Starity

Christian Klien

Christian Klien Christian Klien nemzetisége 8750. 21rajongó 3vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 90%
  • stílus: 100%
  • szimpátia: 100%
  • Születési név
  • Christian Klien
  • Becenév
  • CK
  • Születési idő
  • 1983. február 07.
  • Születési hely
  • Hohenems, Ausztria
  • Foglalkozás
  • Autóversenyző
  • Partner
  • nem publikus
  • Magasság
  • 168 cm
  • Eredeti hajszín
  • Barna
  • Szemszín
  • Barna
  • Csillagjegy
  • Vízöntő
  • Linkek
  • IMDB-adatlap
  • Hivatalos weblap
  • Facebook-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • David Coulthard Mark Webber Vitantonio Liuzzi

Christian Klien életrajza


A sztáradatlapot jelenleg nem szerkeszti senki, ezért hiányos, helytelen információkat is tartalmazhat.

Christian Klien™ osztrák autóversenyző.

1983. Február. 7-én született Ausztria egyik kisvárosában, Hohenemsben. Jelenleg Svájcban, Diepoldsauban lakik. Johannes Klien édesapja, és egyben a menedzsere is. Hobbijai többek között a síelés, jégkorong és a mountainbikeKedvenc étele(i) az itáliai ételspecialitások. Kedvenc itala a bodzaléKedvenc versenypályái, Monaco és Spa

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 

► Pályafutása:

     ♦ A Forma 1 előtt

¤ Christian Klien példaképe Ayrton Senna, a brazil nemzetiségű háromszoros Forma 1-es világbajnok. Gyerekkorában az egyik versenyen találkozott vele, ami után elhatározta, hogy ő is Forma 1-es pilóta akar lenni.

¤ 1996 és 1998 között számos gokartversenyt megnyert Svájcban és Ausztriában. Első szezonjában rögtön svájci bajnok lett.

¤ 1999-ben kezdett el autókkal versenyezni az ADAC Forma-BMW junior sorozatában. Megnyert négy futamot és összetettben a 4. helyen végzett.

¤ 2000-ben a Forma-BMW fő sorozatában szerepelt a Rosberg csapat színeiben. Összetettben 10. lett, az újoncok között a 3. helyet érte el.

¤ 2001-ben ugyanebben a bajnokságban öt versenyt nyert és a 3. helyen végzett. 2001/2002 telén az olasz Forma-Renault téli sorozatában szerepelt a JD Motorsport színeiben, amelyet meg is nyert és ez megnyitotta számára az utat a német Forma-Renault-ba.

¤ 2002-ben Klien négy futamgyőzelemmel megnyerte a német bajnokságot és az 5. helyen végzett az Európa-bajnokságban.

¤ 2003-ban az osztrák versenyző feljebb lépett a Forma-3-as Euro-szériába, amelyben a Mücke Motorsport színeiben versenyzett. Négy versenyt nyert meg és összetettben 2. helyezett lett az ausztrál Ryan Briscoe - a Toyota 2004-es tesztpilótája - mögött. Ugyanebben a szezonban megnyerte a Zandvoort-i Marlboro Masters versenyt is.

 

     ♦ A Forma–1-ben

¤ 20042003. Decemberében Klient az osztrák Red Bull cég pénzügyi támogatásának köszönhetően a 2004-es Jaguar Forma 1-es csapatába leszerződtették le. Csapattársa az ausztrál Mark Webber volt. Klien volt Webber első olyan csapattársa, aki az időmérő edzésen maga mögé tudta utasítani. Klien a belga nagydíjon a 6. hellyel szerezte meg első 3 pontját, amivel a 2004-es szezon évet is zárta. Összetettben ez a pontszám a 16. helyre volt elegendő. A csapattársa, Webber 7 ponttal 13. helyen végzett a pontversenyben.

 

¤ 2005-ben a Jaguar kivonult a Forma 1-ből, helyét a Red Bull Racing vette át. A csapat első számú versenyzőjeként az angol David Coulthardot szerződtette le, a második ülésért pedig Klien és az olasz versenyző, Vitantonio Liuzzi között folyt a harc. Végül a csapat vezetői úgy döntöttek, hogy a két pilóta egymást fogja váltani a szezon során. Elsőként Klien volt az a szerencsés, aki bizonyíthatott 3 futamon keresztül. Ausztráliában a 7. hellyel 2 pontot szerzett, Malajziában a 8. hellyel 1 pontot szerzett. Bahreinben ugyan kiesett, ez mégis jó produkciónak számított, olyannyira, hogy Liuzzinak ezt nem sikerült felülmúlnia a következő négy versenyen, amikor ő kapott lehetőséget. San Marinóban a 8. helyen végzett, amivel 1 pontot szerzett. Klien Kanadában jutott ismét lehetőséghez, ahol megint szerzett egy pontot a 8. helyezésével. Az eredeti terv az volt, hogy pár futam után újra váltja őt Liuzzi, ám a csapat annyira elégedett volt az osztrák teljesítményével, hogy innentől kezdve a szezon végéig ő maradt a Red Bullnál. A szezonban még két alkalommal szerzett pontot: Törökországban a 8. helyen végzett, amivel 1 pontot szerzett, a szezonzáró kínai nagydíjon pedig 5. lett, amivel 5 pontot szerzett. Összesítve 9 pontja volt a szezonbefejezéséig, ami a világbajnokság 15. helyéhez volt elegendő. Csapattársa, Coulthard 24 ponttal 12. helyezett lett.

 

¤ 2006: a szezon végén (2005) a Red Bull csapat megerősítette Klient törzsversenyzői pozíciójában Coulthard mellett a 2006-os szezonra is, míg Liuzzi a Red Bull által alapított másik csapatnál, a Toro Rossónál kapott versenyzői lehetőséget. Az év során Klien gyengébben teljesített csapattársához, Coulthardhoz képest, illetve az előző évi teljesítményéhez is. Összesen 2 ponttal végzett az évben. Bahreinben és Németországban is 8. lett, ami 1-1 pontot jelentett számára. Évközben a csapat vezetősége és Klien között konfliktus alakult ki, ami megpecsételte, hogy az évad utolsó három versenyén a holland Robert Doornbos veszi át, a Red Bull tesztpilótája. Az év végén Klient az amerikai ChampCar autóverseny sorozatába ajánlotta a Red Bull csapat, de Klien visszautasította a lehetőséget. 

 

¤ 2007-ben sokáig úgy tűnt, hogy egy másik versenysorozatba (ChampCar) szerződtetik, végül a Honda Forma 1-es csapat teszt és tartalékpilótája lett hivatalosan 2006.November.15-től. Albers Spyker csapattól történt elbocsátása után komoly esélyes volt a visszatérésre Klien, tesztelte is a sereghajtó csapat autóit, végül mégsem sikerült megszereznie a helyet. 

 

¤ 2008: az év végén (2007) BMW-Saubertől mindkét tesztpilóta, vagyis Sebastian Vettel (Toro Rosso) és Timo Glock (Toyota) más csapatokhoz igazoltak át, így a csapat a tapasztalt Klient szerződtette le tartalékpilótájaként 2008-ra. Az év során még a Le Mans-i 24 órás autóverseny Peugeot csapatába is leszerződtették. Csapattársai a francia, Franck Montagny és a brazil, Ricardo Zonta voltak. Összetettben a 3. helyen végeztek. Októberben pedig az amerikai Petit Le Mans-i versenyen tette magát próbára.

 

¤ 2009-ben még a BMW-Sauber teszt pilótája maradt. Visszatért még a Le Mans-i Peugeot csapatába is, aminek eredményeként 6. helyen végeztek csapattársaival,  a francia Nicolas Minassian-nal, és a portugál, Pedro Lamy-val.

 

¤ 2010-ben a Hispania tesztpilótája lett. Év vége felé a szingapúri, a brazil és az abu-dzabi nagydíjakon a betegeskedő Jamamoto Szakon helyét vette át. 

 

¤ 2011-től a Forma 1 után Klien számos autóverseny sportágában tesztelte magát. Részt vett a V8 Supercars túraató-bajnokságban - beleértve a Bathurst 1000-ben - ahol csapattársa, Russel Ingall volt. A Walkinshaw Racing csapat színeiben versenyzett.  

¤ 2012 végén a Pitpass.com honlapon Klien társszerkesztőként dolgozik.  

¤ 2014-ben szerződést kötött a Morand Racing - NewBlood-al, hogy továbbra is versenyzője maradhasson a La Mans-i autóversenynek. 

 

► FORMULA 1 Statisztika

¤ Aktív évei: 2004 -

¤ Az első nagydíj: Ausztrál Nagydíj, Melbourne, 2004 

¤ Az utolsó nagydíj: Egyesült Arab Emírségek, Abu-Dhabi Nagydíj, 2010

¤ Nagydíjak száma: 51 (49 rajt)

¤ Legjobb elért helyezés: 5. - Kínai Nagydíj, 2005 


≈ Világbajnoki pontok: 14 pont

2004: 3 pont 
2005: 9 pont
2006: 2 pont 
2010: 0 pont

Utolsó frissítés: 2016.07.29. 12:12 Tracer által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace