Starity

Jarno Trulli

Jarno Trulli Jarno Trulli nemzetisége 5745. 74rajongó 1vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 100%
  • stílus: 80%
  • szimpátia: 100%
  • Születési név
  • Jarno Trulli
  • Becenév
  • Jarno
  • Születési idő
  • 1974. július 13.
  • Születési hely
  • Pescara, Olaszország
  • Foglalkozás
  • autóversenyzõ
  • Családi állapot
  • nős, 3 gyermek
  • Partner
  • Barbara Mercante
  • Magasság
  • 173 cm
  • Eredeti hajszín
  • Barna
  • Szemszín
  • Barna
  • Csillagjegy
  • Rák
  • Linkek
  • IMDB-adatlap
  • Hivatalos weblap
  • Starity RSS-csatorna

Jarno Trulli életrajza

Jarno 1974. július 13-án született az olaszországi Pescarában. Nevét a finn Jarno Sarinenrõl kapta, aki motorversenyzõ volt. (Sokáig azt is hitték, hogy finn...) Édesapja, Enzo, nagy motorsport rajongó volt, és hobbiból gokartozott. Jarno nagyon fiatalon beleszeretett a motorsportba, édesapját követve. Amikor hétéves volt, új kategóriát indítottak, és az apja megkérdezte, szeretne-e menni. Ekkor határozta el, hogy versenyzõ lesz, de azt nem gondolta volna, meddig fog eljutni.

Csak úgy csillogott a gokart pályákon, és hamarosan egy hivatalos gyári csapat pilótája lett, de a következõ lépés nagyon messzinek tûnt, amíg támogatókat próbált szerezni. Aztán 1995-ben kapott egy telefont a német KMS csapattól, hogy lehetõséget kap szabad vezetésre. Jarno mindent megtett hogy lenyûgözze õket, és ez meg is történt. A Benetton csapattal kötött szerzõdést, akik egy teljes szezont ígértek neki az F3-as kategóriában a KMS-sel. Jarno megnyerte a bajnokságot, és a Benetton csapat junior bajnoka lett.

1997-ben úgy tervezte, hogy a F3000-ben fog versenyezni Japánban, de a Minardi csapat épp akkor kereste meg, és fél szezonos szerzõdést ajánlott neki a Formula 1-ben. Kapóra jött neki, elfogadta, és a következõ szezonban már a Prost csapatnál versenyzett, ahol 1999-ig maradt. 1997-ban vezette az osztrák nagydíjat, mígnem a motor felrobbant alatta. 1999-ben azonban elsõ dobogós helyezését szerezte meg: a Nürburgringen második lett.

2000-ben és 2001-ben a Jordan csapatnál versenyzett, majd 2002-ben csatlakozott a Flavio Briatore vezetése alatt, Benettonból vált Renault csapathoz. Az itt eltöltött évek sikereket és bukásokat egyaránt hoztak: 2003-ban Hockeinheimben harmadik lett, és a csapattal szerezte meg elsõ (és ezidáig egyetlen) gyõzelmét, 2004-ben Monacóban. 2004-ben Silverstone-ban hatalmasat bukott, majd amikor a francia nagydíjon szinte hagyta, hogy Barrichello az utolsó elõtti kanyarban vegye el tõle a dobogós helyet, hazai közönség elõtt, a felsõ vezetés hirtelen elfordult tõle. Briatoréval éppen akkor járt le a szerzõdése (akkoriban Briatore volt a menedzsere, de jóformán mindent a barátja, és jelenlegi menedzsere, Lucio Cavuto intézett), és a Reanult-val is hosszabbítania kellett volna. Azonban Flavióval összeveszett, eredményei rohamosan romlottak, és már Hockenheimben kijelentette: a következõ évadot biztosan nem a Reanult-val kezdi meg. Az ügy végére azonban még a szezon vége elõtt pont került: miután felröppent a pletyka, hogy Jacques Villeneuve kerülhet a helyére, az olasz nagydíj után, Jarno és a Reanult csapat közös megegyezéssel, azonnali hatállyal felbontották a szerzõdésüket. Az sem volt már nagy titok, hová megy Jarno: mindenki sejtette, hogy õ lesz a Toyota csapat másik kiválasztottja Ralf Schumacher mellé, és így is lett, azonban Jarno már másnap csatlakozott a csapathoz, kiszorítva ezzel Olivier Panist, aki önként mondott le a brazil nagydíjon való részvételrõl, Jarno kedvéért.

2005-ben a Toyota csapat hatalmas lendülettel kezdett: Jarno több dobogós helyezést is elért Malajziában, illetve Bahreinben, és megszerezte a csapat elsõ pole pozícióját is, az USA-ban, azon a botrányos versenyen, ahol végül csak hatan álltak rajthoz. A Toyota késõbb visszaesett, sorozatos meghibásodások miatt sem Trulli, sem Schumacher nem villogott. 2006 és 2007 még kiábrándítóbb volt; a csapat alig szerzett pontokat. 2008-ra Jarno csaknem elvesztette a hitét abban, hogy jobbak lehetnek, de az új szezonban a Toyota magára talált: JarnoFranciaországban harmadik lett, és végül 31 ponttal a 9. helyen zárta a versenyzõk összetettjét. 2009-ben is kitett magáért a csapatnál, majd novemberben bejelentették: a Toyota nem indul több Forma 1-es versenyen. Jarno jövője kérdéses volt, tesztelt az amerikai Nascar csapatban is, de végül egy régi-új csapat, a Lotus 3 éves szerződést ajánlott neki. Csapttársa 2010-ben Heikki Kovalainen lett, és újult erővel vetette bele magát a csapatépítésbe. 2011-ben a csapat tervei szerint egy eddiginél sokkal jobb konstrukcióval álltak volna elő, amely a tagok szerint a pontszerzésre is igen esélyes lett volna. Jarno optimistán várta a következő szezont, de ez nem vált valóra, mert az autó kb. ugyanolyan lett, mint a tavalyi. Ráadásul Jarnónak egész évben problémái akadtak a szervókormánnyal, és ennek hatására, Tony Fernandes a német nagydíjon az indiai Karun Chandhokot indította el, mondván, ő is adhat hasznos információkat a csapatnak. Ez az eset gyakorlatilag erősen megkérdőjelezte Trulli további F1-es szereplését, de a Hungaroringen már ő ült ismét az autóba, és kijelentette, soha többé nem hajlandó átadni az ülését Karunnak. Szerződését 2012-re meghosszabbították a Lotus névről Caterhamra váltó csapatnál, azonban olyan pletykák merültek fel, hogy Petrov kivásárolja Trullit az üléséből. Jarno nem méltatta a szóbeszédet, de sosem lehet tudni. 2012. február 17-én délelőtt azonban bombaként robbant a hír, hogy a Caterham szerződést bontott Trullival, helyébe Petrovot ülteti. Jarno nyugalommal vette tudomásul, hogy nincs helye az F1-ben, és így egyetlen olasz pilóta sem lesz a rajtrácson, de elmondta, valahol mindenképpen folytatni fogja a versenyzést. Kisebb kerékpárversenyeken indult, és a borait népszerűsítette külföldön, valamint belekóstolt az ingatlanüzletbe is.

2014 júniusában jelentették be, hogy Jarno átvette a Formula E-ben, az autósportok új kategóriájában induló Drayson Racing indulási jogait, és megalapította a Trulli Racinget. A Formula E kategória versenynaptárában helyet kapó csapat két pilótája közül ő maga az egyik, és ezzel egyre csak nő az elektromos autók versenyében induló ex-F1-es pilóták száma. A csapattársa egy hölgy, bizonyos Michela Cerruti.

A magénéletérõl nem szeret beszélni; csendes, visszahúzódó, és botrányoktól mentes életet él. Jelenleg Svájcban él, felesége, Barbara, és két kisfiuk, Enzo és Marco oldalán (a harmadik gyermek most érkezik a családba). Pescarában édesapjával vezetik a borászatot, kiváló borokat termelnek, leghíresebb talán a Podere Castorani fajta. (2006-ban és 2008-ban a Magyar Nagydíj keretében borászati sajtótájékoztatót tartott itt Budapesten, ahol mindent elmesélt a borairól, a kezdetrõl és a célokról.)

Utolsó frissítés: 2014.09.07. 17:05 Cinzina által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace