Starity

Daniel Ricciardo

Daniel Ricciardo Daniel Ricciardo nemzetisége 2930. 122rajongó 11vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 90%
  • stílus: 93%
  • szimpátia: 92%
  • Születési név
  • Daniel Joseph Ricciardo
  • Becenév
  • The Honey Badger/Méhészborz
  • Születési idő
  • 1989. július 01.
  • Születési hely
  • Perth, Ausztrália
  • Foglalkozás
  • Autóversenyző
  • Családi állapot
  • nőtlen
  • Partner
  • Heidi Berger
  • Magasság
  • 180 cm
  • Eredeti hajszín
  • barna
  • Szemszín
  • barna
  • Csillagjegy
  • Rák
  • Linkek
  • IMDB-adatlap
  • Hivatalos weblap
  • Twitter-oldal
  • Facebook-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Sebastian Vettel Mark Webber Nico Hülkenberg Jean–Eric Vergne Daniil Kvyat Max Verstappen

Daniel Ricciardo életrajza

KEZDETEK, CSALÁDJA, FELMENŐK:

DANIEL RICCIARDO 1989. július 1-jén született Perthben, Nyugat-Ausztráliában. Daniel édesapja, Joe szicíliai születésű, üzletember, édesanyja, Grace pedig ausztráliában született, de az ő ereiben is olasz vér csörgedezik, hiszen szülei Calabriából származnak. Danielnek van egy nővére, Michelle. Gokartos karrierje kilenc évesen kezdődött.

 

KARRIERE BEINDULÁSA:

2005-ben a Privateer csapat színeiben indult a Nyugat-Ausztrál Formula Ford Bajnokság három versenyén.

A következő évben, 2006-ban, több szériában is versenyzett, az Eurasia Motorsport csapattal a Formula BMW Asia-ban, ahol két győzelmet szerzett, s harmadikként zárta a bajnokságot. A Motaworld Racing-gel indult a Formula BMW UK két versenyén, illetve a Formula BMW World Final egyetlen futamán, itt a Fortec Motorsport színeiben állt rajthoz.

2007-ben a Formula Renault 2.0 olasz bajnokságban versenyzett, az összetettben 196 ponttal 6. lett, illetve rajthoz állt az Eurocup Formula Renault 2.0 négy versenyén, mindkét bajnokságban az RP Motorsport színeiben versenyzett.

2008-ban a SG Formula francia alakulattal versenyzett. A Formula Renault 2.0 WEC sorozat 15 futamából Daniel 8-at megnyert, és csupán egy alkalommal nem szerzett pontot, a bajnokságot 192 ponttal megnyerte. Ugyancsak ebben az évben rajthoz állt az Eurocup Formula Renault 2.0 bajnokságban is, itt hat versenyt nyert és szintén egy alkalommal nem szerzett csak pontot. A bajnokságban második helyen végzett (136 pont), mindössze három ponttal előzte meg a bajnok Valtteri Bottas (139 pont). Részt vett még a Formula 3 Euro Series (2 verseny) és a Masters of Formula 3 (1 verseny) néhány versenyén.

2009-ben Brit Formula 3 bajnok lett és egyszer elrajtolt a Masters of Formula 3 sorozatban is, mindkét bajnokságban a Carlin Motorsporttal. Még ebben a szezonban versenyzett a Formula Renault 3.5-ben (2 verseny) és a Macau Grand Prix-ben (1 verseny).

A 2010-es évben a Formula Renault 3.5 bajnokságban második lett, a Tech 1 Racing csapattal, mindössze 2 ponttal maradt el a bajnoktól, Mikhail Aleshintől. 

2011-ben szintén részt vett a Formula Renault 3.5 sorozatban (ISR csapattal), de az évben egyetlen győzelmet aratott csak, 144 ponttal az ötödik helyen zárta a bajnokságot. 

 

FORMA 1

Scuderia Torro Rosso (2010):

Daniel 2010-ben lehetőséget kapott, hogy a Torro Rosso csapat tesztpilótájaként részt vegyen a versenyhétvégéken.

 

HRT - Hispania Racing F1 Team és Scuderia Torro Rosso (2011):

2011-ben amelett, hogy a Torro Rosso teszt és tartalékpilótája volt, a szezon kilencedik futamától vezetői ülést kapott a spanyol csapatnál, a HRT-nél.  18 és 22. helyeken végzett a hátralévő futamokon, így 0 ponttal zárta a bajnokságot, a 27. helyen.

 

Scuderia Torro Rosso (2012-2013):

A 2011-es szezon végén a Red Bull fiókcsapata, menesztette pilótáit, Jaime Alguersuarit és Sébastien Buemit. Helyükre Ricciardot és Jean-Eric Vergne-t ültették. A két újonc a 17. (Vergne-16 pont) és 18. helyen zárta a bajnokságot, Daniel 10 pontot gyűjtött össze, de egy futam kivételével mindig célba ért.

A 2013-as szezonban sikerült legyőznie csapattársát, mert míg Vergne 13 ponttal a 15. lett, összetettben, addig Ricciardo 20 ponttal 14. helyen zárt. Időközben Mark Webber bejelentette, hogy a 2013-as szezon végén visszavonul a Forma 1-ből, helyére első számú esélyesként a két Torro Rossos lépett elő. Sokáig folytak a találgatások, s szóba került Kimi Räikkönnen is, végül 2013. szeptember 2.-án bejelentették, hogy az ausztrál helyét honfitársa Ricciardo veszi át.

 

Infiniti Red Bull Racing: 4 év a bikák istállójában (2014-2018):

A téli teszteken való gyengélkedés ellenére, Daniel hazai közönség előtt, 2014. március 15.-én, első Red Bullos időmérőjén megszerezte a második rajtkockát, ez pályafutása addigi legjobb Forma 1-es eredménye. Majd a vasárnapi futamon a második helyen végzett, amit utólag elvettek tőle és kizárták a versenyből. A második versenyhétvége, Malajziában, az időmérőn az ötödik helyre kvalifikálta magát. Vasárnap a futamon, sokáig úgy tűnt, hogy Fernando Alonsoval áll harcban a negyedik helyért, (Hamilton, Rosberg, Vettel mögött) de a Red Bull hibája (rosszul rögzítették Ricciardo autóján bal első abroncsot) körhátrányba került, majd tíz másodperces büntetést kapott, végül feladta a versenyt, és pont nélkül távozott Malajziából. A szezon következp két futamán, Bahrain-ben és Kínában is a negyedik helyen ért célba, mindkét alkalommal megelőzve csapattársát a VB címvédőt, Sebastian Vettelt. Spanyolországban és Monacoban aztán felállhatott a dobogó legalsó fokára, mindkétszer harmadik lett, szintén csapattársa előtt végzett mindkét alkalommal, a bajnoki tabellán is Vettel elé ugrott, 54 ponttal követte a harmadik helyezett Fernando Alonsot.

A június eleji Kanadai Nagydíj időmérője után, ahol 6. helyet szerzett meg, a rajongók legnagyobb meglepetésére és örömére Daniel megnyerte a futamot, a fékproblémákkal küszködő Mercedeses Nico Rosberg és csapattársa, Sebastian Vettel előtt. (A győzelemhez kellett a Mercisek problémája, Lewis Hamilton szintén fék problémák miatt feladni kényszerült a futamot). A futamgyőzelemnek köszönhetően Daniel a VB pontversenyben is előrébb lépett, Fernando Alonsot megelőzve a 3. A soron következő Osztrák GP-n nyolcadik, a Brit Nagydíjon 3. lett.

Ezt követte Némertországban egy 6. hely, majd a Magyar Nagydíjon ismét bebizonyította munkaadóinak, hogy jól döntöttek amikor őt választották Sebastian Vettel csapattársának. A futamon a negyedik helyről rajtolva, jól megválasztott stretégiával az utolsó körökben előzte meg Fernando Alonsot, ezzel pályafutása 2. futamgyőzelmét szerezte meg. A Magyar futamot követő Belga Nagydíjon újra a dobogó legfelső fokára állhatott, ezután pedig a szezonban még kétszer, az amerikai és a szingapúri futamon lett harmadik. Az ausztrál első Red Bullos szezonjában a bajnokság 3. helyén végzett Hamilton és Rosberg mögött, megelőzve csapattársát Sebastian Vettelt aki 5. lett.

A 2015-ös szezonban az orosz Daniil Kvyat lett az ausztrál csapattársa, a Red Bull gyengélkedése miatt a szezon feléig csupán egy dobogós helyezése volt a Magyar Nagydíjon, ahol 3. lett. A 2016-os szezon feléig Daniel egyetlen alkalommal tudott dobogóra állni, a Monacói Nagydíjon, ahol második lett. Helyzetét nehezítette, hogy a szezon 5. versenyhétvégéjén, a Spanyol Nagydíjon csapattársként megkapta a fiatal holland tehetséget Max Verstappent.

A Magyar Nagydíjon 3. lett, majd ezt zsinórban két második hely követte, Olaszországban 5., Szingapúrban ismét 2. lett. A szezon 16. versenyén a Maláj Nagydíjon első helyen intették le, ez volt az egyetlen győzelme a szezonban. A szezon végén az amerikai és a mexikói versenyen állhatott még dobogóra, mindkét alkalommal 3. lett. A bajnoskágot a harmadik helyen zárta a két Mercedes pilóta mögött. 

2017-ben a csapat gyenge teljesítményének köszönhetően nehezen indult a szezon Daniel számára, a szezonnyitó hazai futamát be sem fejezte, majd Kínában 4., Bahreinben 5. lett. A szezon negyedik versenyén az Orosz Nagydíjon nem sokkal a rajt után fékproblémák miatt kényszerült feladni a versenyt. A szezon következő három futamán felállhatott a dobogó legalsó fokára, Bakuban aztán futamot nyert.

Ausztráliában és Belgiumban ismét harmadikként intették le, az Olasz Nagydíj időmérőjén pedig 2. helyre kvalifikálta magát, de büntetésének köszönhetően csak a 16. helyről indult, azonban a Red Bull és az ausztrál jó teljesítményének köszönhetően feljött a negyedik helyre. Szingapúrban második, Malajziában és Japánban újfent 3. lett. A Renault motorok megbízhatatlansága miatt Daniel a szezon utolsó négy futamából 3-at nem tudott befejenzni, az utolsó előtti nagydíjon, Brazíliában 6. lett. Összetettben 5. heyen zárt 200 ponttal.

A 2018-as szezont Daniel egy 4. hellyel nyitotta a hazai, Ausztrál Nagydíjon, ezután Bahreinben műszaki hiba miatt kiesett, a szezon 3. futamán, Kínában azonban felállhatott a dobogó legfelső fokára. Bakuban csapattársával Max Verstappennel akadtak össze, Daniel hétulról belecsúszott a hollandba, ezzel mindketten kiestek a versenyből. Spanyolországban 5. lett, Monacóban pedig az egész hétvégét uralta. Megnyerte mindhárom szabadedzést, karrierje második pole-jét is megszerezte, vasárnap pedig, bár voltak problémái az erőforrással, végül megszerezte 7. futamgyőzelmét. A hercegségbeli menetelés után jött két 4. hely, majd a Red Bull hazai futamán az osztrák nagydíjon kiesett műszaki hiba miatt. A Brit Nagydíjon ötödikként intették le, az ezt követő Német Gp-n ismét ki kellett állnia műszaki meghibásodás miatt, pedig a jó gumistratégiának köszönhetően akár a dobogóra is felérhetett volna. A 33. Magyar Nagydíjon a szombati esős időmérőn eltaktikázta magán a Rde Bull és Daniel Ricciardo, ugyanis csak a 12. helyet szerezte meg a kvalifikáción. A versenyen aztán szépen menetelt előre, egészen a 4. helyig, ami Valtteri Bottas előzésekor egy pillanatra veszélybe került, végül ebben a pozicíóban intették le. A Magyar Nagydíj utáni héten jelentette be Ricciardo, hogy 2019-től a Renault-nál versenyez. A szezon hátralevő részében négy alkalommal kényszerült feladni a versenyt, s két hatodik illetve három 4. helynél tovább nem sikerült menetelnie.

 

Renault, avagy két szezon a francia csapattal (2019-2020):

2018. augusztusában írta alá két éves szerződését a francia Renaulttal. A 2019-es szezonban csapattársa a német pilóta, Nico Hülkenberg volt. A szezonnyitó futam nem úgy alakult, ahol Daniel illetve a csapat szerette volna, az első két versenyt ugyanis nem tudta befejezni Daniel. Kínában a hetedik helyen végzett. Azerbajdzsánban Daniil Kyvattal mentek egymásba, amikor Daniel megszerette volna előzni az orosz pilótát, ezáltal a Bakui futamot sem tudta teljesíteni. Az ezt követő hat futam folyamán lassan de biztosan tört előre a pilóta, Kanadában a negyedik helyről indult, majd a hatodik pozícióban zárta a futamot. A német nagydíjon ismét visszavonulót kellet fúnia egy kipufogógáz meghibásodás miatt. Az olasz nagydíjon negyedik helyen végzett, mely az év folyamán a legjobb helyezése volt. Az orosz nagydíjat ismét nem teljesíthette. Japában a hatodik helyet szerezte meg a futamon, azonban a FIA kizárta mindkét Renault a versenyből, illegális segédeszközök használatáért. Az amerikai és brazil nagydíjon is a hatodik helyet szerezte meg. A világbajnokság 9. helyén zárta 2019-es évét 54 ponttal, csapattársa, Hülkenberg előtt.

A 2020-as szezonban új csapattársa lett a francia Esteban Ocon személyében. A szezonindító osztrák nagydíjat nem tudta teljesíteni. A következő futamon stabilan a hatodik helyet tartotta egészen a verseny vége előtti második körig, ahol Lance Stroll kishíján lesodorta a pályáról. Végül Stroll és Lando Norris is megelőzte, ezáltal a 8. helyen végezte a futamot. A magyar nagydíjon a 11. pozícióból indult, majd a 8. helyen végzett. A brit futamon a negyedik pozícióval ért a finishbe, mely a Renault eddigi legjobb teljesítménye volt. A belga nagydíjon ismét a negyedik helyet tudhatta magáénak, míg az olasz futamot a 6. helyen zárta. A toszkánaiak nagydíjon a 8. helyről indult, nagyon közel volt a dobogós 3. pozícióhoz, azonban Alex Albon az utolsó körökben megelőzte, így végül negyedik helyen végzett. Az orosz nagydíjon az övé volt a második szektor legjobb ideje, ám ez csak az 5. pozícióra volt elég. A futamon is az 5. helyen zárta, hiába kapott egy 5 másodperces büntetést. Az Eifel futamon a hatodik helyről indult, majd végre pódiumra állhatott, mely a 2011-es maláj futam óta a Renault első ilyen lehetősége volt. A portugál nagydíjon a 9. helyen végezte a futamot. Az Emilia Románia nagydíjat nagy reményekkel kezdte, azonban Pierre Gasly, majd Sergio Perez is megelőzte. A futamot a 10. helyen végezte. Bahrainban 6. helyről indult, a piros zászló után azonban rosszul indult el, a 10. helyről egészen a 7. pozícióig tudta felküzdeni magát. Az Abu Dhabi futamon a szezont az ötödik helyen zárta. A világbajnoki állás szerint pedig az 5. lett 119 ponttal.

 

McLaren: a versenyzés a brit csapattal (2021-2022):

A két éves Renault szerződés lejárta után a brit McLaren csapatában kapott helyet az ausztrál pilóta a 2021-es szezonban, ahol Carlos Sainz Jr. Helyét foglalta el. A 2021-es szezonban csapattársa Lando Norris. A szezonindító Bahrain-i nagydíjon a hetedik helyen végzett, míg az Emilia Romania futamon hatodikként zárt a futamot. Portugáliában nem úgy sikerült a hétvége, ahogyan szerette volna, és csak a 9. helyig sikerült felküzdenie magát. Spanyolországban már jobban teljesített, itt 6. helyen végzett. A monacói nagydíjon 12. lett, míg Bakuban a 9. helyezést vihette haza. A francia nagydíjon hatodikként végzett. A stájer nagydíj ismét nem az ő futama volt, itt 12. lett, az osztrák futamon viszont már hetedikként végzett. A brit nagydíjon egészen jól végzett, ugyanis ötödik helyen zárta a futamot. A Hungaroringen nem volt szerencséje, mindössze a 11. pozícióval sikerült zárnia a nagydíjat. A belga nagydíjon ismét mellett állt a szerencse, itt már egészen a 4. helyig küzdötte fel a McLaren autóját. A holland nagydíjon 11. helyen végzett. Olaszországban érte utol a szerencse, ahol megnyerte a szezon során első és egyben egyetlen futamát. Oroszországban ismét a 4. helyen futott be, míg a Török nagydíjon a 13. helyezést érte el. Az Amerikai nagydíjon jó köröket futott autójával, egészen az 5. helyig sikerült felküzdenie magát. Mexikóban nem volt sikeres versenye, mindössze a 12. helyen sikerült befutnia. A brazil nagydíj még inkább sikertelen volt számára, ugyanis visszavonulót kellett fújnia. Quatarban a 12. helyezést, míg Szaúd-Arábiában egészen az 5. pozícióig küzdötte fel magát. Az évadzáró Abu-Dhabi nagydíjon a 12. helyen intették le autóját, a szezon során pedig a világbajnoki rangsor 8. helyét birtokolta ezáltal 2021-ben. 

A 2022-es szezon nagyon változatos volt Daniel számára, ugyanis az év utolsó tesztnapját Covidosan töltötte, azonban a szezon nyitó futamán már részt tudott venni, és a 14. helyen ért célba. Az Ausztrál nagydíjon a 6. helyet sikerült megnyernie, míg olaszországban csak 18. lett. Miamiban a szerencsés 13-as helyen futott célba, míg az azt követő spanyol nagydíjon már 12. helyet foglalta el. Monacóban ismét a 13. helyig küzdötte fel magát, majd azerbajdzsában már a Top10-be is bekerült 8. helyével. Kanadában és a Brit nagydíjon 11 és 13. pozícióban ért célba. Az osztrák és francia nagydíjakon mindkét esetben 9. helyen végzett. A magyar és a belga nagydíjak nem kezdveztek számára, mindkét futamon a 15. helyet szerezte meg, míg Hollandiában 17. lett. Az őszi olasz nagydíjat nem tudta teljesíteni, azonban szingapúrban futott az év folyamán a legjobb versenyét, hiszen akkor 5. helyen végzett. A japán és amerikai nagydíjakon a 11. és 16. helyeken futott célba, a mexikói nagydíjon azonban egészen a 7. helyig küzdötte fel magát. A brazil nagydíjat nem tudta befejezni, azonban a szezonzáró Abu Dhabi nagydíjon 9. helyen ért célba. Az év folyamán a McLaren bejelentette, Daniel helyét Oscar Piastri veszi át csapattársa, Lando Norriss mellett.

 

Visszatérés a bikákhoz – Tartalékpilóta a Red Bullnál, majd pilóta az AlphaTaurinál (2023-jelenleg):

Red Bull 2022. novemberénben bejelentette, hogy Daniel Ricciardo lesz a 2023-as szezonban a tartalékpilótájuk. A 2023-as szezontól kezdve a PR eseményeken, valamint a teszteléseken és a gyári munkálatok során vesz részt. Aktív szereplője a Red Bull kommunikációs csatornáinak. A 2023-as magyar nagydíjtól az Alpha Taurinál pilóta, miután Nyck de Vriest elbocsátotta az istálló. A holland nagydíjon balesetet szenvedett, így négy versenyt kellett kihagynia. Az amerikai nagydíjon tért vissza a mezőnybe, ahol a 15. helyen végzett. Mexikóban a 4. helyről startolt a futamon, végül pedig a 7. helyre érkezett be. 2024-ben is ő marad az Alpha Tauri pilótája Yuki Tsunoda mellett.


ÉRDEKESSÉGEK:

– Daniel 2014. május 1-jén a Nagy Futam elnevezésű program keretében hazánkban szórakoztatta a közönséget
– Az F1 mezőnyben 2014-től állandó rajtszáma a 3-as
– 2017. május 1-jén, az Orosz Nagydíj másnapján ismét hazánkba látogatott a Nagy Futamra
– támogatja a West Coast Eagles csapatát az Ausztrál Futball Ligában
– sok pilótához hasonlóan Daniel is Monacóban él
– Beceneve: The Honey Badger (Méhészborz)
– Személyi edzője a szintén ausztrál Michael Italiano, akivel szoros barátságot ápol 

 

DÍJAK, KITÜNTETÉSEK

2015: Laureus / Az év áttörése - nyert
2014: 2014 AUTOSPORT Award / Az év versenyzője - jelölt
2014: GQ Men of the Year (Ausztrália) / Az év sportolója
2014: Trofeo Lorenzo Bandini / Kiemelkedő motorsport személyiség

 

MAGÁNÉLETE:

Daniel barátnője a szintén ausztrál Jemma Boskovich (1989. december 11) volt, akivel középiskolás korukban ismerkedtek meg, akivel a 2016-os szezon előtt szakítottak. Jelenlegi partnere Heidi Berger, aki az osztrák Gerhard Berger autóversenyző lánya.

Az életrajzot írta: Shenayla. kiegészítette: missdaisy

Utolsó frissítés: 2024.03.03. 11:11 missdaisy által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace