni a SF21-t a top tízbe, ezzel ellenben viszont négy dobogóst helyezést is hozott az olaszoknak. Magyarországon, Oroszországban és Abu-Dhabiban a dobogó legalsó fokára, míg Monacóban a második helyre állhatott fel. Carlos idei teljesítménye a világbajnoki pontversenyben egy 5. helyezést és 164,5 pontot ért.

FORMA-1-ES PÁLYAFUTÁSA RÖVIDEN *A 2021-es szezont követően

Rajtszáma: 55
Csapatai: Scuderia Toro Rosso (2015-2017), Renault Sport F1 (2017-2018), McLaren (2019-2020), Scuderia Ferrari (2021-)
Nagydíjak: 141*
VB-cím: 0*
Futamgyőzelem: 0*
Dobogós helyezések: 6*
Pontok: 536,5*
Pole pozíciók: 0*
Első futam: 2015-ös Ausztrál Nagydíj
2015-ös VB-helyezése: 15. (18 pont)
2016-os VB-helyezése: 12. (46 pont)
2017-es VB-helyezése: 9. (54 pont)
2018-as VB-helyezése: 10. (53 pont)
2019-es VB-helyezése: 6. (96 pont)
2020-as VB-helyezése: 6. (105 pont)
2021-es VB-helyezése: 5. (164,5 pont)

ÉRDEKESSÉGEK

► Kedvenc itala a Red Bull.
► Imádja a tésztaételeket és a hamburgert, a hűtőjében pedig a víz mellett rengeteg gyümölcs és tojás található. Saját bevallása szerint egyébként nehéz tartania a versenyzőknek előírt diétát, mert szereti a hasát.
► Kedvenc együttese a Kings of Leon és a The Killers.
► Kedvenc pályája Silverstone, Suzuka és Spa.
► Amikor éppen nem versenyzéssel tölti az idejét, szívesen üti el másféle sportokkal az idejét. Biciklizik, wakeboardozik, síel, teniszezik és focizik, de nem veti meg a vadászatot sem.
► Instagram-profilja: https://instagram.com/carlosainz/
► Példaképének versenyző- és honfitársát, Fernando Alonsót tartja.
► Édesapja ifjúkorában csak úgy engedte versenyezni, ha minden vizsgán átmegy az iskolában és soha nem kell évet ismételni. Ugyan nem a legjobb eredményekkel, hála a kettős életvitelnek, de Carlos teljesítette minden tanulmányi kötelességét és végül nem kellett félnie attól, hogy elveszíti apja támogatását.  
► Kedvenc tantárgya az irodalom volt. 
► Egy kis lakásban él egymagában London központjának közelében, Chelsea-ben. Azért azt a helyet választotta, mert közel van a Heathrow repülőtérhez, valamint a Milton Keynesben lévő Red Bull szimulátor is csak másfél órás útra van onnan.
► A szobájában mindig kell, hogy legyen egy spanyol zászló, valamint fényképek a "hőseiről": Rafael Nadalról, Fernando Alonsóról, Muhammad Aliról, Alberto Contadorról és Seve Balesterosról.
► Leendő párjától azt várja, hogy ne tévessze meg a versenyhétvégéken Carlos körül sertepertélő gridgirlök szépsége, hanem bízzon benne és a kapcsolatukban.
► Telefonján a legtöbbet használt alkalmazás az Instagram és a Facebook.
► Szállodai szobájának kiválasztásánál elvárás a hatalmas ágy, valamint az ahhoz közel lévő aljzat a töltőnek és a zuhany, nem fürdőkád.
► Utazáskor mindig vele van a laptopja, a Red Bullos sapkája és a telefonja.
► 2016 júniusa óta a Legado María de Villota nagykövete. Az alapítvány a hirtelenül elhunyt Formula-1-es tesztpilóta emlékét próbálja továbbvinni.
► Egyik becenevét, a Chillit barátai aggatták rá, akik minél lehetetlenebb variációkat próbáltak kitalálni nevére. Ez a becézés így rajta ragadt, holott elmondása szerint nem is szereti a chilis ételeket.
► 23. születésnapjára szurikátát kapott, mivel híres arról, hogy mennyire imádja őket.
► Madrid a kedvenc városa.
► Kedvenc filmje a Gerard Butler főszereplésével készült Törvénytisztelő Polgár.
► A McLaren jelenleg (2021 február) 5555,5 pontnál jár a csapatok között az örökranglistán. Ehhez a pontszámhoz az 55-ös rajtszámmal vezető Carlos segítette őket, az 5,55 kilométeres és 55 körös Abu Dhabi Nagydíjon.

Az életrajzot írta: Szandi0820

Utolsó frissítés: 2022.03.04. 14:02 Szandi0820 által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace