Starity

Daniil Kvyat

Daniil Kvyat Daniil Kvyat nemzetisége 8241. 18rajongó 4vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 95%
  • stílus: 95%
  • szimpátia: 100%
  • Születési név
  • Daniil Vyacheslavovich Kvyat
  • Becenév
  • Dany
  • Születési idő
  • 1994. április 26.
  • Születési hely
  • Ufa, Bashkortostan, Oroszország
  • Foglalkozás
  • autóversenyző
  • Családi állapot
  • nőtlen
  • Partner
  • Kelly Piquet
  • Magasság
  • 175 cm
  • Eredeti hajszín
  • szőke
  • Szemszín
  • barna
  • Csillagjegy
  • Bika
  • Linkek
  • IMDB-adatlap
  • Hivatalos weblap
  • Twitter-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Sebastian Vettel Daniel Ricciardo Jean–Eric Vergne Patrick Kujala Max Verstappen

Daniil Kvyat életrajza

Danyiil Vjacseszlavovics Kvjat (oroszul: Дании́л Вячесла́вович Квят1994. április 26-án született Ufában, Oroszországban. 9 éves volt, mikor édesapjával, Vyacheslav Kvyattal és édesanyjával, Zulfiya Kvyattal Rómába költöztek. Azóta is ott élnek, így az orosz mellett folyékonyan beszél olaszul is, mellettük pedig még az angol és spanyol nyelveket is kiválóan beszéli. 

KEZDETEK

Gokart: Daniil 8 évesen kezdett el gokartozni, miután egy helyi pályán kipróbálta magát és megtetszett neki ez a sport. 2008-ban érte el első nagyobb eredményét: 3. lett a KF3 Európa-Bajnokságon, ezt a bravúrt pedig a következő évben is sikerült megismételnie, valamint második lett az Asian Pecific Championships-en.

Együléses autók: 2010-ben került be a Red Bull tehetséggondozó programjába, ami megnyitotta számára a lehetőséget az együléses autóversenyzés felé. Nagy támogatójának köszönhetően debütálhatott a Formula BMW Pacific szérában, méghozzá a Maláj versenyen. A folytatásban 8 versenyből kétszer győzni tudott, ezen kívül pedig háromszor végzett a dobogón. A téli időszakot követően Kvyat tesztelhetett egy Formula Renault 2.0-ás versenygépet, ezzel megszerezte első tapasztalatait a kategóriáról, de debütálása előtt részt vett még a UK Winter Seriesben, ahol negyedik lett, valamint az Új-Zélandi Toyota Racing Seriesben. 

2011-ben két szériában is indult a Formula Renault kategóriák közül. A North European Cupban 20 versenyből hetet megnyert, amivel második helyen zárta a bajnokságot, megelőzve szintén Red Bullos csapattársát Carlos Sainz Jr.-t. Azonban a Formula Reanult Eurocupban Sainz jobbnak bizonyult nála, Kvyat csak a harmadik helyet tudta megszerezni az összesítésben.

2012-ben úgy döntött nem vált kategóriát, maradt a Formula Renault 2.0-ás szériában, de ezen kívül még az Alps Championshipsben is megméretette magát. Itt 14 fordulóból hétszer tudott nyerni, amivel kényelmesen bebiztosította magának a bajnoki címet. Azonban a WSR-ben ismét nem volt szerencséje, mindössze 10 ponttal, de lemaradt Stoffel Vandoorne mögött az összetett bajnokságban.

2013-ban a Christian Horner és Mark Webber tulajdonában lévő MW Arden csapatában versenyezhetett, már a GP3-ban. Első évében sikerült megnyernie a bajnoki címet, Abu-Dhabiban aratott győzelmének segítségével.

FORMA 1:

Toro Rosso (2014) : Első tapasztalatait a Fiatal Versenyzők Tesztjén szerezte Forma-1-es autóval, Silverstone-ban 2013 nyarán, ahol a Toro Rosso volánja mögött 16 kört vezethetett. 2013 októberében pedig bejelentették, hogy 2014-től a Forma 1-es Toro Rosso csapat pilótája lesz, Jean-Eric Vergne csapattársaként. 2013 novemberében Dany sikeresen vette az FIA akadályait és megszerezte a 2014-es induláshoz elengedhetettlen szuperlicenszet, így 2014-ben az ausztrál nagydíjon már a Toro Rosso színeiben versenyezhetett. Ő volt a legfiatalabb versenyző (19 éves, 324 napos), aki valaha is pontot szerzett (ezt a rekordot rá egy évre Max Verstappen döntötte meg 17 évesen). A 2014-es szezonját a Toro Rossoval 8 ponttal zárta, mellyel a 15. helyet szerezte meg magának. 

Red Bull Racing (2015 - 2016. május ) : Miután 2014 novemberében Sebastian Vettel bejelentette, hogy a Ferrari csapatához szerződött a Red Bull csapatának sürgősen találnia kellett valaki mást a négyszeres világbajnok helyére. Így gondoltak Kvyatra, akinek először egy tanulóévet szerettek volna adni, ám Vettel váratlan csapatváltása miatt gyorsan kellett cselekedniük, így Dany megkapta a helyét.

2015-ben sikerült megszereznie első dobogós helyezését, még pedig a Magyar Nagydíjon. Daniel Ricciardo és Nico Rosberg kisebb ütközésének köszönhetően az orosz feljött a második helyre, majd hiába, hogy 10 másodperces büntetést kapott pálya elhagyás miatt, ő meg tudta tartani pozícióját és ezzel felállhatott a Hungaroring dobogójának második fokára. A 2015-ös szezon végére még csapattársát, Daniel Ricciardo-t is megelőzte, ugyanis míg az ausztrál 8. lett, Danynak sikerült néhány ponttal előtte zárnia a 7. helyen.

2016-ban sem volt szerencséje az Ausztrál Nagydíjon az orosznak, ugyanis a felvezető kör után autója lefulladt, így ki kellett szállnia az autóból, és a versenyének is vége lett. Ám a Kínai Nagydíjon újra dobogós helyezést ért el: sorra előzte meg a világbajnoki címmel rendelkező pilótákat, majd a dobogó harmadik fokára tudott felállni. A verseny lefújás után volt egy kisebb vitája a négyszeres világbajnok, Sebastian Vettellel, aki azt feltételezte miatta ment neki szintén világbajnok társának, Kimi Räikkönennek. Az esetre többen is azt mondták Vettel túlzott, azóta ezt meg is beszélték. Viszont az Orosz Nagydíjon újra volt dráma: a rajt után Kvyat kétszer is meglökte hátulról a németet, az elsőt még meg is úszta egy kisebb lökéssel, de a másodiknál az autója a gumifalba csúszott, így Vettel versenye befejeződött. Az esetet megbeszélték, de a nagydíj után a Red Bull csapata Daniilt "visszaküldte" régi csapatához, a Toro Rossohoz. Kvyat még mindig nem érti ennek okát és a csapat sem nyilatkozott, bár mindenki úgy gondolja, hogy az Orosz Nagydíjon történtek miatt döntöttek így. A Spanyol Nagydíjtól régi-új csapatánál versenyzett már, míg helyére a holland, Max Verstappen került. 

Toro Rosso (2016. május - ) : Az orosz nagysajnálatára a Toro Rosso Ferrarijával nem igazán sikerült a pontszerzés. A csapatváltás után az interjúkban elmondta, hogy ő nagyon fog küzdeni, hogy fent tarthassa a Red Bullos eredményeit, ám ez nem igazán jött össze neki. Spanyolországban épp hogy pontszerző helyen tudott végezni, így 1 pontot kapott, de Monacoban sokat panaszkodott az autóra, majd egy kanyarban neki ment Kevin Magnussen Renaultjának, így versenye azonnal befejeződött. Következő pontját a Brit Nagydíjon szerezte meg, de ott is csak 1 ponttal lett gazdagabb. A 2016-os nyári szünet előtt szinte sírva adott interjút arról, hogy nem tudja mi lesz vele a jövőben, de sokan már pletykálgatnak, hogy a következő szezonban már biztosan másik csapatban láthatjuk. Ez viszont hamisnak bizonyult, ugyanis a Toro Rosso bejelentette, hogy Kvyat marad a 2017-es évre is Carlos Sainzzal együtt. Elmondása szerint ő mindent megtett azért, hogy pontot tudjon szerezni, ám rengeteg versenyen ki kellett állnia autója meghibásodása miatt, így végül csak további 4 pontott szerzett a spanyol csapattal. A 2016-os évet 25 ponttal zárta a 14. helyen. 

FORMA 1-ES PÁLYAFUTÁSA RÖVIDEN *(a 2016-os belga nagydíjat követően)*:

Állandó rajtszám: 26
Csapatok: Toro Rosso (2014), Red Bull (2015 - 2016. május), Toro Rosso (2016. május-)
Nagydíjak: 71*
VB cím: 0
Futamgyőzelem: 0
Dobogós helyezések: 2
VB pontok: 132*
Pole pozíciók: 0
Leggyorsabb körök: 1
Első futam: 2014-es Ausztrál Nagydíj
Első győzelem: -
2014-es VB helyezése: 15. (8 pont)
2015-ös VB helyezése: 7. (95 pont)
2016-os VB helyezése: 14. (25 pont)
2017-es VB helyezése: 17. (4 pont)

ÉRDEKESSÉGEK:

- 175 cm magas, de csupán 58 kg
- Mivel Rómában nőtt fel, nagy AS Roma szurkoló
Nagy hobbija a focizás, ping pongozás és a síelés
A Salavat Yulaev Ufa hokicsapat támogatója
A World Series by Renault versenysorozatban ismerte meg Patrick Kujalát, akivel azóta is jó barátok
- Különleges tehetségének tartja a ping pongozást
- Kedvenc étele a bavaria kolbász, mozzarella és az orosz ételek
- Kedveli a disco és az elektronikus zenét
- Instagram profilja: danydk1

Utolsó frissítés: 2018.03.02. 13:01 Fruzsyka11 által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace